Sida 1 av 1

Derbi Senda xtreme 04 problem

Postat: 9 september 2012, 17:39
av moppepojk
shena, tänkte höra om ni vet vad det är för fel på moppen , nu när jag har 70cc på så startar den och man kan varva som fan i kanske 10 sek. tror ni att det kan vara förgasaren som är för liten så den inte hinner med att ge bränsle?

setup:
70cc airsal
tk rör
org förgasare med 130 munnstcke, har prövat med 90 och 110 men då kunde man inte varva alls
orginal luftburk

Postat: 9 september 2012, 17:41
av robb4n
Testa utan luftburk om den går bättre.

Postat: 9 september 2012, 17:48
av moppepojk
ROBBAN_Derbi skrev:Testa utan luftburk om den går bättre.
tror du den ens kommer starta dårå?

Postat: 9 september 2012, 17:50
av Kaukula
moppepojk skrev:
ROBBAN_Derbi skrev:Testa utan luftburk om den går bättre.
tror du den ens kommer starta dårå?
Ja, den kommer bara få mer luft.

Postat: 9 september 2012, 18:29
av JagHarEnDerbi
Ta bara bort locket på sidan av luftburken, det är lättare och räcker gott och väl.

Postat: 9 september 2012, 19:25
av moppepojk
tog bort den fast det gick fortfarande inte, sen drog jag till en kompis och köpte en 28mm förgasare,luftfillter och lite munnstycken för 200kr.
med de luftfilltret gick den bra på tomgång, men direkt när man ska åka så dör den, låter som den inte får soppa

Postat: 9 september 2012, 19:59
av Ztraand
28mm är väl lite väl stort?..

"nu när jag har 70cc på så startar den och man kan varva som fan i kanske 10 sek. " Vad händer efter 10 sek?

Postat: 9 september 2012, 20:13
av moppepojk
Ztraand skrev:28mm är väl lite väl stort?..

"nu när jag har 70cc på så startar den och man kan varva som fan i kanske 10 sek. " Vad händer efter 10 sek?
ja efeter 10sek så dör den, låter som den inte får bränsle.
och 28mm förgasaren gick endå inte på, den tog i ramen :)

Postat: 9 september 2012, 20:54
av Ztraand
Kan du lägga upp en film? Plocka isär förgasaren och kolla så att flottören rör sig. Se även över reedsen hur de ser ut.

Postat: 11 september 2012, 07:40
av moppepojk
Nu går den iaf , det va flotören som var trasig och membranet va dåligt.
Men nu så är den sjukt seg på låga varv , men varvarsom fan på högre varv, den orkar inte riktigt varva ur på 3:a. Jag tycker att den borde gå värre med 70cc , eller är det för att jag har för liten förgasare som ställer till det ?

Jagär dålig på att förklara men hoppas ni förstod

Postat: 11 september 2012, 12:15
av AndreWidestedt
moppepojk skrev:Nu går den iaf , det va flotören som var trasig och membranet va dåligt.
Men nu så är den sjukt seg på låga varv , men varvarsom fan på högre varv, den orkar inte riktigt varva ur på 3:a. Jag tycker att den borde gå värre med 70cc , eller är det för att jag har för liten förgasare som ställer till det ?

Jagär dålig på att förklara men hoppas ni förstod
Kolla så du har komp, min moppe gick skit när jag inte hade skruvat åt toplocket, annars är det nog förliten förgasare.

Postat: 12 september 2012, 12:51
av CaToXXo
Ta bort luftburken helt och hållet, du KAN inte ha den på när du ha 70cc på Derbi, av egna erfarenheter. Den behöver mer luft.

Du ska kunna varva fint med org förgasare o sportluft med airsal 70cc, kolla efter tjuvluft!
Sen känns det som att 130 är påtok för stort, jag körde strl 102 med org förgasare, sportluft, airsal70 o thrower.

Postat: 12 september 2012, 13:01
av moppepojk
Har 90 i munnstycke nu, men den går fortfarande bajs , orkar inte varva.på alla växlar, den blir även jäkligt varm

Postat: 12 september 2012, 13:03
av robb4n
moppepojk skrev:Har 90 i munnstycke nu, men den går fortfarande bajs , orkar inte varva.på alla växlar, den blir även jäkligt varm

Ta bort termostaten

Postat: 12 september 2012, 13:18
av MonsterRieju92
Jag fick turligt nog rätt inställningar på Min 70cc med en 21mm förgasare och 90munstycke :P
De här med att ställa in kan vara riktigt jävligt :P

Postat: 12 september 2012, 13:37
av CaToXXo
MonsterRieju92 skrev:Jag fick turligt nog rätt inställningar på Min 70cc med en 21mm förgasare och 90munstycke :P
De här med att ställa in kan vara riktigt jävligt :P
Kolla noga så att du VERKLIGEN har rätt inställningar. Det där munstycket låter nämligen påtok för litet, känns som det är nånting man körde på 50cc.

Postat: 13 september 2012, 09:05
av moppepojk
CaToXXo skrev:
MonsterRieju92 skrev:Jag fick turligt nog rätt inställningar på Min 70cc med en 21mm förgasare och 90munstycke :P
De här med att ställa in kan vara riktigt jävligt :P
Kolla noga så att du VERKLIGEN har rätt inställningar. Det där munstycket låter nämligen påtok för litet, känns som det är nånting man körde på 50cc.
J

Jag körde nämligen med de munnstycket när jag hade 50cc på också ,
Men nu sitter 28mm förgasaren där men jag tycker den endå inte går som den ska, jag vill ha bättre drag på låga varv , på höga varv har jag hyffsat drag men är inte nöjd