Sida 1 av 1

Parmakit 110cc

Postat: 5 augusti 2013, 00:27
av Proxei
Hej ska köpa ett parmakit 110cc vad ska jag ha för setup för att få ut det allra mesta ur den skulle vilja att den gick 150 men med bra axx går det ?

Postat: 5 augusti 2013, 00:37
av CaToXXo
Du har inte ens sagt vilken moppemodell du har. 150? Det krävs extremt mycket för den hastigheten. Framförallt behöver du en massa kunskap.
Börja med att skaffa ett effektrör.

Postat: 5 augusti 2013, 09:47
av hååfen
Större förgasare
Racemembran
Sportluftfilter
Större insug
osv.

Postat: 5 augusti 2013, 10:10
av TheFlyingFin
Minns int om det kom med en vev, men att köra 110cc med originalveven är kanske lite för mycket :P

Postat: 5 augusti 2013, 11:05
av AntonB
CaToXXo skrev:Du har inte ens sagt vilken moppemodell du har. 150? Det krävs extremt mycket för den hastigheten. Framförallt behöver du en massa kunskap.
Börja med att skaffa ett effektrör.
+1

Låter som du inte har någon aning om vad du snackar om så jag håller helt med CaToXXo.

Re: Parmakit 110cc

Postat: 5 augusti 2013, 11:15
av kallepalle
Proxei skrev:Hej ska köpa ett parmakit 110cc vad ska jag ha för setup för att få ut det allra mesta ur den skulle vilja att den gick 150 men med bra axx går det ?
om du måste fråga vad som behövs, så ge dig inte in på det. är väldigt mycket jobb och en hel del kunskap som behövs för detta. ska du trimma så börja med ett effektrör, när du tycker den går för slött så köper du en 70cc sportcylinder och större förgasare osv. dvs jobba dig upp. skaffa rutin, och framförallt kunskap.

Postat: 5 augusti 2013, 11:29
av Robeee
TheFlyingFin skrev:Minns int om det kom med en vev, men att köra 110cc med originalveven är kanske lite för mycket :P
Det finns att köpa ett set med parmakits vev som är gjord för denna cylinder ja, men det finns även endast cylinderkit. Att köra med originalvev...? Det går inte ens p.g.a olika slaglängd o.s.v.

Men som tidigare nämnt så är det nog ingenting för dig att köpa denhär cylindern om du frågar vad annat som behövs.. blocket ska fräsas p.g.a stor borrning, det rekommenderas även köpa en så stor vev så att den håller den här cylindern, även där behövs då blocket fräsas..

Så kör på de råd som tidigare är nämnt :)

Postat: 5 augusti 2013, 11:37
av larsniklas
Förstår inte grejen med att lägga ner så fruktansvärt mycket pengar på trim till mopeden. Kör med effektrör och var nöjd. 70cc och uppåt går i sönder i slutändan.

Köp en cross o kör på väg i värsta fall, samma straff ändå.