70cc K-star ( skit) ska bli Athena senare
20mm Mikuni Kopia ( 130 munstycke i )
Trimvev
nytt membran
Har köpt munstycke sats 120-147 typ. ska bestycka den men vet inte riktigt vilket jag ska ha. Vill veta på ett ungefär så slipper jag gå igenom alla munstycken. Den bluddrar på låga varv när man gasar på så är det inge rapp i den. Måste använda koppling om man ska spinna förutom nu när det är is.
70cc K-star ( skit) ska bli Athena senare
20mm Mikuni Kopia ( 130 munstycke i )
Trimvev
nytt membran
Har köpt munstycke sats 120-147 typ. ska bestycka den men vet inte riktigt vilket jag ska ha. Vill veta på ett ungefär så slipper jag gå igenom alla munstycken. Den bluddrar på låga varv när man gasar på så är det inge rapp i den. Måste använda koppling om man ska spinna förutom nu när det är is.
Mvh
leta upp bestycknings guiden här på tsr men minns inte riktigt hur det var men tror att om den går dåligt på låga varv får han för lite bensin
aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt
Matte_smt skrev:aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt
men om du her dit ett munstycke som du helt klart vet inte är alldeles för stor elr förlitet sen så ställler du hur mycket luft den får genom att tejpa för luftfiltret elr nåt LAZY STYLE
Matte_smt skrev:aa jo men tänkte bara om ni visste UNGEFÄR vilket munstcyke jag skulle ha på. för annars måste jag sitta och testa hela tiden, ta iden förgasare hela tiden, det e så trångt
Oftast fungerar det munstycke som från början sitter i förgasaren bäst, har samma setup fast på en dt och 130 i munstycke och det funkar jättebra
Oftast fungerar det munstycke som från början sitter i förgasaren bäst, har samma setup fast på en dt och 130 i munstycke och det funkar jättebra
hahaha? skojar du eller? munstycke är ju en instälnings fråga du ska ha tur om de som siter i från början passar perfekt ja har för mig att de sitter 110 i mikuni, men är inte säker
men du får pröva dig fram, de är olika från varje moppe, har du sport luftfilter elelr org, eller va har du
Ang ta isär bakdämparen
HeHu skrev:Man måste vara 2 pers till att hålla ihop fjädern, flyger den upp i huvet är du stendöd
Den bluddrar på låga varv och på höga varv så går den fint. Lite slöare blir den på totalt full gas sista växeln. nålen var nedsänkt till MAX när jag fick den :S varför vet jag inte. 130 munstycke sitter i.
jag fick fel munstycken från cykelkraft Det som satt i var långt och gängan satt på toppen och dom jag fick nu var korta och nådde inte upp till gängan där nålen går igenom till munstycket. Hittade inga långa munstycken på cykelkraft heller :S ?
PS: enormt kul med snö! är lätt en halv meter här :D:D !!! ute och sladdar hela tiden ! Så jävla kul! Ställ inte in moppen! ut och åk! isen har lagt sig också. behöver bara 1-2 kalla nätter till så blir den blank och tjock och hård!
Matte_smt skrev:Den bluddrar på låga varv och på höga varv så går den fint. Lite slöare blir den på totalt full gas sista växeln. nålen var nedsänkt till MAX när jag fick den :S varför vet jag inte. 130 munstycke sitter i.
jag fick fel munstycken från cykelkraft Det som satt i var långt och gängan satt på toppen och dom jag fick nu var korta och nådde inte upp till gängan där nålen går igenom till munstycket. Hittade inga långa munstycken på cykelkraft heller :S ?
PS: enormt kul med snö! är lätt en halv meter här :D:D !!! ute och sladdar hela tiden ! Så jävla kul! Ställ inte in moppen! ut och åk! isen har lagt sig också. behöver bara 1-2 kalla nätter till så blir den blank och tjock och hård!
isf får du ta och byta ut ditt lågfartsmunstycke elr så prova ge den lite mer luft. om den går bra på höga varv ändå tills högsa växel så byt upp dig i munstycke 1-2strl.
hahaha? skojar du eller? munstycke är ju en instälnings fråga du ska ha tur om de som siter i från början passar perfekt ja har för mig att de sitter 110 i mikuni, men är inte säker
men du får pröva dig fram, de är olika från varje moppe, har du sport luftfilter elelr org, eller va har du
Det är faktiskt så att en förgasare oftast fungerar bäst med sin orginalbestyckning och eftersom det i det här fallet är 20mm förgasare och 70cc så ska orginalmunstycket fungera utmärkt, såvida han inte har portat cylindern eller använder sportluftfilter.
men funderar på att sätta på luftburken igen. Men får se. Under vintern kan man ha luftburk. För mitt luftfilter blir bara blött och skitigt när det är snö ute. speciellt om det är 0.5 meter snö ute :D:D:D
Snor tråden lite.
Vad kommer hända om jag byter lågfartsmunstycke på min RRX?
För när den är kall så bluddrar den precis när jag ska köra iväg på 1ans växel. Och jag måste stå en stund & choka för att värma upp den.
Matte_smt skrev:hehe aa jag använder sportluftfilter
men funderar på att sätta på luftburken igen. Men får se. Under vintern kan man ha luftburk. För mitt luftfilter blir bara blött och skitigt när det är snö ute. speciellt om det är 0.5 meter snö ute :D:D:D
Med sportluftfilter så kan du prova 140 i munstycke
hehe ja sportluftfilter är skit när det är snö ute