Sida 1 av 1
vattnet kommer in i oljan
Postat: 26 juli 2014, 22:56
av Härdig
Tjenare, nu är det så att min polara har en Rieju rrx 06, Ungefär för ett år sedan drog han på en 70cc, ett halvår senare skar vevlagerna, så i vintras klöv han motorn, och bytte vev och packningar osv och servade vattenpumpen (ordentligt gjort) och efter det gick den kanon bra, sen för ungefär en vecka sedan så drog den in vatten i motoroljan, så att oljan blev vit och hela förgasaren blev igen såsad osv men vi gjorde ren allt som det var olja i och bytte alla packningar igen, och nu när vi skulle starta upp den så gick den dåligt, men vi märkte också att den hade dragit in vatten i motoroljan igen, så vart fan kan den inte vara tätt? Mvh Eric
Tacksam för svar! :)
Postat: 27 juli 2014, 02:13
av spokiii
topplockspackningen, när den spricker/läcker kommer de in in vatten i cylindern, vilken gör att den kan dö vid stora mängder kylarvatten, eller så rycker den som jadu.. eftersom kolven förbränner kylarvattnet också.. så kolla topplocket, sen om du har vatten i vevhuset tror jag man kan använda t-röd.
fast de är bara en rekommendation, vet inte hur de kan komma in i under kopplingskåpan, men kolla topplocket och kolla om de är vatten vid veven

Postat: 27 juli 2014, 03:21
av Härdig
Mmg, men det är nya packningar i topplocket, fotpackningen vid cylindern och nya vid vattenpumpen, och ny packning vid kopplings kåpan. Så att det det måste vara något annat :S
spokiii skrev:topplockspackningen, när den spricker/läcker kommer de in in vatten i cylindern, vilken gör att den kan dö vid stora mängder kylarvatten, eller så rycker den som jadu.. eftersom kolven förbränner kylarvattnet också.. så kolla topplocket, sen om du har vatten i vevhuset tror jag man kan använda t-röd.
fast de är bara en rekommendation, vet inte hur de kan komma in i under kopplingskåpan, men kolla topplocket och kolla om de är vatten vid veven :)
Postat: 27 juli 2014, 09:39
av bensinskalle
Finns inget som heter motorolja på en tvåtaktsmotor
Antingen är det växellådsolja eller tvåtaktsolja.
Bara för att det är nya packningar behöver det inte vara tätt. Det kan vara dåligt rengjort på packningsytor och dåligt monterat. Vill man vara säker på att det är tätt kan man ha lite packningslim på vardera sida om packningen
Postat: 27 juli 2014, 12:08
av Härdig
Okej, men vafan har det med saken att göra, du förstog endå vad jag menade!
bensinskalle skrev:Finns inget som heter motorolja på en tvåtaktsmotor
Antingen är det växellådsolja eller tvåtaktsolja.
Bara för att det är nya packningar behöver det inte vara tätt. Det kan vara dåligt rengjort på packningsytor och dåligt monterat. Vill man vara säker på att det är tätt kan man ha lite packningslim på vardera sida om packningen
Postat: 27 juli 2014, 12:42
av gilerahjärnan
bensinskalle skrev:Finns inget som heter motorolja på en tvåtaktsmotor
Antingen är det växellådsolja eller tvåtaktsolja.
Bara för att det är nya packningar behöver det inte vara tätt. Det kan vara dåligt rengjort på packningsytor och dåligt monterat. Vill man vara säker på att det är tätt kan man ha lite packningslim på vardera sida om packningen
säger man motorolja syftar man oftast på växellådsolja.
Postat: 28 juli 2014, 11:57
av Härdig
asd
Postat: 29 juli 2014, 17:22
av Härdig
Postat: 29 juli 2014, 18:22
av bensinskalle
Ok du vill ha det så
Postat: 30 juli 2014, 20:53
av Härdig
haha, sorry, var så jävla grinig när jag skrev det där :P
bensinskalle skrev:Ok du vill ha det så