Sida 1 av 1

förgasarinställningar

Postat: 13 maj 2013, 22:41
av Törnan
vart hittar man originalinställningarna till en yamaha dt50x´s förgasare? Eller om någon här vet vilka inställningar det är? :) vilket snäpp nålen ska sitta på och hur mycket luft/bensinskruven ska vara inskruvade :) Tacksam för hjälp Mvh Törnan ;)

Postat: 14 maj 2013, 00:02
av Frag0
Om ingen svarar kan jag kanske kolla imorn på min orginal 08 ;)

Postat: 14 maj 2013, 00:06
av Dawidd
Grundinställning luft/bränsleskruven är iallafall 1,5 varv på de flesta mopederna

Tomgångsskruv: Motorn ska ha ett lämpligt varvtal för lågt varvtal då blir den svårstartad, för högt varvtal då "drar" den iväg för tidigt

Tomgången på min rrx ligger runt 1900-2000rpm tror jag,nånstans där imellan iallafall

Postat: 14 maj 2013, 06:59
av Törnan
Frag0 skrev:Om ingen svarar kan jag kanske kolla imorn på min orginal 08 ;)
Skulle vara schysst :)
Dawidd skrev:Grundinställning luft/bränsleskruven är iallafall 1,5 varv på de flesta mopederna

Tomgångsskruv: Motorn ska ha ett lämpligt varvtal för lågt varvtal då blir den svårstartad, för högt varvtal då "drar" den iväg för tidigt

Tomgången på min rrx ligger runt 1900-2000rpm tror jag,nånstans där imellan iallafall
Ska luft/bensinskruven va utskruvade 1,5 varv?

Postat: 14 maj 2013, 07:41
av tetesnubben
Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken ;)

Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv ;)

Postat: 14 maj 2013, 07:45
av Törnan
tetesnubben skrev:Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken ;)

Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv ;)
bensinskruven då? :)

Postat: 14 maj 2013, 07:49
av tetesnubben
Törnan skrev:
tetesnubben skrev:Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken ;)

Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv ;)
bensinskruven då? :)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176 Denna kanske kan vara till hjälp? ;)

Postat: 14 maj 2013, 09:50
av Törnan
tetesnubben skrev:
Törnan skrev:
tetesnubben skrev:Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken ;)

Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv ;)
bensinskruven då? :)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176 Denna kanske kan vara till hjälp? ;)
tackar :)