Sida 1 av 1
Max hastighet
Postat: 4 augusti 2012, 10:51
av ViktorLundgren
Hej, jag är nyfiken på vad max hastigeheten är på en org cylinder.
Hur mycket kan man pressa ur orginal?
Självklart får den vara hur trimmad som helst, ( utom cylinder )
Tacksam för svar.
Postat: 4 augusti 2012, 10:59
av bensinskalle
Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.
Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
Postat: 4 augusti 2012, 11:02
av AntonB
bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.
Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Postat: 4 augusti 2012, 11:21
av Axel
AntonB skrev:bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.
Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1.
Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG.

scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
Postat: 4 augusti 2012, 11:33
av anton96
Axel skrev:AntonB skrev:bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.
Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1.
Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG.

scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
90 är lite o ta i?

min gjorde 85 med tk och 13framdrev, resten original. och enligt alla är TK det sämsta röret, så med ett annat rör, ostrypt insug, förgasare osv så kommer du kunna komma över 100

Postat: 4 augusti 2012, 11:38
av CaToXXo
anton96 skrev:
90 är lite o ta i?

min gjorde 85 med tk och 13framdrev, resten original. och enligt alla är TK det sämsta röret, så med ett annat rör, ostrypt insug, förgasare osv så kommer du kunna komma över 100

TK är ett bra rör. Det har bara fått dåligt rykte för att det låter så mycket, men effekten är det inget fel alls på.
Postat: 4 augusti 2012, 11:46
av antonpg94
Axel skrev:AntonB skrev:bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.
Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1.
Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG.

scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
Vad menar du med aldrig? Hur kan det då komma sig att min har klarat över 100? med drev som klarar över hundra?
Postat: 4 augusti 2012, 12:58
av kjelle
Min Aerox gick 92,1 med portad org.cylinder, avstrypt org.rör, portat insug, reedskorg, block mm.
så visst går det att få ut en heldel fart !

Postat: 4 augusti 2012, 13:19
av AntonB
Axel skrev:AntonB skrev:bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.
Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1.
Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG.

scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
Hade det funnits en "Gilla" knapp så hade jag istället tryckt på den
