Sida 1 av 1
airsal racing cylinder
Postat: 4 januari 2013, 20:23
av nittro156
Hallå alla! har ett problem jag köpte en airsal racing cylinder och moppen har nog skurit på lagret som sitter i kolven men vet inte om jag måste köpa special lager för denna cylinder någon som kan svaret på de?
Sen undrar jag oxxå vad man ska ha för bestyckning och vilken förgasare man ska ha?
hade orginal förgasare med orginal bestyckning därför den skar...

Postat: 4 januari 2013, 20:35
av liljegrenarN
Det är nållagret. Det sitter i vevstaken som kolvbulten går igenom. Köp ett nållager med samma diametrar så ska det går bra

Postat: 4 januari 2013, 20:48
av nittro156
så de är inget spec lager till den?

Postat: 4 januari 2013, 20:49
av derbeyy
orginalet går bra
Postat: 4 januari 2013, 20:59
av nittro156
tack

munstycken då? :)och förgasare:)
Postat: 4 januari 2013, 21:02
av suzukiwheelier
nittro156 skrev:tack

munstycken då? :)och förgasare:)
du kan ha orginalförgasare bara du ställer in den rätt, munstycken får du pröva dig fram.
Postat: 4 januari 2013, 21:03
av tobberobbe
nittro156 skrev:tack

munstycken då? :)och förgasare:)
Om du har PIA cylinderkitet (70cc) behövs det inte bytas. Munstycken självklart.
Postat: 4 januari 2013, 21:09
av nittro156
hittar ínget nållager någonstans kan någon hjälpa mig hitta de`?:)
Postat: 4 januari 2013, 22:27
av Malossi
nittro156 skrev:hittar ínget nållager någonstans kan någon hjälpa mig hitta de`?:)
Nållager borde ligga under "vevparti tillbehör"...
Du lär tjäna lite i toppfart om du kör med större förgasare funkar också att bara byta munstycke men det optimala är nog ny förgasare

Postat: 4 januari 2013, 23:25
av gileraN
Malossi skrev:nittro156 skrev:hittar ínget nållager någonstans kan någon hjälpa mig hitta de`?:)
Nållager borde ligga under "vevparti tillbehör"...
Du lär tjäna lite i toppfart om du kör med större förgasare funkar också att bara byta munstycke men det optimala är nog ny förgasare

Bättre bottendrag blir det med större förgasare om jag inte har fel

Postat: 5 januari 2013, 12:07
av doggen96
gileraN skrev:Malossi skrev:nittro156 skrev:hittar ínget nållager någonstans kan någon hjälpa mig hitta de`?:)
Nållager borde ligga under "vevparti tillbehör"...
Du lär tjäna lite i toppfart om du kör med större förgasare funkar också att bara byta munstycke men det optimala är nog ny förgasare

Bättre bottendrag blir det med större förgasare om jag inte har fel

Bättre botten med liten förgasare, bättre topp med stor
Postat: 5 januari 2013, 15:17
av DiNozzan
doggen96 skrev:gileraN skrev:Malossi skrev:
Nållager borde ligga under "vevparti tillbehör"...
Du lär tjäna lite i toppfart om du kör med större förgasare funkar också att bara byta munstycke men det optimala är nog ny förgasare

Bättre bottendrag blir det med större förgasare om jag inte har fel

Bättre botten med liten förgasare, bättre topp med stor
Lättare sagt ja.
Postat: 5 januari 2013, 15:23
av AndreWidestedt
Om det är en airsal 50cc, så ska du ha ca 10stl större munstycke.
Postat: 5 januari 2013, 15:32
av G-son
Beror på. Om man utgår från "ungefär optimal" förgasarstorlek kommer en större förgasare döda effekt på lågvarv och ge lite mer på topp, medan en lite mindre kommer sänka toppeffekten lite och sannolikt ge en ökning på en stor del av alla lägre varvtal.
Om förgasaren är betydligt mindre än "ungefär optimal" blir den däremot en strypning på alla varvtal, och man tappar effekt överallt. Utgår man från en liten originalförgasare på en stor trimcylinder kan man räkna med mer effekt på alla varvtal med en lite större förgasare, men fortsätter man gå uppåt en storlek åt gången kommer man till slut hitta gränsen där en större förgasare fungerar sämre på låga varv och bara förbättrar effekten på riktigt höga varv.