Sida 1 av 1
Pgo big max, går för långsamt!
Postat: 17 oktober 2014, 16:31
av maxmax123456789
Hej har pricis köpt en Pgo big max 25, 2014 modell och undrar vilka strypningarna är på den? Vill gärna få lite fart på den

Re: Pgo big max, går för långsamt!
Postat: 17 oktober 2014, 16:35
av Revilz
maxmax123456789 skrev:Hej har pricis köpt en Pgo big max 25, 2014 modell och undrar vilka strypningarna är på den? Vill gärna få lite fart på den

Jag hittade i en gammal artikel på forumet att pgo big max har en variatorring och blindtarm/rör
http://www.twostrokerider.se/artiklar/376
Postat: 17 oktober 2014, 17:05
av maxmax123456789
ok, men om jag ska dra v ringen hur ska jag få av muttern på lättast sätt? gärna länk på verktyg och metoder
Postat: 17 oktober 2014, 17:10
av Revilz
maxmax123456789 skrev:ok, men om jag ska dra v ringen hur ska jag få av muttern på lättast sätt? gärna länk på verktyg och metoder
Mutterknackare

Postat: 17 oktober 2014, 17:17
av maxmax123456789
ok, tack så mycket ska kolla på biltema imon

Postat: 18 oktober 2014, 11:55
av Piratenn
maaaax, har du inte vart på biltema än. du har ju sagt typ sen du skaffa den att du skulle dit haha

Postat: 18 oktober 2014, 12:11
av AndenIflaskan
Pgo big max har dessa strypningar:
Plugg i mynningen på röret.
blintarm.
v-ring.
strypt cdi.
stryptluftburk.
Insugsplugg.
insugspluggen sitter mellan insuget och membranet, en ganska liten grå tratt typ.
ta bort denna gör väldigt stor skillnad i acc samt styrka/toppfart. dock behöver du inte byta munnstycke i förgasarn om du tar bort denna

!
good luck!
Postat: 18 oktober 2014, 14:19
av HoridMatec
ta bort pluggarna och klipp cdi box strypnings sladden, brukar la vara grön eller rosa.
Postat: 18 oktober 2014, 14:20
av maxmax123456789
ok, vilken av kablarna är det??
Postat: 18 oktober 2014, 14:21
av maxmax123456789
ok

Postat: 18 oktober 2014, 15:31
av AndenIflaskan
går inte att strypa av cdi boxen! måste köpas en ny trim cdi box. men ta bort dem andra pluggarna först, sen köp ny cdi.
Postat: 22 oktober 2014, 16:32
av maxmax123456789
har dragit pluggen vid mynningen i röret och märker en stor skillnad i styrkan på den.

Postat: 11 november 2014, 16:30
av maxmax123456789
har dragit v ringen åxo och den går 60 på raksträcka och 65 i nedförsbacke

Postat: 11 november 2014, 16:53
av AndenIflaskan
fint!
ta bort insugsbrickan mellan insuget och membranet, den gör stor stor skillnad i acc och styrka. den ser ut som en grå tratt ungefär.
(efter detta behöver man ej öka i munnstycke)
nästa steg är att kapa blindtarm eller köpa effektrör tkr jag

och glöm ej lätta på vikterna, 7,0-7,5 borde bli fint! (sitter 8,5 orginal)
goodluck!
Postat: 11 november 2014, 16:58
av AndenIflaskan
https://www.google.se/search?q=pgo+insu ... 1024%3B768
här kan du se vart strypningen finns.
den finns alltså mellan membranet och insuget, bara att skruva loss och plocka bort.
ser ut såhär:
https://www.google.se/search?q=pgo+insu ... B800%3B600
Postat: 11 november 2014, 17:04
av maxmax123456789
Ok, ska kolla på det någon dag.

Postat: 11 november 2014, 17:22
av maxmax123456789
om jag köper tkr röret behöver jag gåupp i munstycke då??
Postat: 11 november 2014, 20:06
av AndenIflaskan
jepp om du köper effektrör/trimrör så behöver du gå upp ungefär 5-10 storlekar.
Postat: 16 november 2014, 12:50
av maxmax123456789
Vilket rör tkr ni att jag ska köpa stage6 pro, yasuni Z, leovince zx??
Postat: 16 november 2014, 12:55
av Revilz
Eftersom jag gillar att köra bakhjul hade jag nog valt stage 6 pro eller zx

Det beror ju helt på vad du gör med mopeden
Postat: 16 november 2014, 13:03
av maxmax123456789
Ok blir förmodligen ett stage 6 då det är mkt billigare men frågan är vilka vikter jag ska beställa med det?
