du ska minst köra in den i 50mil om du vill att den ska hålla längre än 1vecka! och inte trycka fult och varva som en dåre. inte över 8000rpm! och hälst så och värma den i 3min allafall mer än 2min!!!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Daanne skrev:Troligen så kör killen en 73cc Airsal T6 ^^ Aluminum cylinder.
Alu cylindrar behöver inte köras in som Gjutjärn.
Kör man på ungefär 6000RPM på varje växel nåra mil så är den princip inkörd.
ja jag vet att det är en aluminium cylinder. men det spelar ingen roll dom ska alltid köras in riktigt annars så får dom ett kortare liv. så kör in cylindern riktigt. de att man inte behöver köra in en alu cylinder är bara myt!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Inkörning som inkörning. Körde in min sp cylinder 7 km och den gick underbart de 60 mil som jag fick köra med din innan jag åkte dit. När polisen plockade av den så var den i skitfint skick både loppet, kolven och förbränningsrummet. Tändstiftet var gyllenbrunt och den gick underbart.
Inkörning som inkörning. Körde in min sp cylinder 7 km och den gick underbart de 60 mil som jag fick köra med din innan jag åkte dit. När polisen plockade av den så var den i skitfint skick både loppet, kolven och förbränningsrummet. Tändstiftet var gyllenbrunt och den gick underbart.
jo det är vell möjligt men det blir slitage som inte syns så bra men är skadligr ändå
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Exakt. Jag körde på varierad gas. Sen så körde jag på för stort munstycke och 3% oljeblandning. Låg max 10 k i varv.
När jag väl körde den på gatorna sen så var det flera gånger som jag körde riktigt galet. Tex som under en dag en gång så körde vi sammanlagt 16 mil på en dag och körde i genomsnittshastighet ca 80-85 km/h eftersom vi låg landsvägar hela tiden. Dvs så höll den prima.
Busungen1221 skrev:Exakt. Jag körde på varierad gas. Sen så körde jag på för stort munstycke och 3% oljeblandning. Låg max 10 k i varv.
När jag väl körde den på gatorna sen så var det flera gånger som jag körde riktigt galet. Tex som under en dag en gång så körde vi sammanlagt 16 mil på en dag och körde i genomsnittshastighet ca 80-85 km/h eftersom vi låg landsvägar hela tiden. Dvs så höll den prima.
min orginal lag jag och varvade 12000 den skar inte. MEN DET KAN JU BERO PÅ ATT DEN ÄR INKÖRD!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Busungen1221 skrev:Varför inte bara erkänna Beckwall att inkörningen är sjukt överskattat?
erkänna att dom skär annars. köra in cyllar är bara bra för dem!
Alu cyller behöver knappt inkörning, som ni andra sagt nån varmkörning sen inte maxxa den de första ni gör i typ 2-4 mil så är det hur lungt som helst sen.
Och en gjutjärn säger jag ca 20 mil och man kan ändå köra rätt hårt, ibland 85% gas och ej nå maxx varvet så är det lungt med dom också.
det står ju som sagt att man ska rulla in skiten ca 50 mil, utan att dra full gas, men låt den stå på tomgång länge och mys varva den;)
sen några fin mil på gatan.....borde räcka;)
haha!...daaaane, sinas inkörning haaaaha xD...sån bluring -ta det lungt, sen 3 minuter senare, full rulle XD
J.O_bultaco skrev:det står ju som sagt att man ska rulla in skiten ca 50 mil, utan att dra full gas, men låt den stå på tomgång länge och mys varva den;)
sen några fin mil på gatan.....borde räcka;)
haha!...daaaane, sinas inkörning haaaaha xD...sån bluring -ta det lungt, sen 3 minuter senare, full rulle XD
haha , vilken gosse asså XD den stog ju bara på tomgång ca 1 min sen drog han på fullt