Sida 1 av 1
moppen går askonstigt
Postat: 15 maj 2013, 09:11
av Törnan
Jag har en Yamaha Dt50x 08:a och den orkar bara 1,2,3,4 sen 5 och 6 så orkar den inte och i startena är den svag och så är det i uppförsbackar också. Kan det vara att jag måste byta lågfartsmunstycke?
Setup
Airsal 50cc sport (2dagar gammal)
Gianelli 2T (Helt nytt)
14/50 drev
Borrad cdi
105 i huvud munstycke
Lågfart 35
Choke munstycke 45
Postat: 15 maj 2013, 09:13
av tacopaj
det kan ju vara fel lågfartsmunstycke men annars så är ditt framdrev lite stort 14.
Postat: 15 maj 2013, 09:15
av Törnan
tacopaj skrev:det kan ju vara fel lågfartsmunstycke men annars så är ditt framdrev lite stort 14.
jag körde med 14/50 på min gamla dt med bara urpluggat och den var inte slö alls och gick skitbra!

men ska jag testa att byta till större lågfartsmunstycke?

Postat: 15 maj 2013, 09:26
av wasprocker
Varför skulle lågfarts munstycket hjälpa`? Sålänge du håller full gas så är det ju huvudmunstycket..
Byt drev, dra pluggarna.
Postat: 15 maj 2013, 10:53
av Törnan
wasprocker skrev:Varför skulle lågfarts munstycket hjälpa`? Sålänge du håller full gas så är det ju huvudmunstycket..
Byt drev, dra pluggarna.
dra pluggarna? vilka? det finns en plugg i min setup och det är gianellit och den är borta. byt drev? varför har det funkat asbra på alla mina andra mopeder? pajas lär dig nått och lågfartsmunstycket arbetar när man ligger på lågfart.
Postat: 15 maj 2013, 10:58
av david96
Lågfart ligger vid en typ1/4 gas.... Byt ner dig i drev för fan du har tyngre än mig.. kör 12-13 högst
Postat: 15 maj 2013, 11:00
av Törnan
david96 skrev:Lågfart ligger vid en typ1/4 gas.... Byt ner dig i drev för fan du har tyngre än mig.. kör 12-13 högst
jag hade 11 och jag har testat med 13 också men den orkar fortfarande inte?
Postat: 15 maj 2013, 11:04
av DerbiKoffe
testa byta munstycke då?
Postat: 15 maj 2013, 11:10
av MisterDT50R
DerbiKoffe skrev:testa byta munstycke då?
Precis huvudmunstycken på DT är ju alltid enorma, sen är inte lågfart 45 orginal?
Postat: 15 maj 2013, 11:41
av Törnan
MisterDT50R skrev:DerbiKoffe skrev:testa byta munstycke då?
Precis huvudmunstycken på DT är ju alltid enorma, sen är inte lågfart 45 orginal?
det bredvid huvudmunstycket är väll lågfarten? sen det som sitter vid choken är väll chokemunstycket? för det bredvid huvudmunstycket är 35 och det vid choken är 45?

ska jag byta upp mig till 110-115 då?
sitter 105 i nu

Gammal bild

Postat: 15 maj 2013, 11:59
av DerbiKoffe
bara å testa, en polare hade 88 i sin dt med leovince v6 och den dgick bra med de munsyycket
Postat: 15 maj 2013, 12:05
av AndreWidestedt
Testa byt huvudmunstycke. När du byter till en annan cylinder måste du bestycka om. Skulle säga du behöver 10stl större munstycke.
Postat: 15 maj 2013, 12:19
av Törnan
AndreWidestedt skrev:Testa byt huvudmunstycke. När du byter till en annan cylinder måste du bestycka om. Skulle säga du behöver 10stl större munstycke.
okej får beställa en munstyckessats då

Postat: 15 maj 2013, 13:00
av Törnan
lägger upp en video när jag kommer hem
