Trimma Furia 04 (plugg,drev,Blackbox??)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Trimma Furia 04 (plugg,drev,Blackbox??)

Inlägg av Brisingar »

Tjenare, Jag har en original Motorhispania 04 (större munstycke då den fick för lite bensa innan)

Den går i ca 55km/h på rakan (om det inte blåser -___-) Men mopeden är så jädrans svag! när jag skjutsar en kompis så orkar den knappt backarna kör dom i 2ans växel medans min polares Rieju mrx drar backarna med polare därbak i 5ans växel och vi har samma motor,cylinder vet inte om förgasarn och vi har inte samma drevning/luftburk/rör, men hanns toppar bara 60km/h och jag vill att mina ska gå lika raskt jag menar, han drar förbi mig i axx när han har polare därbak och jag kör själv... så ni kan gissa hur det blir när även jag skjutsar jag får inte trimma moppen men den får gå i max 60 utan att det ska bli liv på farsan, så jag undrar hur ska jag göra? dra pluggen och sedan dreva om? eller vad ska jag göra?
Jag undrar också om man skulle kunna dra pluggen och sen sätta tillbaka den igen om man ska sälja den original? + skulle man kunna dra pluggen för att få axx och sen ha en blackbox som gör att den inte kan toppa mer än 60?

Tack för svar!
majskolv
Elmoped

Inlägg av majskolv »

Om du stryper av och drevar 58/10 så går det runt 60
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

majskolv skrev:Om du stryper av och drevar 58/10 så går det runt 60
Stryper av med blackbox då eller?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

p4ck skrev:Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om någon månad kommer jag få köpa min polares: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12112
och förhoppnings vid passar det till min, då jag inte riktigt vill plugga ur mitt original rör då jag vill sälja den original sen när moped tiden är över + att jag skulle inte kunna fixa det om farsan inte var nöjd :(

men att dra pluggen på det röret och sen dreva 10-52 hur hade det blivit?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Brisingar skrev:
p4ck skrev:Stryper ur genom att dra avgaspluggen och sen dreva möjligen 10-52/11-52. Men det kommer varva som fa-an
Om någon månad kommer jag få köpa min polares: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12112
och förhoppnings vid passar det till min, då jag inte riktigt vill plugga ur mitt original rör då jag vill sälja den original sen när moped tiden är över + att jag skulle inte kunna fixa det om farsan inte var nöjd :(

Sitter väl 3 skruvar innan själva kröken på ditt rör? Du kan skruva loss dem, sen ta loss pluggen. Vill du återställa till original är det ju bara att sätta i den igen? :p
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

p4ck skrev:
Brisingar skrev:

Sitter väl 3 skruvar innan själva kröken på ditt rör? Du kan skruva loss dem, sen ta loss pluggen. Vill du återställa till original är det ju bara att
sätta i den igen? :p
Där är inga skruvar innan kröken? :o
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad

Inlägg av riejudrac5 »

Brisingar skrev:Där är inga skruvar innan kröken? :o
Lossa på dom två fjädrarna då?
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

riejudrac5 skrev:
Brisingar skrev:Där är inga skruvar innan kröken? :o
Lossa på dom två fjädrarna då?
aa men kan man få in pluggen sen igen?
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

Det är bara att trycka i pluggen igen sen :P
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad

Inlägg av riejudrac5 »

Du kan trycka tillbaka den sen och sätta nån svetsloppa bara
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

donkeyO.o skrev:Det är bara att trycka i pluggen igen sen :P
Riejudrac5 skrev:Du kan trycka tillbaka den sen och sätta nån svetsloppa bara
Men jag läste att om man tar pluggen i original röret går den inte att sätta tillbaka så dom sa man skulle köpa ett Effektrör ist och dra pluggen på det?
då ett högvarvigt effektrör sen så drevat 10-52 för att den inte ska gå mer än i 60km/h typ?
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

Du tänker nog på derbis original rör, dom har blindtarmen mitt i röret vilket gör att man måste kapa och svetsa för att få bort det. Så där rekommenderas det att man köper ett effektrör :) men AM6 har bara plugg i myningen :)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

SNODDAS15 skrev:Du tänker nog på derbis original rör, dom har blindtarmen mitt i röret vilket gör att man måste kapa och svetsa för att få bort det. Så där rekommenderas det att man köper ett effektrör :) men AM6 har bara plugg i myningen :)
Aha okej, men jag vill ändå köpa effektröret (får det för ca 1,5k av en polare) då ljudet i mitt originalrör är pin :( men jag kanske inte behöver dra pluggen helt i effektröret väl? jag kan börja med att byta dreven sen kan jag väl borra pluggen tills jag får hastigheten jag vill nå? :)
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

!bump! svar på frågan ovanför sökes ;)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Måste ha gått en minst vecka innan du får bumpa, tillbaka till köket så länge.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Börja du med att dreva om, sen går det utmärkt att borra pluggen i trimkröken till önskad hastighet, att tänka på är att pluggade trimkrökar oftast går skit..
Men borra lite försiktigt i pluggen tills du är nöjd med hastigheten.
Glöm inte att trycka i ett passande munstycke!
15 storlekar större änn orginal brukar vara bra att börja på med trimkrök men beroende hur mycket du väljer att borra så får du ju anpassa munstycket efter det.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Hanneess
Elmoped

Inlägg av Hanneess »

har en furia-05 som jag ska sälja pga va sin slöhet. drog pluggen blev 5 km/h snabbare 8) för de fanns nån plugg inne i kröken så mitt förslag är att köpa en trimkrök ist. blackbox har jag ingen stor erfarenhet av men min kompis har en o den har börjat gå dåligt pga blackboxen.
Gilera smt 06
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Jag kolla dreven och den var 11-52, men sen så skulle jag och en polare dra pluggen i mynningen för att testa utan plugg men vi fick inte ut den efter 2,5h bankande och borrande :/ men sen så borrade polarn upp den 2-3mm men det blev en jävla skillnad, axxar nog 2ggr bättre och fick ca 5km/h på toppfarten :O

Dock blev det så bra axx så jag slog över och kraja hela baklyktan när jag skulle komma upp lite på bakhjulet :/ http://imageshack.us/f/5/m8eo.jpg/

så har beställt ny lampa med blinkers i så jag slipper dom fula där bak med ;)
Användarens profilbild
juniorjesper
Svårstartad skrothög

Inlägg av juniorjesper »

Brisingar skrev:

Tror det är lite för mycket med ett Pro race rör med original i övrigt...
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande
http://www.youtube.com/juniorjesper
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

juniorjesper skrev:
Brisingar skrev:

Tror det är lite för mycket med ett Pro race rör med original i övrigt...
Nja jag skulle jo köpa röret av en polare som har en Rieju MRX vi har samma munstycke (lite förstorat för original dog av för lite bensin,) + han har ostrypt CDI sen så satte han på det Pro race röret och hanns går i 60 precis som min bara hanns låter 10ggr mer+bättre :/
Skriv svar