Sida 1 av 1
Min aerox spökar
Postat: 21 november 2012, 16:42
av kv1st
Jag köpte en aerox för ungefär 3 veckor sedan.
Jag glömde att köra med olja och cylinder skar.
Jag köpte en ny cylinder den kom igår och jag satte på den idag.
Allt va på och funka som det skulle.
Inget grus eller något när jag satte på cylinder / kolven.
Nu till saken. Jag körde kanske 100meter.
Och den gick hyfsat bra, hade sportluftfilter på nu.
sen helt plötsligt bara dog den, inte som när den får för lite luft eller nåt utan, att den bara DOG, och bromsa in..
Har min cylinder skurit igen eller vad hände. för detta hände med min skura cylinder också
Re: Min aerox spökar
Postat: 21 november 2012, 16:49
av Börniee
kv1st skrev:Jag köpte en aerox för ungefär 3 veckor sedan.
Jag glömde att köra med olja och cylinder skar.
Jag köpte en ny cylinder den kom igår och jag satte på den idag.
Allt va på och funka som det skulle.
Inget grus eller något när jag satte på cylinder / kolven.
Nu till saken. Jag körde kanske 100meter.
Och den gick hyfsat bra, hade sportluftfilter på nu.
sen helt plötsligt bara dog den, inte som när den får för lite luft eller nåt utan, att den bara DOG, och bromsa in..
Har min cylinder skurit igen eller vad hände. för detta hände med min skura cylinder också
Öppna och kolla!!
Har du inte gjort 3 trådar om samma sak??
Re: Min aerox spökar
Postat: 21 november 2012, 16:51
av kv1st
Niklas Berntsson skrev:kv1st skrev:Jag köpte en aerox för ungefär 3 veckor sedan.
Jag glömde att köra med olja och cylinder skar.
Jag köpte en ny cylinder den kom igår och jag satte på den idag.
Allt va på och funka som det skulle.
Inget grus eller något när jag satte på cylinder / kolven.
Nu till saken. Jag körde kanske 100meter.
Och den gick hyfsat bra, hade sportluftfilter på nu.
sen helt plötsligt bara dog den, inte som när den får för lite luft eller nåt utan, att den bara DOG, och bromsa in..
Har min cylinder skurit igen eller vad hände. för detta hände med min skura cylinder också
Öppna och kolla!!
Har du inte gjort 3 trådar om samma sak??
Gjorde trådar om att jag inte fick igång den.
Men är det ett tecken på att den skarr?
Ska man köra in en nu Original cylinder?
Re: Min aerox spökar
Postat: 21 november 2012, 16:52
av Börniee
kv1st skrev:Niklas Berntsson skrev:kv1st skrev:Jag köpte en aerox för ungefär 3 veckor sedan.
Jag glömde att köra med olja och cylinder skar.
Jag köpte en ny cylinder den kom igår och jag satte på den idag.
Allt va på och funka som det skulle.
Inget grus eller något när jag satte på cylinder / kolven.
Nu till saken. Jag körde kanske 100meter.
Och den gick hyfsat bra, hade sportluftfilter på nu.
sen helt plötsligt bara dog den, inte som när den får för lite luft eller nåt utan, att den bara DOG, och bromsa in..
Har min cylinder skurit igen eller vad hände. för detta hände med min skura cylinder också
Öppna och kolla!!
Har du inte gjort 3 trådar om samma sak??
Gjorde trådar om att jag inte fick igång den.
Men är det ett tecken på att den skarr?
Ska man köra in en nu Original cylinder?
Aa. Köpte du en orginal cylinder??

Re: Min aerox spökar
Postat: 21 november 2012, 16:55
av kv1st
Niklas Berntsson skrev:kv1st skrev:Niklas Berntsson skrev:
Öppna och kolla!!
Har du inte gjort 3 trådar om samma sak??
Gjorde trådar om att jag inte fick igång den.
Men är det ett tecken på att den skarr?
Ska man köra in en nu Original cylinder?
Aa. Köpte du en orginal cylinder??

Köpte denna
Stylepro - Cylinder (Original) 50cc (10mm)
Kan de va för att jag körde med full gas då?
Postat: 21 november 2012, 16:55
av PK
du ska inte göra en femte tråd nu när du ändå är igång?
asså, det räcker med en tråd
felsöka kan du göra själv. kan man inte göra över nätet om det är en sån sak

antingen har du monterat fel eller något sånt enkelt. bara att plocka isär och kolla. tar inte många minuter!
kan du kicka eller är det stopp?
Postat: 21 november 2012, 16:56
av kv1st
PK skrev:du ska inte göra en femte tråd nu när du ändå är igång?
asså, det räcker med en tråd
felsöka kan du göra själv. kan man inte göra över nätet om det är en sån sak

antingen har du monterat fel eller något sånt enkelt. bara att plocka isär och kolla. tar inte många minuter!
kan du kicka eller är det stopp?
Kicken fasta en stund och när jag rulla en bit och testa igen så funka den men den är seg
Postat: 21 november 2012, 17:00
av Börniee
kv1st skrev:PK skrev:du ska inte göra en femte tråd nu när du ändå är igång?
asså, det räcker med en tråd
felsöka kan du göra själv. kan man inte göra över nätet om det är en sån sak

antingen har du monterat fel eller något sånt enkelt. bara att plocka isär och kolla. tar inte många minuter!
kan du kicka eller är det stopp?
Kicken fasta en stund och när jag rulla en bit och testa igen så funka den men den är seg
Antagligen skuren....
Lånar tråden lite om det går bra

Ska köpa ny cylinder och har fått 50% på en tnt cylinder men gillar inte tnt.. Någon som har haft en sådan??
Skrot eller
http://twostroke.se/product.asp?product=9301
Postat: 21 november 2012, 17:05
av AntonB
Antar att du inte smörjde in kolven och cylindern i 2-takts olja? Antagligen skuren :/
Postat: 21 november 2012, 17:21
av kv1st
AntonB skrev:Antar att du inte smörjde in kolven och cylindern i 2-takts olja? Antagligen skuren :/
Smörjde den med motorolja
Postat: 21 november 2012, 17:25
av PK
Niklas Berntsson skrev:kv1st skrev:PK skrev:du ska inte göra en femte tråd nu när du ändå är igång?
asså, det räcker med en tråd
felsöka kan du göra själv. kan man inte göra över nätet om det är en sån sak

antingen har du monterat fel eller något sånt enkelt. bara att plocka isär och kolla. tar inte många minuter!
kan du kicka eller är det stopp?
Kicken fasta en stund och när jag rulla en bit och testa igen så funka den men den är seg
Antagligen skuren....
Lånar tråden lite om det går bra

Ska köpa ny cylinder och har fått 50% på en tnt cylinder men gillar inte tnt.. Någon som har haft en sådan??
Skrot eller
http://twostroke.se/product.asp?product=9301
då är den med stor sanolikhet skuren. antagligen har du haft fel olja i bensinen eller så har du satt ett knaster fel som åkt ut eller liknande. enklaswt är att plocka av och kolla.
TNT är ett stort märke och har underskattad kvalité. går utmärkt med den cylindern om man vill ha en ny original

att du har rabatt är ju ännu bättre.
Postat: 21 november 2012, 18:00
av Demuz
ramlagerna kan ha gett upp pga att dom inte har fått någon smörjning så det behöver inte vara cylindern som är skuren. men öppna upp och kolla bara så hittar du nog problemet ganska lätt

Postat: 21 november 2012, 20:50
av kv1st
Demuz skrev:ramlagerna kan ha gett upp pga att dom inte har fått någon smörjning så det behöver inte vara cylindern som är skuren. men öppna upp och kolla bara så hittar du nog problemet ganska lätt

Tycker den dör riktigt underligt. den liksom tappar typ 20km/h och bara bromsar neråt sen dör den. Sen måste man kicka ett tag med full gas
Postat: 21 november 2012, 20:55
av Börniee
kv1st skrev:Demuz skrev:ramlagerna kan ha gett upp pga att dom inte har fått någon smörjning så det behöver inte vara cylindern som är skuren. men öppna upp och kolla bara så hittar du nog problemet ganska lätt

Tycker den dör riktigt underligt. den liksom tappar typ 20km/h och bara bromsar neråt sen dör den. Sen måste man kicka ett tag med full gas
Ta loss cylindern bara och kolla.
Postat: 21 november 2012, 20:58
av kv1st
Niklas Berntsson skrev:kv1st skrev:Demuz skrev:ramlagerna kan ha gett upp pga att dom inte har fått någon smörjning så det behöver inte vara cylindern som är skuren. men öppna upp och kolla bara så hittar du nog problemet ganska lätt

Tycker den dör riktigt underligt. den liksom tappar typ 20km/h och bara bromsar neråt sen dör den. Sen måste man kicka ett tag med full gas
Ta loss cylindern bara och kolla.
Vågar inte, jag satte på den idag. helt ny!
Postat: 21 november 2012, 20:59
av Marcus Genberg
du måste ju köra in cylindern först... ta av och kolla
Postat: 21 november 2012, 21:02
av david96
hade du sportluftfilter med den gamla cylindern? står med lite dåligt svenska så förstod inte riktigt
isåfall är de som är felet fall du inte bytt upp i munstycke och då har den antagligen värmenypt, bara plocka av och kolla

Postat: 21 november 2012, 21:22
av kv1st
david96 skrev:hade du sportluftfilter med den gamla cylindern? står med lite dåligt svenska så förstod inte riktigt
isåfall är de som är felet fall du inte bytt upp i munstycke och då har den antagligen värmenypt, bara plocka av och kolla

Ne jag hade inte sportluftfilter
Men den kan ju inte skärra på hundra meter om inte mindre

Postat: 21 november 2012, 21:25
av david96
kv1st skrev:david96 skrev:hade du sportluftfilter med den gamla cylindern? står med lite dåligt svenska så förstod inte riktigt
isåfall är de som är felet fall du inte bytt upp i munstycke och då har den antagligen värmenypt, bara plocka av och kolla

Ne jag hade inte sportluftfilter
Men den kan ju inte skärra på hundra meter om inte mindre

jo,, speciellt när den är ny,bara ta va och kolla:P
Postat: 21 november 2012, 21:28
av kv1st
david96 skrev:kv1st skrev:david96 skrev:hade du sportluftfilter med den gamla cylindern? står med lite dåligt svenska så förstod inte riktigt
isåfall är de som är felet fall du inte bytt upp i munstycke och då har den antagligen värmenypt, bara plocka av och kolla

Ne jag hade inte sportluftfilter
Men den kan ju inte skärra på hundra meter om inte mindre

jo,, speciellt när den är ny,bara ta va och kolla:P
Ahh, okey :/
Detta kitet har jag. Vad är det jag har ringat in med rött!

Postat: 21 november 2012, 21:30
av david96
ser ut att vara avgaspackningen
Postat: 21 november 2012, 21:34
av kv1st
david96 skrev:ser ut att vara avgaspackningen
Okej

btw, vad menas med värme nypt?
Måste man köpa ny cylinder då eller?
Postat: 21 november 2012, 21:56
av Baszs
Ta av och kolla.. Och om cylindern nu har värmenypt så kan man ju alltid hona och köpa ny kolv fast i värsta fall ny cylinder
Postat: 21 november 2012, 21:59
av kv1st
Baszs skrev:Ta av och kolla.. Och om cylindern nu har värmenypt så kan man ju alltid hona och köpa ny kolv fast i värsta fall ny cylinder
aa, men jag fattar inte.. den åker snart till skroten..
Jag körde och den varva bra, inget miss ljud, gick bra, helt clean..
Sen bara BAAM dog den.. och den va skit svår att starta. Väntade några minuter och kicka igen och den gick igång efter 3 kick
Postat: 21 november 2012, 22:08
av Börniee
kv1st skrev:Baszs skrev:Ta av och kolla.. Och om cylindern nu har värmenypt så kan man ju alltid hona och köpa ny kolv fast i värsta fall ny cylinder
aa, men jag fattar inte.. den åker snart till skroten..
Jag körde och den varva bra, inget miss ljud, gick bra, helt clean..
Sen bara BAAM dog den.. och den va skit svår att starta. Väntade några minuter och kicka igen och den gick igång efter 3 kick
Ta av cylindern innan du fortsätter klaga!!!!