Sida 1 av 1
Beta rr 50 -07 går extremt segt!
Postat: 29 augusti 2013, 13:54
av Freppefreak
Hallå hallå där, jag har en ganska nyinköpt Beta rr 50 07:a. Och problemet är att den går otroligt segt. Jag blir omkörd av kompisarna hela tiden

.
Häromdan så drog jag hela pluggen (med katalysatorn) och byte till munstycke 115 då varvade den som fasen och lät som fasen, Men hastigheten var asbra. Sen när jag byte tilbaka till orginal munstycket så tappade jag bort flöttet i fögasarn och lämnade in mopeden på en service.
Så jag vill veta om det finns något trimm som gör så att moppen går snabbare utan att byta munstycke?

Kan man köpa en ny cylinder utan att byta munstycke?
Postat: 29 augusti 2013, 14:53
av Persson97
Kanske om du köper en 50 cc sport eller så men det är otroligt ovärt!
Sen varför vill du inte byta munstycke? Bara ta en extra titt så du inte tappar bort något
Postat: 29 augusti 2013, 15:04
av DerbiDRDRacing05
dreva om den
Postat: 29 augusti 2013, 15:30
av Pelsnernels
Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?

Postat: 29 augusti 2013, 15:41
av Freppefreak
Pelsnernels skrev:Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?

Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
Postat: 29 augusti 2013, 15:48
av david96
Freppefreak skrev:Pelsnernels skrev:Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?

Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
om du inte kan byta munstycke så skit i att trimma och gå tillbaka till datorn och spela wow

Postat: 29 augusti 2013, 15:54
av Freppefreak
david96 skrev:Freppefreak skrev:Pelsnernels skrev:Du vill alltså hellre "krångla" med en ny cylinder jämfört med att göra något så lätt som att byta munstycke? Hur tänker du då?

Haha javette fan men blev så jädra jobbigt sen förra gången jag fucka upp de
om du inte kan byta munstycke så skit i att trimma och gå tillbaka till datorn och spela wow

Hahah wow fan heller, men jag ska göra ett nytt försök o testa det!!
Postat: 29 augusti 2013, 15:59
av donkeyO.o
Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
Postat: 29 augusti 2013, 16:07
av DerbiKoffe
donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
Postat: 29 augusti 2013, 16:48
av Lawast
DerbiKoffe skrev:donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
+2
Postat: 29 augusti 2013, 17:22
av Asddfgf4
lilla pappsen lät honom inte trimma

Postat: 29 augusti 2013, 17:57
av riejudrac5
Lawast skrev:DerbiKoffe skrev:donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
+1
+2
+3
Postat: 29 augusti 2013, 18:23
av Freppefreak
donkeyO.o skrev:Varför bytte du till org munstycke om den gick bra med 115 och varvade och hade bra hastighet?
Hasrigheten var bra men motorn varvade på friläge?
Postat: 29 augusti 2013, 18:24
av Freppefreak
Asddfgf4 skrev:lilla pappsen lät honom inte trimma

Vart fick du det ifrån? Han bryr sig inte ett skit men tyckte att den varvade som fasen och lät mycket!
Postat: 29 augusti 2013, 18:30
av FreZz
om du inte orkar byta munstycke så ska du inte trimma.
gå ut och bytt till 115 igen och gasa på.
anledningen att den gasar av sig själv är.
1: du har för hög tomgång.
2: gasvajern är för spänd
3: den drar tjuvluft någonstans.
att klaga på att det är jobbigt att byta munstycke är bara lathet.
men att byta cylinder går bättre?