Sida 1 av 1
Förgasar problem
Postat: 8 oktober 2008, 18:14
av Junker
Hej jag har nyss varit ute och grejat med förgasaren också råkade dra sönder en kabel som gick in i förgasaren jag letade upp spräng skissen och där står de att den saken heter carburator heater nån som vet vad det är?
EDIT: När jag gasar så varvar den upp till ett visst antal varv sen så slutar den varva
Postat: 8 oktober 2008, 21:18
av Junker
jag kollade vad jag hade för munstycke och det är 83 och munstycket har aldrig varit bytt, kan de verkeligen stämma att jag har 83 orginal borde den inte dränka sig med orginal röret?
Postat: 8 oktober 2008, 21:30
av meanzick
Junker skrev:jag kollade vad jag hade för munstycke och det är 83 och munstycket har aldrig varit bytt, kan de verkeligen stämma att jag har 83 orginal borde den inte dränka sig med orginal röret?
på en Derbi är de väll mycket

är röret även helt original ? ingen blindtarm borta eller så ?
Postat: 8 oktober 2008, 21:48
av Junker
nej allt orginal förutom att jag drevade ner den lite men de har ju inte med det att göra
Postat: 8 oktober 2008, 21:49
av Moddad
83 låter stort på Derbi, vilket ÅM har du?
Postat: 8 oktober 2008, 21:53
av Junker
2006
Postat: 8 oktober 2008, 22:13
av Moddad
Har aldrig meckat med en 06a original men 07/08 sitter det kring 62-65 nånstans så 83 låter väääldigt stort
Postat: 8 oktober 2008, 22:19
av Junker
ok fan va skumt för ägaren inann va typ en halvt senil gubbe :S så jag tvivlar på att han har bytt
Postat: 8 oktober 2008, 22:24
av Moddad
Junker skrev:ok fan va skumt för ägaren inann va typ en halvt senil gubbe :S så jag tvivlar på att han har bytt
Kan hända att verkstaden har bytt för att få den att gå renare
Postat: 9 oktober 2008, 10:49
av Junker
okej men borde den inte dränka sig med orginal rör då jag annars kör
med metrakit thrower?
Postat: 9 oktober 2008, 15:13
av Moddad
Mjo, om det nu inte är urpluggat. Helt original ska du ha 72
Postat: 9 oktober 2008, 15:53
av Junker
okej åter igen till problemet , nu när jag inte rört moppe på hela natten så testade jag att starta den och då kunde den varva men sen värkade de som den blev varm och då slutade den varva :S Kan de ha nått med den där carburator heater saken att göra?
Postat: 9 oktober 2008, 19:16
av Junker
Hej jag pratade nyss med farsan och han trodde att de va en förgasar värmare för att bensinen inte skulle frysa kan de stämma?
Postat: 9 oktober 2008, 19:20
av Moddad
Bensin fryser vid 50-65 minusgrader vad jag har hört så tror inte det, om den nu inte är ämnad för att köras på nordpolen

Postat: 9 oktober 2008, 19:22
av Junker
på sprängskissen stog de only nordic så de kan ju stämma om man bor i lappland eller nått
Postat: 9 oktober 2008, 19:35
av MarcusAndersson
Junker skrev:på sprängskissen stog de only nordic så de kan ju stämma om man bor i lappland eller nått
Haha , suck suck suck ..
50-60 minus i lappland ?
köra moppe ?
är du rolig eller ?
Postat: 9 oktober 2008, 19:36
av Daanne
helt Original munstycke är 63 på en 06a
Postat: 9 oktober 2008, 20:17
av maximannen
Skulle underlätta med ett kort på slangen och förgasaren

Postat: 9 oktober 2008, 21:20
av Junker
ok fixar de imorn ska skruva isär den igen
Postat: 10 oktober 2008, 11:35
av dennis_RYZ
det är väl choken du snackar om :O
Postat: 10 oktober 2008, 15:18
av Junker
och sen när har en choke 2 st el kablar från sig och den är manuel och sitter på förgasaren