Tjenare alla stuntare! Jag ska börja köra på bakhjul med min aerox.
Blivande setup:
Leovince zx. (Har redan köpt det så rekommendera inte ett annat rör)
Dellorto 17,5 förgasare.
Malossi fly koppling.
Polini speedcontrol variator.
Doublelayer filter. (I luftburken)
Då till min fråga! Vad är mest värt? Polini sport 70cc eller Polini sport 50cc? Eller är det någon annan cylinder ni föredrar?
OBS: Vill ha svar av en erfaren stuntare själv och inte bara någon som gissar sig fram.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern
som demmuus95 skrev. En 70cc Polini Sport kan man få upp på bakhjulet rätt enkelt!
Min kompis Aerox reser sig ifall han bara lutar sig bak lite, dock har han 21mm förgasare men den ska nog inte vara någon större skillnad!
demmuus95 skrev:kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern
Då gör jag nog det Men har du originalkoppling och variator?
rasmusborg skrev:som demmuus95 skrev. En 70cc Polini Sport kan man få upp på bakhjulet rätt enkelt!
Min kompis Aerox reser sig ifall han bara lutar sig bak lite, dock har han 21mm förgasare men den ska nog inte vara någon större skillnad!
Låter skitkul Men är det någon som trollat mig eller är det så att det är bättre att stunta och man får bättre axx med en 17,5a?
demmuus95 skrev:kör på 70cc polini sporten du! jag har den själv kombinerat med en 17,5a och axet är då tillräckligt för att kunna gå upp på bakhjulet om man vill det, det är rätt bra bottendrag i den cylindern
rasmusborg skrev:som demmuus95 skrev. En 70cc Polini Sport kan man få upp på bakhjulet rätt enkelt!
Låter skitkul Men är det någon som trollat mig eller är det så att det är bättre att stunta och man får bättre axx med en 17,5a?
En mindre förgasare har snabbare gasgenomströmning, alltså svarar snabbare på gasen förutsatt att den är tillräckligt stor för motorns fyllnadsgrad.
Det är på maxvarv/maxeffekt du kan tjäna på en större förgasare.
Nej jag kör med malossi fly och malossi multivariator den reser sig om man gasar fullt och lutar lite bakåt
En mindre förgasare har snabbare gasgenomströmning, alltså svarar snabbare på gasen förutsatt att den är tillräckligt stor för motorns fyllnadsgrad.
Det är på maxvarv/maxeffekt du kan tjäna på en större förgasare.
Precis så jag menade, tack
demmuus95 skrev:
AntonB skrev:
Nej jag kör med malossi fly och malossi multivariator den reser sig om man gasar fullt och lutar lite bakåt
Så du tycker att det är värt med malossi multivar och malossi fly?
daniel.sjöman skrev:Corsa polarn körde med orginalveven
gasres och grejer
Tror jag tar sporten, då detta blir min första 70cc. Har ju kört brorsans gamla 80cc osv, men sporten blir nog kanon
daniel.sjöman skrev:jadå:) vad jag vet så är sporten och corsan rätt så identiska...
skillnaden var kolven om jag minns rätt!:)
Jadå dom är identiska, är ju samma cylinder. Bara det att Corsan är portad, går betydligt hårdare och har inte alls samma bottenvrid som sporten och därav prisskillnaden.
daniel.sjöman skrev:Corsa polarn körde med orginalveven
gasres och grejer
Jag tror att alla som sett hur Aerox originalvev ser ut avråder att köra med trimmad motor utan att byta veven. Godset kring kolvbulten är typ 1mm tjockt och själva vevstaken är typ hälften så bred som på en finare vev. Hade aldrig vågat köra min egen moppe i flera månader med S6 70cc m.m om jag vetat hur klen originalveven är :ss