Sida 1 av 1

inkörning av min 73cc

Postat: 4 januari 2009, 06:11
av v2
tjenatjena, :D ... drog på 70cc för nån dag sen på min smt å det går skit bra fan ^ hur länge tycker ni man ska köra in cylindern ? :D

Postat: 4 januari 2009, 06:17
av Busungen1221
Räcker att varmköra den. Sedan köra någon mil sen är det klart.

Hoppas du har ställt in den !

Postat: 4 januari 2009, 07:23
av v2
den går helt rent å fint då e den väll bra inställd ?

Postat: 4 januari 2009, 07:36
av Busungen1221
Japp. Men kolla stiftet också.

Vitt = För lite bensin
Brunt/oboyfärgat/guld = Perfekt inställning
Svart/mörk = För mycket bensin.

Postat: 4 januari 2009, 10:05
av beckvall
du ska minst köra in den i 50mil om du vill att den ska hålla längre än 1vecka! och inte trycka fult och varva som en dåre. inte över 8000rpm! och hälst så och värma den i 3min allafall mer än 2min!!! :twisted:

Postat: 4 januari 2009, 10:31
av Daanne
Troligen så kör killen en 73cc Airsal T6 ^^ Aluminum cylinder.

Alu cylindrar behöver inte köras in som Gjutjärn.

Kör man på ungefär 6000RPM på varje växel nåra mil så är den princip inkörd.

Postat: 4 januari 2009, 10:40
av beckvall
Daanne skrev:Troligen så kör killen en 73cc Airsal T6 ^^ Aluminum cylinder.

Alu cylindrar behöver inte köras in som Gjutjärn.

Kör man på ungefär 6000RPM på varje växel nåra mil så är den princip inkörd.
ja jag vet att det är en aluminium cylinder. men det spelar ingen roll dom ska alltid köras in riktigt annars så får dom ett kortare liv. så kör in cylindern riktigt. de att man inte behöver köra in en alu cylinder är bara myt!

Postat: 4 januari 2009, 10:42
av Daanne
Har du änns testat att köra in en aluminum cylinder? 8)

Postat: 4 januari 2009, 10:51
av beckvall
Daanne skrev:Har du änns testat att köra in en aluminum cylinder? 8)
jaaa klart annars skulle jag inte ha ytrat mig.

Postat: 4 januari 2009, 11:54
av KUL PÅ HJUL
http://www.twostrokerider.se/artiklar/1099
Där står de om hur du ska köra in din cylinder men det är bättre att du kör in den för länge en för lite

Postat: 4 januari 2009, 12:01
av Busungen1221
Haha beckwall. Du låter rolig.

Inkörning som inkörning. Körde in min sp cylinder 7 km och den gick underbart de 60 mil som jag fick köra med din innan jag åkte dit. När polisen plockade av den så var den i skitfint skick både loppet, kolven och förbränningsrummet. Tändstiftet var gyllenbrunt och den gick underbart.

Postat: 4 januari 2009, 12:02
av beckvall
Busungen1221 skrev:Haha beckwall. Du låter rolig.

Inkörning som inkörning. Körde in min sp cylinder 7 km och den gick underbart de 60 mil som jag fick köra med din innan jag åkte dit. När polisen plockade av den så var den i skitfint skick både loppet, kolven och förbränningsrummet. Tändstiftet var gyllenbrunt och den gick underbart.
jo det är vell möjligt men det blir slitage som inte syns så bra men är skadligr ändå

Postat: 4 januari 2009, 12:04
av Daanne
Beror ju hur fan man kör in sin cylinder.

Som busungen beskrev sin SP så verkar han ha kört ganska lugnt och inte så ett riktigt fucko ^^

Postat: 4 januari 2009, 12:05
av beckvall
jo men vill man köra som ett fuck så ska man köra in cylindern riktigt

Postat: 4 januari 2009, 12:08
av Busungen1221
Exakt. Jag körde på varierad gas. Sen så körde jag på för stort munstycke och 3% oljeblandning. Låg max 10 k i varv.

När jag väl körde den på gatorna sen så var det flera gånger som jag körde riktigt galet. Tex som under en dag en gång så körde vi sammanlagt 16 mil på en dag och körde i genomsnittshastighet ca 80-85 km/h eftersom vi låg landsvägar hela tiden. Dvs så höll den prima.

Postat: 4 januari 2009, 12:10
av Daanne
När polaren drog på 80cc så körde han inte änns in den , han ba ska ta det lite lugnt och 1 minut senare ser man han liksom komma typ 100km/H förbi.

Han har väl kört 30-40 mil totalt och hur fint skick som helst.

Postat: 4 januari 2009, 12:10
av beckvall
Busungen1221 skrev:Exakt. Jag körde på varierad gas. Sen så körde jag på för stort munstycke och 3% oljeblandning. Låg max 10 k i varv.

När jag väl körde den på gatorna sen så var det flera gånger som jag körde riktigt galet. Tex som under en dag en gång så körde vi sammanlagt 16 mil på en dag och körde i genomsnittshastighet ca 80-85 km/h eftersom vi låg landsvägar hela tiden. Dvs så höll den prima.
min orginal lag jag och varvade 12000 den skar inte. MEN DET KAN JU BERO PÅ ATT DEN ÄR INKÖRD!

Postat: 4 januari 2009, 12:12
av Busungen1221
Varför inte bara erkänna Beckwall att inkörningen är sjukt överskattat?

Postat: 4 januari 2009, 12:13
av beckvall
Busungen1221 skrev:Varför inte bara erkänna Beckwall att inkörningen är sjukt överskattat?
erkänna att dom skär annars. köra in cyllar är bara bra för dem!

Postat: 4 januari 2009, 12:15
av Busungen1221
Men inte 50 mil som du sa.

Postat: 4 januari 2009, 12:16
av Daanne
5-10 mil räcker 8)

Postat: 4 januari 2009, 12:18
av Busungen1221
Japp, om ens det ;)

Postat: 4 januari 2009, 12:21
av beckvall
mer än 10 om ni nu ska envisas med att dom ska dö i för tid. kolla sjukt rolig http://twostrokerider.se/artiklar/548

Postat: 4 januari 2009, 12:37
av Dracen
beckvall skrev:
Busungen1221 skrev:Varför inte bara erkänna Beckwall att inkörningen är sjukt överskattat?
erkänna att dom skär annars. köra in cyllar är bara bra för dem!
Alu cyller behöver knappt inkörning, som ni andra sagt nån varmkörning sen inte maxxa den de första ni gör i typ 2-4 mil så är det hur lungt som helst sen.

Och en gjutjärn säger jag ca 20 mil och man kan ändå köra rätt hårt, ibland 85% gas och ej nå maxx varvet så är det lungt med dom också.

Postat: 4 januari 2009, 13:07
av Daanne
beckvall skrev:mer än 10 om ni nu ska envisas med att dom ska dö i för tid. kolla sjukt rolig http://twostrokerider.se/artiklar/548
Haha , Beckvall du blev så jäkla ägd!

Och nu försöker du byta samtalsämne! :lol:

Postat: 4 januari 2009, 13:23
av beckvall
ok ni får köra in den hur fan ni vill. mig spelar det ingen rol om den skär

Postat: 4 januari 2009, 13:47
av vivahulten
beckwall failar så jäval grovt :D

Postat: 4 januari 2009, 14:17
av J.O_bultaco
det står ju som sagt att man ska rulla in skiten ca 50 mil, utan att dra full gas, men låt den stå på tomgång länge och mys varva den;)
sen några fin mil på gatan.....borde räcka;)

haha!...daaaane, sinas inkörning haaaaha xD...sån bluring -ta det lungt, sen 3 minuter senare, full rulle XD

Postat: 4 januari 2009, 15:34
av x255z3D
hur ofta stämmer webbutikernas siffror ? :D

Postat: 4 januari 2009, 15:35
av Daanne
J.O_bultaco skrev:det står ju som sagt att man ska rulla in skiten ca 50 mil, utan att dra full gas, men låt den stå på tomgång länge och mys varva den;)
sen några fin mil på gatan.....borde räcka;)

haha!...daaaane, sinas inkörning haaaaha xD...sån bluring -ta det lungt, sen 3 minuter senare, full rulle XD
haha , vilken gosse asså XD den stog ju bara på tomgång ca 1 min sen drog han på fullt :P