Registrera om en 450 till SM/Vägregga?
Postat: 4 juni 2014, 23:09
Som rubriken lyder, det är väl möjligt? Om det är de, vad för kort måste man isåfall ha för den?
Tacksam för svar!

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?david96 skrev:gl&hf är lagom svårt nu strängare regler, du måste strypa den som fan och hålla ljudkraven, satsa på LV regg!
kör en ktm 450 lv reggad :3
a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandetgileraN skrev:Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?david96 skrev:gl&hf är lagom svårt nu strängare regler, du måste strypa den som fan och hålla ljudkraven, satsa på LV regg!
kör en ktm 450 lv reggad :3Och vad för "körkort" måste man ha?
Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?david96 skrev:a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandetgileraN skrev:Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?david96 skrev:gl&hf är lagom svårt nu strängare regler, du måste strypa den som fan och hålla ljudkraven, satsa på LV regg!
kör en ktm 450 lv reggad :3Och vad för "körkort" måste man ha?
fall du inte vill glida runt med 11kw som min är reggad med ^^
11kw är vad min ktm max får ha i kw det 1 kw är väl typ 1.8hk alltså typ 20 hk får dem ha, då dem väger 100kg i tjänsteviktgileraN skrev:Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?david96 skrev:a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandetgileraN skrev: Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?Och vad för "körkort" måste man ha?
fall du inte vill glida runt med 11kw som min är reggad med ^^
Oj satan vad man stryper dem... .___. Då får de nog vara, har inte så mkt lust att strypa ner min ca 30hkdavid96 skrev:11kw är vad min ktm max får ha i kw det 1 kw är väl typ 1.8hk alltså typ 20 hk får dem ha, då dem väger 100kg i tjänsteviktgileraN skrev:Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?david96 skrev: a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandet
fall du inte vill glida runt med 11kw som min är reggad med ^^
därför man kör opluggatgileraN skrev:Oj satan vad man stryper dem... .___. Då får de nog vara, har inte så mkt lust att strypa ner min ca 30hkdavid96 skrev:11kw är vad min ktm max får ha i kw det 1 kw är väl typ 1.8hk alltså typ 20 hk får dem ha, då dem väger 100kg i tjänsteviktgileraN skrev: Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?![]()
än vad den är fabriksstrypt väl? då husa glider på 4-6kw juMrAndersson skrev:Det är inte heller säkert att din hoj måste strypas till 11kw. Utan den kan vara laglig med 20 kw. Allting beror på hur mycket den väger.
Måste du strypa ner mer än halva effekten är det dock olagligt oavsett. Alltså döfött att ens försöka.