Max hastighet

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
ViktorLundgren
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 april 2012, 18:52

Max hastighet

Inlägg av ViktorLundgren »

Hej, jag är nyfiken på vad max hastigeheten är på en org cylinder.
Hur mycket kan man pressa ur orginal?
Självklart får den vara hur trimmad som helst, ( utom cylinder )

Tacksam för svar.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.

Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.

Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

AntonB skrev:
bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.

Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1. :)



Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG. ;) scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
bibapeolola
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

Axel skrev:
AntonB skrev:
bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.

Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1. :)



Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG. ;) scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
90 är lite o ta i? ;) min gjorde 85 med tk och 13framdrev, resten original. och enligt alla är TK det sämsta röret, så med ett annat rör, ostrypt insug, förgasare osv så kommer du kunna komma över 100 :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

anton96 skrev: 90 är lite o ta i? ;) min gjorde 85 med tk och 13framdrev, resten original. och enligt alla är TK det sämsta röret, så med ett annat rör, ostrypt insug, förgasare osv så kommer du kunna komma över 100 :)
TK är ett bra rör. Det har bara fått dåligt rykte för att det låter så mycket, men effekten är det inget fel alls på.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Axel skrev:
AntonB skrev:
bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.

Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1. :)



Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG. ;) scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
Vad menar du med aldrig? Hur kan det då komma sig att min har klarat över 100? med drev som klarar över hundra?
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

Min Aerox gick 92,1 med portad org.cylinder, avstrypt org.rör, portat insug, reedskorg, block mm.
så visst går det att få ut en heldel fart ! :)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Axel skrev:
AntonB skrev:
bensinskalle skrev:Ganska meningslös fråga, och det går ändå inte att svara på eftersom du inte ens skrivit vad det rör sig om för moped.

Men med rätt moped kan man komma över 100 utan att byta cylinder.
+1 (Y)
Bra svar. Genomtänkt och så vidare. Kolla i reglerna vad vi tycker om +1. :)



Jag skulle vilja säga att ifall du inte kan porta så kommer du aldrig över 90 på en orginalcylinder. ALDRIG. ;) scooter kanske ännu lägre då drevningen är lite ovanligare att byta.
Hade det funnits en "Gilla" knapp så hade jag istället tryckt på den :)
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Skriv svar