Sida 1 av 1
Hur mycket effektskillnad ?
Postat: 27 augusti 2013, 21:58
av Agge0102
Hur mycket effektskillnad ger denna cylinder jämfört med orginal cylindern ? Min setup står i signaturen.
http://twostroke.se/product.asp?product=13404
Tacksam för svar !

// Agge
Postat: 27 augusti 2013, 22:00
av FreZz
inte mycket.
bättre att porta din egna cylinder
Postat: 27 augusti 2013, 22:06
av Agge0102
FreZz skrev:inte mycket.
bättre att porta din egna cylinder
Okej, det är så att min orginal cylinder har skurit och får inte köra med trimmcylinder för pappa, dock kanske han går med på denna om skillnaden inte är så stor.

är inte helt ute efter effekt vore mest kul och prova nått nytt samt att den är billigare än orginal..

Postat: 27 augusti 2013, 22:07
av derbigp1open-10
Därbiii skrev:FreZz skrev:inte mycket.
bättre att porta din egna cylinder
Okej, det är så att min orginal cylinder har skurit och får inte köra med trimmcylinder för pappa, dock kanske han går med på denna om skillnaden inte är så stor.

är inte helt ute efter effekt vore mest kul och prova nått nytt samt att den är billigare än orginal..

ta den värsta 50cc o övertyga han att den e som original, hade ja gjort alla dagar i veckan

, han lär ju inte direkt märka något

Postat: 27 augusti 2013, 22:09
av Agge0102
derbigp1open-10 skrev:Därbiii skrev:FreZz skrev:inte mycket.
bättre att porta din egna cylinder
Okej, det är så att min orginal cylinder har skurit och får inte köra med trimmcylinder för pappa, dock kanske han går med på denna om skillnaden inte är så stor.

är inte helt ute efter effekt vore mest kul och prova nått nytt samt att den är billigare än orginal..

ta den värsta 50cc o övertyga han att den e som original, hade ja gjort alla dagar i veckan

, han lär ju inte direkt märka något

Haha tyvärr då han lånar moppen till Ica då och då så funkar det inte .. :/ samt att han är kunnig när det gäller motorer.. :/
Postat: 28 augusti 2013, 07:31
av lasshe
när ja drog på min airsal 50cc(sport) så vart de merkbar skillnad i acc och fick ca 5km/h mer i topp

min pappa var likadan

och nu när din org cylinder är skuren skulle ja nog rekommendera airsalen, men annars så är de inte värt att köpa den för att få nå effekt direkt

Postat: 28 augusti 2013, 08:30
av Victorh
Airsalen är ok cylinder då du skall ha 50cc men inte har orginal, tycker den är endå en prisvärd 50cc. Den ger inte mycket effekt men i ditt läge skulle jag köpa den!
Postat: 28 augusti 2013, 08:57
av skogen_swe
min brorsa kör på den cylindern och tycker den har helt ok faktiskt den ger lite mer varv och känns bättre än standard cylindern
har kör urplugg med airsal 50cc
kom i håg att du behöver inte in köra den cylinder heller när de är aluminium cylinder

Postat: 28 augusti 2013, 10:04
av Agge0102
Funkar denna cylinder med ett strypt originalrör också ? Kör alltid med det ett tag efter att jag blivit jagad!

Kommer den bara varva mindre eller kan den ta skada av det ? Tack för alla svar !
Postat: 28 augusti 2013, 10:41
av majskolv
Därbiii skrev:Funkar denna cylinder med ett strypt originalrör också ? Kör alltid med det ett tag efter att jag blivit jagad!

Kommer den bara varva mindre eller kan den ta skada av det ? Tack för alla svar !
Strypt original kom jag upp i 47km/h och med Airsalen gick den i 48km/h, så det är inte någon större skillnad, ligger nog till och med inom felmarginalen.
Postat: 28 augusti 2013, 11:26
av Agge0102
majskolv skrev:Därbiii skrev:Funkar denna cylinder med ett strypt originalrör också ? Kör alltid med det ett tag efter att jag blivit jagad!

Kommer den bara varva mindre eller kan den ta skada av det ? Tack för alla svar !
Strypt original kom jag upp i 47km/h och med Airsalen gick den i 48km/h, så det är inte någon större skillnad, ligger nog till och med inom felmarginalen.
Okej ! Ville bara veta att det funkade

hur Mycket bör jag gå upp i munstycke från orginal cylindern ? Tack för all hjälp!