Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326 Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29
Inlägg
av gileraN » 4 juni 2014, 23:09
Som rubriken lyder, det är väl möjligt? Om det är de, vad för kort måste man isåfall ha för den?
Tacksam för svar!
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 4 juni 2014, 23:16
gl&hf är lagom svårt nu strängare regler, du måste strypa den som fan och hålla ljudkraven, satsa på LV regg! om du ens ska försöka
kör en ktm 450 lv reggad :3
Senast redigerad av
david96 den 4 juni 2014, 23:19, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326 Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29
Inlägg
av gileraN » 4 juni 2014, 23:17
david96 skrev: gl&hf är lagom svårt nu strängare regler, du måste strypa den som fan och hålla ljudkraven, satsa på LV regg!
kör en ktm 450 lv reggad :3
Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?
Och vad för "körkort" måste man ha?
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 4 juni 2014, 23:19
gileraN skrev: david96 skrev: gl&hf är lagom svårt nu strängare regler, du måste strypa den som fan och hålla ljudkraven, satsa på LV regg!
kör en ktm 450 lv reggad :3
Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?
Och vad för "körkort" måste man ha?
a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandet
fall du inte vill glida runt med 11kw som min är reggad med ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326 Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29
Inlägg
av gileraN » 4 juni 2014, 23:22
david96 skrev: gileraN skrev: david96 skrev: gl&hf är lagom svårt nu strängare regler, du måste strypa den som fan och hålla ljudkraven, satsa på LV regg!
kör en ktm 450 lv reggad :3
Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?
Och vad för "körkort" måste man ha?
a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandet
fall du inte vill glida runt med 11kw som min är reggad med ^^
Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 4 juni 2014, 23:24
gileraN skrev: david96 skrev: gileraN skrev:
Aha.. Men vad är kraven om man ska göra den Lv reggad?
Och vad för "körkort" måste man ha?
a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandet
fall du inte vill glida runt med 11kw som min är reggad med ^^
Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?
11kw är vad min ktm max får ha i kw det 1 kw är väl typ 1.8hk alltså typ 20 hk får dem ha, då dem väger 100kg i tjänstevikt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326 Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29
Inlägg
av gileraN » 4 juni 2014, 23:26
david96 skrev: gileraN skrev: david96 skrev:
a2 kör jag men den räknas som tung så du kör olagligt i vilket fall på grund av hk/vitk förhållandet
fall du inte vill glida runt med 11kw som min är reggad med ^^
Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?
11kw är vad min ktm max får ha i kw det 1 kw är väl typ 1.8hk alltså typ 20 hk får dem ha, då dem väger 100kg i tjänstevikt
Oj satan vad man stryper dem... .___. Då får de nog vara, har inte så mkt lust att strypa ner min ca 30hk
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 4 juni 2014, 23:27
gileraN skrev: david96 skrev: gileraN skrev:
Okej ^^ Är inte så satans kunnig men kan du förklara lite snabbt vad du mena med "11kw"?
11kw är vad min ktm max får ha i kw det 1 kw är väl typ 1.8hk alltså typ 20 hk får dem ha, då dem väger 100kg i tjänstevikt
Oj satan vad man stryper dem... .___. Då får de nog vara, har inte så mkt lust att strypa ner min ca 30hk
därför man kör opluggat
men hitta en färdig reggad, lättare+billigare antagligen
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326 Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29
Inlägg
av gileraN » 4 juni 2014, 23:29
(Orkar inte citera nå mer :p ) Men märker inte polisen att du kör utan plugg? De borde märkas på långa vägar tycker man ju
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
G-son
King of the street
Inlägg: 4115 Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby
Inlägg
av G-son » 5 juni 2014, 00:20
Naturligtvis märks det när det är sån skillnad.
För övrigt är en kilowatt (1kW) 1,36 hästkrafter. 11kW är precis under 15hk.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933 Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45
Inlägg
av MrAndersson » 5 juni 2014, 01:26
Det är inte heller säkert att din hoj måste strypas till 11kw. Utan den kan vara laglig med 20 kw. Allting beror på hur mycket den väger.
Måste du strypa ner mer än halva effekten är det dock olagligt oavsett. Alltså döfött att ens försöka.
Every man dies, but not every man really lives!
Kolla In Min KTM Senda!
Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 5 juni 2014, 01:32
MrAndersson skrev: Det är inte heller säkert att din hoj måste strypas till 11kw. Utan den kan vara laglig med 20 kw. Allting beror på hur mycket den väger.
Måste du strypa ner mer än halva effekten är det dock olagligt oavsett. Alltså döfött att ens försöka.
än vad den är fabriksstrypt väl? då husa glider på 4-6kw ju
sen så får den ha 0.2hk per 1k alltså 20hk vid 100 kg som dem flesta crossar väger
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*