Sida 1 av 1

Borrat eller urpluggat för axx

Postat: 7 juni 2013, 21:43
av siiC
Tjena! Undrar vilket som ger bäst axx, bara borra typ hälften eller så eller plugga ur helt. Har borrat rätt mycket nu och gör ca 68-70 med ruggigt bra axx. Vilket ger mest axx?

Re: Borrat eller urpluggat för axx

Postat: 7 juni 2013, 22:12
av kjsebbe
siiC skrev:Tjena! Undrar vilket som ger bäst axx, bara borra typ hälften eller så eller plugga ur helt. Har borrat rätt mycket nu och gör ca 68-70 med ruggigt bra axx. Vilket ger mest axx?
Antagligen plugga ur helt?

Re: Borrat eller urpluggat för axx

Postat: 7 juni 2013, 22:17
av siiC
kjsebbe skrev:
siiC skrev:Tjena! Undrar vilket som ger bäst axx, bara borra typ hälften eller så eller plugga ur helt. Har borrat rätt mycket nu och gör ca 68-70 med ruggigt bra axx. Vilket ger mest axx?
Antagligen plugga ur helt?
Nån jävel sa att de blev bättre axx om man borrade jämfört med att plugga ur.. ;)

Postat: 7 juni 2013, 22:20
av runners
Om du pluggar ur helt får du bättre acc. Om det finns blindterm så ta bort denna först och främst.

Re: Borrat eller urpluggat för axx

Postat: 7 juni 2013, 22:21
av kjsebbe
siiC skrev:
kjsebbe skrev:
siiC skrev:Tjena! Undrar vilket som ger bäst axx, bara borra typ hälften eller så eller plugga ur helt. Har borrat rätt mycket nu och gör ca 68-70 med ruggigt bra axx. Vilket ger mest axx?
Antagligen plugga ur helt?
Nån jävel sa att de blev bättre axx om man borrade jämfört med att plugga ur.. ;)
Han var då inte en klok en ;)

Re: Borrat eller urpluggat för axx

Postat: 7 juni 2013, 22:24
av siiC
kjsebbe skrev:
siiC skrev:
kjsebbe skrev: Antagligen plugga ur helt?
Nån jävel sa att de blev bättre axx om man borrade jämfört med att plugga ur.. ;)
Han var då inte en klok en ;)
Antar det.. ;)

Postat: 7 juni 2013, 22:28
av Henow
Jag tror faktiskt något kan ha med att göra med det.
Det blir ju bra axx när moppen når effekten..
Min dt125r YPVS har ju avgasport som justerar utblåset, Det gör så att den går bättre på låga och mellan varv.

Postat: 7 juni 2013, 22:40
av NOName?
på sätt och vis går den kanske bättre med bara borrat om man inte justerar förgasaren, för drar man pluggen helt å inte byter munstycke så kanske den går sämre

Postat: 7 juni 2013, 23:11
av MisterDT50R
Men det är ändå klar skillnad på borrat och urpluggat, brukar oftast vara höga varven då man känner av om man bytt munstycke eller inte

Postat: 8 juni 2013, 19:25
av siiC
Klart som fan jag kommer byta munstycke, jag är ingen idiot grabbar.. :)
Kör med 72 just nu och då har jag dragit luftburksstrypning och borrat typ halva röret kanske och det är lite för stort men får gå så länge :(

Postat: 8 juni 2013, 21:19
av MisterDT50R
siiC skrev:Klart som fan jag kommer byta munstycke, jag är ingen idiot grabbar.. :)
Kör med 72 just nu och då har jag dragit luftburksstrypning och borrat typ halva röret kanske och det är lite för stort men får gå så länge :(
Vad för moppe? Men då ska du självklart dra hela pluggen om du byter munstycke :)

Postat: 8 juni 2013, 22:56
av siiC
MisterDT50R skrev:
siiC skrev:Klart som fan jag kommer byta munstycke, jag är ingen idiot grabbar.. :)
Kör med 72 just nu och då har jag dragit luftburksstrypning och borrat typ halva röret kanske och det är lite för stort men får gå så länge :(
Vad för moppe? Men då ska du självklart dra hela pluggen om du byter munstycke :)
Gilera RCR -05, såklart jag ska! Ska fixa det i veckan men måste vänta på blackbox för annars blir farsan nojjig ;)

Postat: 8 juni 2013, 23:01
av MisterDT50R
siiC skrev:
MisterDT50R skrev:
siiC skrev:Klart som fan jag kommer byta munstycke, jag är ingen idiot grabbar.. :)
Kör med 72 just nu och då har jag dragit luftburksstrypning och borrat typ halva röret kanske och det är lite för stort men får gå så länge :(
Vad för moppe? Men då ska du självklart dra hela pluggen om du byter munstycke :)
Gilera RCR -05, såklart jag ska! Ska fixa det i veckan men måste vänta på blackbox för annars blir farsan nojjig ;)
Då är 72 inte troligt förstort, ostrypta moppar med över 12 mm förgasare brukar ha 80+ munstycke, men går den bra så gör den ju det, men tror du ska ha större! :)Onödigt med svartlåda för urpluggat, men kör på det om farsan är så nojjig, men inte så värst värt det ändå :/

Postat: 9 juni 2013, 07:50
av siiC
MisterDT50R skrev:
siiC skrev:
MisterDT50R skrev: Vad för moppe? Men då ska du självklart dra hela pluggen om du byter munstycke :)
Gilera RCR -05, såklart jag ska! Ska fixa det i veckan men måste vänta på blackbox för annars blir farsan nojjig ;)
Då är 72 inte troligt förstort, ostrypta moppar med över 12 mm förgasare brukar ha 80+ munstycke, men går den bra så gör den ju det, men tror du ska ha större! :)Onödigt med svartlåda för urpluggat, men kör på det om farsan är så nojjig, men inte så värst värt det ändå :/
14mm äre original. :) Har bara 85 hemma så får hoppas att den går bra med det annars trycker jag på sportluftfilter och lite så för jag har det liggandes så slipper jag köpa munstyckessats. :)

Postat: 9 juni 2013, 08:17
av asti27
MisterDT50R skrev:
siiC skrev:
MisterDT50R skrev: Vad för moppe? Men då ska du självklart dra hela pluggen om du byter munstycke :)
Gilera RCR -05, såklart jag ska! Ska fixa det i veckan men måste vänta på blackbox för annars blir farsan nojjig ;)
Då är 72 inte troligt förstort, ostrypta moppar med över 12 mm förgasare brukar ha 80+ munstycke, men går den bra så gör den ju det, men tror du ska ha större! :)Onödigt med svartlåda för urpluggat, men kör på det om farsan är så nojjig, men inte så värst värt det ändå :/
Jag tippar på 76 munstycke, fungerade skitbra! Dock så varierar det mellan motor och motor också:)