Sida 1 av 1
Trimma Furia 04 (plugg,drev,Blackbox??)
Postat: 8 augusti 2013, 14:01
av Brisingar
Tjenare, Jag har en original Motorhispania 04 (större munstycke då den fick för lite bensa innan)
Den går i ca 55km/h på rakan (om det inte blåser -___-) Men mopeden är så jädrans svag! när jag skjutsar en kompis så orkar den knappt backarna kör dom i 2ans växel medans min polares Rieju mrx drar backarna med polare därbak i 5ans växel och vi har samma motor,cylinder vet inte om förgasarn och vi har inte samma drevning/luftburk/rör, men hanns toppar bara 60km/h och jag vill att mina ska gå lika raskt jag menar, han drar förbi mig i axx när han har polare därbak och jag kör själv... så ni kan gissa hur det blir när även jag skjutsar jag får inte trimma moppen men den får gå i max 60 utan att det ska bli liv på farsan, så jag undrar hur ska jag göra? dra pluggen och sedan dreva om? eller vad ska jag göra?
Jag undrar också om man skulle kunna dra pluggen och sen sätta tillbaka den igen om man ska sälja den original? + skulle man kunna dra pluggen för att få axx och sen ha en blackbox som gör att den inte kan toppa mer än 60?
Tack för svar!
Postat: 8 augusti 2013, 18:23
av majskolv
Om du stryper av och drevar 58/10 så går det runt 60
Postat: 8 augusti 2013, 18:31
av Brisingar
majskolv skrev:Om du stryper av och drevar 58/10 så går det runt 60
Stryper av med blackbox då eller?
Postat: 8 augusti 2013, 19:14
av p4ck
Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Postat: 8 augusti 2013, 19:30
av Brisingar
p4ck skrev:Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om någon månad kommer jag få köpa min polares:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12112
och förhoppnings vid passar det till min, då jag inte riktigt vill plugga ur mitt original rör då jag vill sälja den original sen när moped tiden är över + att jag skulle inte kunna fixa det om farsan inte var nöjd
men att dra pluggen på det röret och sen dreva 10-52 hur hade det blivit?
Postat: 8 augusti 2013, 19:46
av p4ck
Brisingar skrev:p4ck skrev:Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om någon månad kommer jag få köpa min polares:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12112
och förhoppnings vid passar det till min, då jag inte riktigt vill plugga ur mitt original rör då jag vill sälja den original sen när moped tiden är över + att jag skulle inte kunna fixa det om farsan inte var nöjd
men att dra pluggen på det röret och sen dreva 10-52 hur hade det blivit?
Sitter väl 3 skruvar innan själva kröken på ditt rör? Du kan skruva loss dem, sen ta loss pluggen. Vill du återställa till original är det ju bara att sätta i den igen? :p
Postat: 8 augusti 2013, 23:45
av Brisingar
p4ck skrev:Brisingar skrev:p4ck skrev:Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om någon månad kommer jag få köpa min polares:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12112
och förhoppnings vid passar det till min, då jag inte riktigt vill plugga ur mitt original rör då jag vill sälja den original sen när moped tiden är över + att jag skulle inte kunna fixa det om farsan inte var nöjd
men att dra pluggen på det röret och sen dreva 10-52 hur hade det blivit?
Sitter väl 3 skruvar innan själva kröken på ditt rör? Du kan skruva loss dem, sen ta loss pluggen. Vill du återställa till original är det ju bara att
sätta i den igen? :p
Där är inga skruvar innan kröken?

Postat: 9 augusti 2013, 00:20
av riejudrac5
Brisingar skrev:Där är inga skruvar innan kröken?

Lossa på dom två fjädrarna då?
Postat: 9 augusti 2013, 00:47
av Brisingar
riejudrac5 skrev:Brisingar skrev:Där är inga skruvar innan kröken?

Lossa på dom två fjädrarna då?
aa men kan man få in pluggen sen igen?
Postat: 9 augusti 2013, 11:00
av donkeyO.o
Det är bara att trycka i pluggen igen sen

Postat: 9 augusti 2013, 11:04
av riejudrac5
Du kan trycka tillbaka den sen och sätta nån svetsloppa bara
Postat: 9 augusti 2013, 11:59
av Brisingar
donkeyO.o skrev:Det är bara att trycka i pluggen igen sen

Riejudrac5 skrev:Du kan trycka tillbaka den sen och sätta nån svetsloppa bara
Men jag läste att om man tar pluggen i original röret går den inte att sätta tillbaka så dom sa man skulle köpa ett Effektrör ist och dra pluggen på det?
då ett högvarvigt effektrör sen så drevat 10-52 för att den inte ska gå mer än i 60km/h typ?
Postat: 9 augusti 2013, 12:17
av SNODDAS15
Du tänker nog på derbis original rör, dom har blindtarmen mitt i röret vilket gör att man måste kapa och svetsa för att få bort det. Så där rekommenderas det att man köper ett effektrör

men AM6 har bara plugg i myningen

Postat: 9 augusti 2013, 13:34
av Brisingar
SNODDAS15 skrev:Du tänker nog på derbis original rör, dom har blindtarmen mitt i röret vilket gör att man måste kapa och svetsa för att få bort det. Så där rekommenderas det att man köper ett effektrör

men AM6 har bara plugg i myningen

Aha okej, men jag vill ändå köpa effektröret (får det för ca 1,5k av en polare) då ljudet i mitt originalrör är pin

men jag kanske inte behöver dra pluggen helt i effektröret väl? jag kan börja med att byta dreven sen kan jag väl borra pluggen tills jag får hastigheten jag vill nå?

Postat: 11 augusti 2013, 18:47
av Brisingar
!bump! svar på frågan ovanför sökes

Postat: 11 augusti 2013, 19:00
av rärox
Måste ha gått en minst vecka innan du får bumpa, tillbaka till köket så länge.
Postat: 11 augusti 2013, 19:00
av Persson97
Börja du med att dreva om, sen går det utmärkt att borra pluggen i trimkröken till önskad hastighet, att tänka på är att pluggade trimkrökar oftast går skit..
Men borra lite försiktigt i pluggen tills du är nöjd med hastigheten.
Glöm inte att trycka i ett passande munstycke!
15 storlekar större änn orginal brukar vara bra att börja på med trimkrök men beroende hur mycket du väljer att borra så får du ju anpassa munstycket efter det.
Postat: 11 augusti 2013, 22:56
av Hanneess
har en furia-05 som jag ska sälja pga va sin slöhet. drog pluggen blev 5 km/h snabbare

för de fanns nån plugg inne i kröken så mitt förslag är att köpa en trimkrök ist. blackbox har jag ingen stor erfarenhet av men min kompis har en o den har börjat gå dåligt pga blackboxen.
Postat: 14 augusti 2013, 12:44
av Brisingar
Jag kolla dreven och den var 11-52, men sen så skulle jag och en polare dra pluggen i mynningen för att testa utan plugg men vi fick inte ut den efter 2,5h bankande och borrande :/ men sen så borrade polarn upp den 2-3mm men det blev en jävla skillnad, axxar nog 2ggr bättre och fick ca 5km/h på toppfarten :O
Dock blev det så bra axx så jag slog över och kraja hela baklyktan när jag skulle komma upp lite på bakhjulet :/
http://imageshack.us/f/5/m8eo.jpg/
så har beställt ny lampa med blinkers i så jag slipper dom fula där bak med

Postat: 14 augusti 2013, 15:25
av juniorjesper
Brisingar skrev:p4ck skrev:Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om någon månad kommer jag få köpa min polares:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12112
och förhoppnings vid passar det till min, då jag inte riktigt vill plugga ur mitt original rör då jag vill sälja den original sen när moped tiden är över + att jag skulle inte kunna fixa det om farsan inte var nöjd
men att dra pluggen på det röret och sen dreva 10-52 hur hade det blivit?
Tror det är lite för mycket med ett Pro race rör med original i övrigt...
Postat: 14 augusti 2013, 23:50
av Brisingar
juniorjesper skrev:Brisingar skrev:p4ck skrev:Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om någon månad kommer jag få köpa min polares:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12112
och förhoppnings vid passar det till min, då jag inte riktigt vill plugga ur mitt original rör då jag vill sälja den original sen när moped tiden är över + att jag skulle inte kunna fixa det om farsan inte var nöjd
men att dra pluggen på det röret och sen dreva 10-52 hur hade det blivit?
Tror det är lite för mycket med ett Pro race rör med original i övrigt...
Nja jag skulle jo köpa röret av en polare som har en Rieju MRX vi har samma munstycke (lite förstorat för original dog av för lite bensin,) + han har ostrypt CDI sen så satte han på det Pro race röret och hanns går i 60 precis som min bara hanns låter 10ggr mer+bättre :/