Sida 1 av 1
Dör efter 2sekunder
Postat: 23 januari 2013, 12:47
av alb1n
Hej, har en liggandes motor från 00- som krånglar. Igår kväll så startade jag moppen och den gick igån på första kicken, stod på tomgång en stund och sedan stängde jag av den. Gjorde inget mer med den efter det. Har bytt munstycke till 70 då den gick perfekt med det, har bara effektrörs setup. Men i morse när jag skulle starta så gick den ej igång, kickade som satan tillslut så tände den och gick ihåg och dog efter 2 sekunder, går bara att starta den en snabbis på choken. Förstår inte vad felet ligger då den stod i värmegarage över natten... Är det tändstiftet som gett sig? Förgasar fel som att den inte får bensin?
MVH

Postat: 23 januari 2013, 12:48
av Jönköping
Vad är det för motor?
Postat: 23 januari 2013, 12:59
av alb1n
[quote="Jönköping"]Vad är det för motor?[/quote
Oj det skulle jag ju skrivit, en liggandes minarlli, aerox motor
Postat: 23 januari 2013, 14:04
av Arkstar
Byt upp i munstycke

Postat: 23 januari 2013, 14:17
av Jönköping
För litet munstycke kan jag lova dig

det är ju större orginal.....
Postat: 23 januari 2013, 14:32
av alb1n
Jönköping skrev:För litet munstycke kan jag lova dig

det är ju större orginal.....
det är 66 original, men 70 var perfekt, gick bäst på tomgången då och den dog inte på gaspådrag. förut vid 72 och 75 så tyckte jag att det gick alldeles för fett... men varför dog den så över en natt bara isf?
Postat: 23 januari 2013, 14:35
av Jönköping
alb1n skrev:Jönköping skrev:För litet munstycke kan jag lova dig

det är ju större orginal.....
det är 66 original, men 70 var perfekt, gick bäst på tomgången då och den dog inte på gaspådrag. förut vid 72 och 75 så tyckte jag att det gick alldeles för fett... men varför dog den så över en natt bara isf?
Har för mig det är 86 på de äldre..
Postat: 23 januari 2013, 14:36
av alb1n
när jag tog av munstycket första gången när den var original så var det 66 stod det iaf, trodde först det var 99 sedan vände jag på det

Postat: 23 januari 2013, 14:42
av xepo
Hej hoppas jag kan hjälpa dig, har precis haft samma problem, och det löstes med ett större munstycke, aerox årsm mellan 98-02 har 86 i munstycke original

men testa på ett större munstycke så ska du se att det funkar
Mvh. Jonathan
Postat: 23 januari 2013, 15:17
av AntonBernhardsson02
kolla på vilen färg tändstiftet är

Postat: 23 januari 2013, 15:33
av alb1n
AntonBernhardsson02 skrev:kolla på vilen färg tändstiftet är

Åker och köper en 17,5 förgasare idag, helt komplett. Får se om det fixar problemet. Är det svårt att byta förgasare?
Postat: 23 januari 2013, 15:35
av Runkenslider
Det är inte svårt att byta, Det ända svåra är att ställa in rätt!
Postat: 23 januari 2013, 16:03
av alb1n
Runkenslider skrev:Det är inte svårt att byta, Det ända svåra är att ställa in rätt!
Ser lite pilligt ut med gasvajer och choken

funkar original throttlenål i 17,5?
Postat: 23 januari 2013, 16:08
av AntonBernhardsson02
alb1n skrev:AntonBernhardsson02 skrev:kolla på vilen färg tändstiftet är

Åker och köper en 17,5 förgasare idag, helt komplett. Får se om det fixar problemet. Är det svårt att byta förgasare?
läs igen guider här på tsr så borde du förstå det mesta med att ställa in förgasaren

. Jag tyckte det var hyfsat lätt

Postat: 23 januari 2013, 16:33
av alb1n
AntonBernhardsson02 skrev:alb1n skrev:AntonBernhardsson02 skrev:kolla på vilen färg tändstiftet är

Åker och köper en 17,5 förgasare idag, helt komplett. Får se om det fixar problemet. Är det svårt att byta förgasare?
läs igen guider här på tsr så borde du förstå det mesta med att ställa in förgasaren

. Jag tyckte det var hyfsat lätt

Hur vet jag hur hög throttlefjäder jag ska ha? Måste köpa en ny sådan. 57 eller 53mm hög? Funkar även original throttlenål till 17,5?
Postat: 23 januari 2013, 17:03
av ZX
alb1n skrev:AntonBernhardsson02 skrev:alb1n skrev:
Åker och köper en 17,5 förgasare idag, helt komplett. Får se om det fixar problemet. Är det svårt att byta förgasare?
läs igen guider här på tsr så borde du förstå det mesta med att ställa in förgasaren

. Jag tyckte det var hyfsat lätt

Hur vet jag hur hög throttlefjäder jag ska ha? Måste köpa en ny sådan. 57 eller 53mm hög? Funkar även original throttlenål till 17,5?
Original funkar, varför ska du byta förgasare när du bara har effektrör?
Du kommer inte märka en så stor skillnad. eller jo på soppa förbrukingen
Postat: 23 januari 2013, 18:11
av floydei
84 är original munstycke.. Om du kört med 70 har du stora problem..
Postat: 23 januari 2013, 19:14
av alb1n
ZX skrev:alb1n skrev:AntonBernhardsson02 skrev:
läs igen guider här på tsr så borde du förstå det mesta med att ställa in förgasaren

. Jag tyckte det var hyfsat lätt

Hur vet jag hur hög throttlefjäder jag ska ha? Måste köpa en ny sådan. 57 eller 53mm hög? Funkar även original throttlenål till 17,5?
Original funkar, varför ska du byta förgasare när du bara har effektrör?
Du kommer inte märka en så stor skillnad. eller jo på soppa förbrukingen
hittade en billig, ska bli värre setup i framtiden. så varför inte slå till