Sida 1 av 1

Bra stuntsetup? Aerox

Postat: 20 september 2012, 22:24
av AntonB
Tjenare alla stuntare! Jag ska börja köra på bakhjul med min aerox.

Blivande setup:
Leovince zx. (Har redan köpt det så rekommendera inte ett annat rör)
Dellorto 17,5 förgasare.
Malossi fly koppling.
Polini speedcontrol variator.
Doublelayer filter. (I luftburken)

Då till min fråga! Vad är mest värt? Polini sport 70cc eller Polini sport 50cc? Eller är det någon annan cylinder ni föredrar?

OBS: Vill ha svar av en erfaren stuntare själv och inte bara någon som gissar sig fram.

Postat: 20 september 2012, 22:34
av Arkstar
Polini corsa 70cc :)

Postat: 20 september 2012, 22:38
av AntonB
Arkstar skrev:Polini corsa 70cc :)
Men jag måste väl byta vev för den? :/

Postat: 20 september 2012, 22:42
av Demuz
kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern :)

Postat: 20 september 2012, 22:47
av rasmusborg
som demmuus95 skrev. En 70cc Polini Sport kan man få upp på bakhjulet rätt enkelt! :)
Min kompis Aerox reser sig ifall han bara lutar sig bak lite, dock har han 21mm förgasare men den ska nog inte vara någon större skillnad!

Postat: 20 september 2012, 22:59
av AntonB
demmuus95 skrev:kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern :)
Då gör jag nog det :) Men har du originalkoppling och variator?
rasmusborg skrev:som demmuus95 skrev. En 70cc Polini Sport kan man få upp på bakhjulet rätt enkelt! :)
Min kompis Aerox reser sig ifall han bara lutar sig bak lite, dock har han 21mm förgasare men den ska nog inte vara någon större skillnad!
Låter skitkul :D Men är det någon som trollat mig eller är det så att det är bättre att stunta och man får bättre axx med en 17,5a? :P

Postat: 20 september 2012, 23:14
av s6aerox
AntonB skrev:
demmuus95 skrev:kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern :)
Då gör jag nog det :) Men har du originalkoppling och variator?
rasmusborg skrev:som demmuus95 skrev. En 70cc Polini Sport kan man få upp på bakhjulet rätt enkelt! :)
Min kompis Aerox reser sig ifall han bara lutar sig bak lite, dock har han 21mm förgasare men den ska nog inte vara någon större skillnad!
Låter skitkul :D Men är det någon som trollat mig eller är det så att det är bättre att stunta och man får bättre axx med en 17,5a? :P
En mindre förgasare har snabbare gasgenomströmning, alltså svarar snabbare på gasen förutsatt att den är tillräckligt stor för motorns fyllnadsgrad.

Det är på maxvarv/maxeffekt du kan tjäna på en större förgasare.

Postat: 20 september 2012, 23:59
av Demuz
AntonB skrev:
demmuus95 skrev:kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern :)
Då gör jag nog det :) Men har du originalkoppling och variator?
Nej jag kör med malossi fly och malossi multivariator :) den reser sig om man gasar fullt och lutar lite bakåt :wink:

Postat: 21 september 2012, 06:23
av daniel.sjöman
Corsa ;) polarn körde med orginalveven :)
gasres och grejer ;)

Postat: 21 september 2012, 06:31
av AntonB
s6aerox skrev:
AntonB skrev:
demmuus95 skrev:kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern :)
Då gör jag nog det :) Men har du originalkoppling och variator?
rasmusborg skrev:som demmuus95 skrev. En 70cc Polini Sport kan man få upp på bakhjulet rätt enkelt! :)
Min kompis Aerox reser sig ifall han bara lutar sig bak lite, dock har han 21mm förgasare men den ska nog inte vara någon större skillnad!
Låter skitkul :D Men är det någon som trollat mig eller är det så att det är bättre att stunta och man får bättre axx med en 17,5a? :P
En mindre förgasare har snabbare gasgenomströmning, alltså svarar snabbare på gasen förutsatt att den är tillräckligt stor för motorns fyllnadsgrad.

Det är på maxvarv/maxeffekt du kan tjäna på en större förgasare.
Precis så jag menade, tack :D
demmuus95 skrev:
AntonB skrev:
demmuus95 skrev:kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern :)
Då gör jag nog det :) Men har du originalkoppling och variator?
Nej jag kör med malossi fly och malossi multivariator :) den reser sig om man gasar fullt och lutar lite bakåt :wink:
Så du tycker att det är värt med malossi multivar och malossi fly? :D
daniel.sjöman skrev:Corsa ;) polarn körde med orginalveven :)
gasres och grejer ;)
Tror jag tar sporten, då detta blir min första 70cc. Har ju kört brorsans gamla 80cc osv, men sporten blir nog kanon :D

Postat: 21 september 2012, 06:37
av daniel.sjöman
jadå:) vad jag vet så är sporten och corsan rätt så identiska...
skillnaden var kolven om jag minns rätt!:)

Postat: 21 september 2012, 07:34
av s6aerox
daniel.sjöman skrev:jadå:) vad jag vet så är sporten och corsan rätt så identiska...
skillnaden var kolven om jag minns rätt!:)
Jadå dom är identiska, är ju samma cylinder. Bara det att Corsan är portad, går betydligt hårdare och har inte alls samma bottenvrid som sporten och därav prisskillnaden.

Postat: 21 september 2012, 08:49
av -ReM-
daniel.sjöman skrev:Corsa ;) polarn körde med orginalveven :)
gasres och grejer ;)
Jag tror att alla som sett hur Aerox originalvev ser ut avråder att köra med trimmad motor utan att byta veven. Godset kring kolvbulten är typ 1mm tjockt och själva vevstaken är typ hälften så bred som på en finare vev. Hade aldrig vågat köra min egen moppe i flera månader med S6 70cc m.m om jag vetat hur klen originalveven är :ss