Hur mycket effektskillnad ?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Hur mycket effektskillnad ?

Inlägg av Agge0102 »

Hur mycket effektskillnad ger denna cylinder jämfört med orginal cylindern ? Min setup står i signaturen.

http://twostroke.se/product.asp?product=13404

Tacksam för svar ! :) // Agge
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

inte mycket.
bättre att porta din egna cylinder
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

FreZz skrev:inte mycket.

Okej, det är så att min orginal cylinder har skurit och får inte köra med trimmcylinder för pappa, dock kanske han går med på denna om skillnaden inte är så stor. :) är inte helt ute efter effekt vore mest kul och prova nått nytt samt att den är billigare än orginal.. :)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

Därbiii skrev:

Okej, det är så att min orginal cylinder har skurit och får inte köra med trimmcylinder för pappa, dock kanske han går med på denna om skillnaden inte är så stor. :) är inte helt ute efter effekt vore mest kul och prova nått nytt samt att den är billigare än orginal.. :)
ta den värsta 50cc o övertyga han att den e som original, hade ja gjort alla dagar i veckan :P , han lär ju inte direkt märka något :)
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

derbigp1open-10 skrev:
Därbiii skrev:

ta den värsta 50cc o övertyga han att den e som original, hade ja gjort alla dagar i veckan :P , han lär ju inte direkt märka något :)
Haha tyvärr då han lånar moppen till Ica då och då så funkar det inte .. :/ samt att han är kunnig när det gäller motorer.. :/
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av lasshe »

när ja drog på min airsal 50cc(sport) så vart de merkbar skillnad i acc och fick ca 5km/h mer i topp :) min pappa var likadan :roll: och nu när din org cylinder är skuren skulle ja nog rekommendera airsalen, men annars så är de inte värt att köpa den för att få nå effekt direkt :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Airsalen är ok cylinder då du skall ha 50cc men inte har orginal, tycker den är endå en prisvärd 50cc. Den ger inte mycket effekt men i ditt läge skulle jag köpa den!
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

min brorsa kör på den cylindern och tycker den har helt ok faktiskt den ger lite mer varv och känns bättre än standard cylindern

har kör urplugg med airsal 50cc :)

kom i håg att du behöver inte in köra den cylinder heller när de är aluminium cylinder :P
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Funkar denna cylinder med ett strypt originalrör också ? Kör alltid med det ett tag efter att jag blivit jagad! :) Kommer den bara varva mindre eller kan den ta skada av det ? Tack för alla svar !
majskolv
Elmoped

Inlägg av majskolv »

Därbiii skrev:Funkar denna cylinder med ett strypt originalrör också ? Kör alltid med det ett tag efter att jag blivit jagad! :) Kommer den bara varva mindre eller kan den ta skada av det ? Tack för alla svar !
Strypt original kom jag upp i 47km/h och med Airsalen gick den i 48km/h, så det är inte någon större skillnad, ligger nog till och med inom felmarginalen.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

majskolv skrev:
Därbiii skrev:Funkar denna cylinder med ett strypt originalrör också ? Kör alltid med det ett tag efter att jag blivit jagad! :) Kommer den bara varva mindre eller kan den ta skada av det ? Tack för alla svar !
Strypt original kom jag upp i 47km/h och med Airsalen gick den i 48km/h, så det är inte någon större skillnad, ligger nog till och med inom felmarginalen.
Okej ! Ville bara veta att det funkade :) hur Mycket bör jag gå upp i munstycke från orginal cylindern ? Tack för all hjälp!
Skriv svar