Sida 1 av 1
Vilken Midrace 70cc eller 80cc cylinder ska jag ha?
Postat: 14 juni 2012, 22:42
av SickRazer
Nu när Airsalen 70'n skurit så måste jag köpa en ny cylinder och funderar på att byta upp till 80cc, eller någon Midrace cylinder i minst 70cc klassen.
Om jag ska fortsätta köra på 70cc så har jag funderat på:
Airsal 70cc Racing:
http://twostroke.se/product.asp?product=11057
Barikit 74cc Racing:
http://twostroke.se/product.asp?product=12457
Eller om det blir 80cc så har jag funderat på:
Barikit 80cc Racing:
http://twostroke.se/product.asp?product=12450
Polini Guss 80cc:
http://twostroke.se/product.asp?product=12311
Vilken skulle funka bäst till min setup tror ni? Räcker det med förstärkta vevlager till 80 kubikarna för att vara hyffsad säker från vevras?
Har bland annat 21mm Dellorto förgasare och SCR Corse Chrome avgassystem.
Och vad är det för skillnad på de här två TP Redline cylindrarna egentligen?
http://twostroke.se/product.asp?product=10235
och
http://twostroke.se/product.asp?product=10237
Postat: 14 juni 2012, 22:50
av k-skåpet
gussen är riktigt rolig att köra med så skulle nog valt den. som svar på skillnaderna mellan tp cylindrarna så vad jag kan se den ena dela topplock, annars vettifan

Postat: 14 juni 2012, 23:05
av SickRazer
k-skåpet skrev:gussen är riktigt rolig att köra med så skulle nog valt den. som svar på skillnaderna mellan tp cylindrarna så vad jag kan se den ena dela topplock, annars vettifan

Klarar originalveven av gussen ett tag?
Postat: 14 juni 2012, 23:06
av Piitus96
Ja, men byt den så du nt riskerar att cylindern tar skada!
Postat: 14 juni 2012, 23:12
av SickRazer
Piitus96 skrev:Ja, men byt den så du nt riskerar att cylindern tar skada!
Har ju förstärkta lager också och ska ändå sälja moppen så det är lugnt
Postat: 14 juni 2012, 23:15
av p0d1
SickRazer skrev:Piitus96 skrev:Ja, men byt den så du nt riskerar att cylindern tar skada!
Har ju förstärkta lager också och ska ändå sälja moppen så det är lugnt
Så ditt tänk är att du skiter i ifall den rasar eftersom du ska sälja den och ägaren får reparera den? :S
Hoppas du köper en bil nån dag så rasar skitet ihop.
Postat: 14 juni 2012, 23:38
av SickRazer
p0d1 skrev:SickRazer skrev:Piitus96 skrev:Ja, men byt den så du nt riskerar att cylindern tar skada!
Har ju förstärkta lager också och ska ändå sälja moppen så det är lugnt
Så ditt tänk är att du skiter i ifall den rasar eftersom du ska sälja den och ägaren får reparera den? :S
Hoppas du köper en bil nån dag så rasar skitet ihop.
haha nej, menade att eftersom det sitter förstärkta lager nu så borde den hålla längre. En vev kan ju rasa när som helst ändå, inget varken jag eller köparen kan göra något åt. Sitter det trimvev är chansen mindre att det händer tidigare men det kan fortfarande hända. Vill den som köper den vara mer säker på att den ska hålla längre så får han fixa det om han inte nöjer sig med förstärkta lager.
Postat: 14 juni 2012, 23:41
av HanMedHondan
Jag hade nog köpt barkit 80cc. Kompisen har en sådan på sin furia och det aset gasreser upp till 4:an med 14-52 drevning
Går som faen med andra ord!

Postat: 14 juni 2012, 23:59
av siiimooon
Pata negra.
Postat: 15 juni 2012, 00:50
av aerox-sami
siiimooon skrev:Pata negra.
kungen har talat bara lyda!
Postat: 15 juni 2012, 03:45
av SickRazer
aerox-sami skrev:siiimooon skrev:Pata negra.
kungen har talat bara lyda!
Hade gärna gjort det men originalveven pallar verkligen inte en patanegra^^
Postat: 15 juni 2012, 06:54
av vongyllis
SickRazer skrev:aerox-sami skrev:siiimooon skrev:Pata negra.
kungen har talat bara lyda!
Hade gärna gjort det men originalveven pallar verkligen inte en patanegra^^
min kompis kör på en portad Hebo manston.. same shit som pata negra då..
med sin orginal vev. den håller och har hållt bra länge nu
Postat: 15 juni 2012, 06:59
av david96
Asså fall Simon köper den kommer han köra hjäl sig^^
Kör på guss, ta inte barkit fall du inte tänkt porta den rätt rejält.
Postat: 15 juni 2012, 09:27
av Victorh
vongyllis skrev:SickRazer skrev:aerox-sami skrev:
kungen har talat bara lyda!
Hade gärna gjort det men originalveven pallar verkligen inte en patanegra^^
min kompis kör på en portad Hebo manston.. same shit som pata negra då..
med sin orginal vev. den håller och har hållt bra länge nu
tror inte de är same shit riktigt...
Sedanså har vi en cylindertråd för sånt här sickrazer

Postat: 15 juni 2012, 11:23
av SickRazer
Victorh skrev:vongyllis skrev:SickRazer skrev:
Hade gärna gjort det men originalveven pallar verkligen inte en patanegra^^
min kompis kör på en portad Hebo manston.. same shit som pata negra då..
med sin orginal vev. den håller och har hållt bra länge nu
tror inte de är same shit riktigt...
Sedanså har vi en cylindertråd för sånt här sickrazer

Vet det, har skrivit där med men får inte något svar där och jag vill beställa cylindern så fort som möjligt, just nu lutar jag mest åt Barikit 80cc faktiskt, då veven inte ska behöva ha problem med den
Vongyllis, din kompis har antingen haft extrem tur hittills eller så kör han som en mes

Om det nu är Red Racing cylindern du menar
Postat: 15 juni 2012, 11:40
av Felux
Eller så lägger du inte ner 2k på en ny, utan sätter på orginal cylindern så får du sålt den mycket lättare också!
Postat: 15 juni 2012, 11:49
av Tobbe96
Felux skrev:Eller så lägger du inte ner 2k på en ny, utan sätter på orginal cylindern så får du sålt den mycket lättare också!
+1

Postat: 15 juni 2012, 12:01
av Z-K
Felux skrev:Eller så lägger du inte ner 2k på en ny, utan sätter på orginal cylindern så får du sålt den mycket lättare också!
VA?
Tyvärr Så har SickRazer den Häftigaste Rieju i Hela Mighty Sweden!

Postat: 15 juni 2012, 13:10
av chifen
Hur kan den bli så lång utan att någon sätter lås på den? Aja, låst och frågan får skyfflas till cylindertråden
