Parmakit 110cc

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Proxei
Elmoped

Parmakit 110cc

Inlägg av Proxei »

Hej ska köpa ett parmakit 110cc vad ska jag ha för setup för att få ut det allra mesta ur den skulle vilja att den gick 150 men med bra axx går det ?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Du har inte ens sagt vilken moppemodell du har. 150? Det krävs extremt mycket för den hastigheten. Framförallt behöver du en massa kunskap.
Börja med att skaffa ett effektrör.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
hååfen
Elmoped

Inlägg av hååfen »

Större förgasare
Racemembran
Sportluftfilter
Större insug
osv.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Minns int om det kom med en vev, men att köra 110cc med originalveven är kanske lite för mycket :P
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

CaToXXo skrev:Du har inte ens sagt vilken moppemodell du har. 150? Det krävs extremt mycket för den hastigheten. Framförallt behöver du en massa kunskap.
Börja med att skaffa ett effektrör.
+1

Låter som du inte har någon aning om vad du snackar om så jag håller helt med CaToXXo.
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Re: Parmakit 110cc

Inlägg av kallepalle »

Proxei skrev:Hej ska köpa ett parmakit 110cc vad ska jag ha för setup för att få ut det allra mesta ur den skulle vilja att den gick 150 men med bra axx går det ?
om du måste fråga vad som behövs, så ge dig inte in på det. är väldigt mycket jobb och en hel del kunskap som behövs för detta. ska du trimma så börja med ett effektrör, när du tycker den går för slött så köper du en 70cc sportcylinder och större förgasare osv. dvs jobba dig upp. skaffa rutin, och framförallt kunskap.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Robeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robeee »

TheFlyingFin skrev:Minns int om det kom med en vev, men att köra 110cc med originalveven är kanske lite för mycket :P
Det finns att köpa ett set med parmakits vev som är gjord för denna cylinder ja, men det finns även endast cylinderkit. Att köra med originalvev...? Det går inte ens p.g.a olika slaglängd o.s.v.

Men som tidigare nämnt så är det nog ingenting för dig att köpa denhär cylindern om du frågar vad annat som behövs.. blocket ska fräsas p.g.a stor borrning, det rekommenderas även köpa en så stor vev så att den håller den här cylindern, även där behövs då blocket fräsas..

Så kör på de råd som tidigare är nämnt :)
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Förstår inte grejen med att lägga ner så fruktansvärt mycket pengar på trim till mopeden. Kör med effektrör och var nöjd. 70cc och uppåt går i sönder i slutändan.

Köp en cross o kör på väg i värsta fall, samma straff ändå.
Skriv svar