Sida 1 av 1
förgasarinställningar
Postat: 13 maj 2013, 22:41
av Törnan
vart hittar man originalinställningarna till en yamaha dt50x´s förgasare? Eller om någon här vet vilka inställningar det är?

vilket snäpp nålen ska sitta på och hur mycket luft/bensinskruven ska vara inskruvade

Tacksam för hjälp Mvh Törnan

Postat: 14 maj 2013, 00:02
av Frag0
Om ingen svarar kan jag kanske kolla imorn på min orginal 08

Postat: 14 maj 2013, 00:06
av Dawidd
Grundinställning luft/bränsleskruven är iallafall 1,5 varv på de flesta mopederna
Tomgångsskruv: Motorn ska ha ett lämpligt varvtal för lågt varvtal då blir den svårstartad, för högt varvtal då "drar" den iväg för tidigt
Tomgången på min rrx ligger runt 1900-2000rpm tror jag,nånstans där imellan iallafall
Postat: 14 maj 2013, 06:59
av Törnan
Frag0 skrev:Om ingen svarar kan jag kanske kolla imorn på min orginal 08

Skulle vara schysst
Dawidd skrev:Grundinställning luft/bränsleskruven är iallafall 1,5 varv på de flesta mopederna
Tomgångsskruv: Motorn ska ha ett lämpligt varvtal för lågt varvtal då blir den svårstartad, för högt varvtal då "drar" den iväg för tidigt
Tomgången på min rrx ligger runt 1900-2000rpm tror jag,nånstans där imellan iallafall
Ska luft/bensinskruven va utskruvade 1,5 varv?
Postat: 14 maj 2013, 07:41
av tetesnubben
Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken
Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv

Postat: 14 maj 2013, 07:45
av Törnan
tetesnubben skrev:Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken
Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv

bensinskruven då?

Postat: 14 maj 2013, 07:49
av tetesnubben
Törnan skrev:tetesnubben skrev:Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken
Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv

bensinskruven då?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176 Denna kanske kan vara till hjälp?

Postat: 14 maj 2013, 09:50
av Törnan
tetesnubben skrev:Törnan skrev:tetesnubben skrev:Luftskruven ska vara mellan 1-3 varv utskruvad, dock så fungerar det med mer eller mindre om det går bättre så men då borde man ändra munstycken
Så om den är orginal så borde det vara mellan 1-3 varv

bensinskruven då?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176 Denna kanske kan vara till hjälp?

tackar
