Sida 1 av 1

Honda mt5 bestyckning

Postat: 21 november 2008, 22:22
av Matte_smt
Tjaa.

Honda MT5 bestyckning nu.

Setup

70cc K-star ( skit) ska bli Athena senare
20mm Mikuni Kopia ( 130 munstycke i )
Trimvev
nytt membran

Har köpt munstycke sats 120-147 typ. ska bestycka den men vet inte riktigt vilket jag ska ha. Vill veta på ett ungefär så slipper jag gå igenom alla munstycken. Den bluddrar på låga varv när man gasar på så är det inge rapp i den. Måste använda koppling om man ska spinna förutom nu när det är is.

Mvh

Re: Honda mt5 bestyckning

Postat: 21 november 2008, 22:43
av meanzick
insuget då ?
är de inte uppfilat ? :wink:

Re: Honda mt5 bestyckning

Postat: 21 november 2008, 22:44
av fax110
Matte_smt skrev:Tjaa.

Honda MT5 bestyckning nu.

Setup

70cc K-star ( skit) ska bli Athena senare
20mm Mikuni Kopia ( 130 munstycke i )
Trimvev
nytt membran

Har köpt munstycke sats 120-147 typ. ska bestycka den men vet inte riktigt vilket jag ska ha. Vill veta på ett ungefär så slipper jag gå igenom alla munstycken. Den bluddrar på låga varv när man gasar på så är det inge rapp i den. Måste använda koppling om man ska spinna förutom nu när det är is.

Mvh
leta upp bestycknings guiden här på tsr men minns inte riktigt hur det var men tror att om den går dåligt på låga varv får han för lite bensin

Re: Honda mt5 bestyckning

Postat: 21 november 2008, 22:45
av RiejuForce
meanzick skrev:insuget då ?
är de inte uppfilat ? :wink:
de sitter 20mm insugsplatt!

Postat: 21 november 2008, 22:53
av Matte_smt
aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt

Postat: 21 november 2008, 22:54
av fax110
Matte_smt skrev:aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt
men om du her dit ett munstycke som du helt klart vet inte är alldeles för stor elr förlitet sen så ställler du hur mycket luft den får genom att tejpa för luftfiltret elr nåt LAZY STYLE

Postat: 21 november 2008, 23:42
av meanzick
180 :) enligt bulten @Mt5 Webb.

skyll på han om de blir fel ;)

Postat: 23 november 2008, 18:43
av Yamaha_dtr
Matte_smt skrev:aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt
Oftast fungerar det munstycke som från början sitter i förgasaren bäst, har samma setup fast på en dt och 130 i munstycke och det funkar jättebra

Postat: 23 november 2008, 19:15
av BASSE
Yamaha_dtr skrev:
Matte_smt skrev:aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt
Oftast fungerar det munstycke som från början sitter i förgasaren bäst, har samma setup fast på en dt och 130 i munstycke och det funkar jättebra
hahaha? skojar du eller? :P munstycke är ju en instälnings fråga :P du ska ha tur om de som siter i från början passar perfekt :P ja har för mig att de sitter 110 i mikuni, men är inte säker

men du får pröva dig fram, de är olika från varje moppe, har du sport luftfilter elelr org, eller va har du :P

Postat: 23 november 2008, 19:37
av kallepalle
bluddrar den på låga varv å drar inte påå höga varv? isf sänk nålen, å byt upp i munstycke.

Postat: 23 november 2008, 19:59
av Matte_smt
Den bluddrar på låga varv och på höga varv så går den fint. Lite slöare blir den på totalt full gas sista växeln. nålen var nedsänkt till MAX när jag fick den :S varför vet jag inte. 130 munstycke sitter i.
jag fick fel munstycken från cykelkraft :( Det som satt i var långt och gängan satt på toppen och dom jag fick nu var korta och nådde inte upp till gängan där nålen går igenom till munstycket. Hittade inga långa munstycken på cykelkraft heller :S ?

PS: enormt kul med snö! är lätt en halv meter här :D:D:D !!! ute och sladdar hela tiden ! Så jävla kul! Ställ inte in moppen! ut och åk! isen har lagt sig också. behöver bara 1-2 kalla nätter till så blir den blank och tjock och hård!

Postat: 23 november 2008, 20:03
av kallepalle
Matte_smt skrev:Den bluddrar på låga varv och på höga varv så går den fint. Lite slöare blir den på totalt full gas sista växeln. nålen var nedsänkt till MAX när jag fick den :S varför vet jag inte. 130 munstycke sitter i.
jag fick fel munstycken från cykelkraft :( Det som satt i var långt och gängan satt på toppen och dom jag fick nu var korta och nådde inte upp till gängan där nålen går igenom till munstycket. Hittade inga långa munstycken på cykelkraft heller :S ?

PS: enormt kul med snö! är lätt en halv meter här :D:D:D !!! ute och sladdar hela tiden ! Så jävla kul! Ställ inte in moppen! ut och åk! isen har lagt sig också. behöver bara 1-2 kalla nätter till så blir den blank och tjock och hård!

isf får du ta och byta ut ditt lågfartsmunstycke elr så prova ge den lite mer luft. om den går bra på höga varv ändå tills högsa växel så byt upp dig i munstycke 1-2strl.

Postat: 23 november 2008, 20:05
av Matte_smt
aa men måste hitta såna munstycken som är långa och passar. Har du bestyckat en MT5 .a nån gång? Isåfall kan väl du säga vart du köpte munstycken?

Mvh

Postat: 23 november 2008, 20:07
av kallepalle
ja, jag har bestyckat en kompis mt. men han hade redan munstycken hemma, så jag vet ej. han hade fått dom av sin kompis

Postat: 23 november 2008, 20:08
av Matte_smt
aaha okeej.

aja ska höja nålen. Den är nere på MAX så jag ska höja några steg.

Mvh

Postat: 23 november 2008, 20:10
av kallepalle
nej, de ska du inte alls. då går den bara ännu sämmre på höga varv. nålen sköter bara bränsleflödet upp till 75%gaspådrag. så den ska du inte höjja.

Postat: 23 november 2008, 21:15
av Matte_smt
hmm. okej. a jag är inte så säker så jag litr på dig :D

Mvh

Postat: 24 november 2008, 20:46
av Yamaha_dtr
BASSE skrev:
Yamaha_dtr skrev:
Matte_smt skrev:aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt
Oftast fungerar det munstycke som från början sitter i förgasaren bäst, har samma setup fast på en dt och 130 i munstycke och det funkar jättebra
hahaha? skojar du eller? :P munstycke är ju en instälnings fråga :P du ska ha tur om de som siter i från början passar perfekt :P ja har för mig att de sitter 110 i mikuni, men är inte säker

men du får pröva dig fram, de är olika från varje moppe, har du sport luftfilter elelr org, eller va har du :P
Det är faktiskt så att en förgasare oftast fungerar bäst med sin orginalbestyckning :) och eftersom det i det här fallet är 20mm förgasare och 70cc så ska orginalmunstycket fungera utmärkt, såvida han inte har portat cylindern eller använder sportluftfilter.

Postat: 24 november 2008, 20:49
av Matte_smt
hehe aa jag använder sportluftfilter

men funderar på att sätta på luftburken igen. Men får se. Under vintern kan man ha luftburk. För mitt luftfilter blir bara blött och skitigt när det är snö ute. speciellt om det är 0.5 meter snö ute :D :D:D:D:D

Postat: 24 november 2008, 20:52
av TobbaN
Snor tråden lite.
Vad kommer hända om jag byter lågfartsmunstycke på min RRX?
För när den är kall så bluddrar den precis när jag ska köra iväg på 1ans växel. Och jag måste stå en stund & choka för att värma upp den.

Mvh TobbaN.

Postat: 24 november 2008, 20:55
av Yamaha_dtr
Matte_smt skrev:hehe aa jag använder sportluftfilter

men funderar på att sätta på luftburken igen. Men får se. Under vintern kan man ha luftburk. För mitt luftfilter blir bara blött och skitigt när det är snö ute. speciellt om det är 0.5 meter snö ute :D :D:D:D:D
Med sportluftfilter så kan du prova 140 i munstycke :)

hehe ja sportluftfilter är skit när det är snö ute :D