Sida 1 av 1
går inte ner i varv som den ska?
Postat: 27 april 2012, 23:26
av gilera04
tjena, när jag kör i typ 50 och ska stanna vid ett rö-ljus eller liknande och trycker i kopplingen så är den kvar på höga varv men släpper jag lite på kopplingen så blir det normal tongång. Ibland när jag startar så varvar den satan men sen efter ca 1 min så blir den normal. så om jag sänker tongången när den e kall så borde den ju dö efter 1 min när den går ner i varv? Hur ska jag göra?
jag kan tänka mig att den drar tjuvluft men jag vet fan inte var. Jag har dragit åt insuget med slang-klämma och de hjälpte ett tag men nu är de lika dant igen:/
de e en trött gilera smt 50 vi talar om som skall säljas och måste visa sin bästa sida.
mvh niklas
Postat: 27 april 2012, 23:54
av Ztraand
Samma för mig, kollat insuget o allt ser inte ut som tjuvluft, funderar på om det kan vara trotteln som fastnar eller nåt? Har inte en aning..
Postat: 27 april 2012, 23:58
av G-son
Testat att skruva in luftskruven lite?
Postat: 28 april 2012, 00:07
av bensinskalle
Rusning på tomgång beror antingen på att man har för spänd vajer eller tunn bränsleblandning.
Testa justera in luftskruven eller se över bestyckningen. Kan va skit i lågfartsmunstycke etc...
Tjuvluft kan också spela in förstås men de brukar ge en mer oförutsägbar motor som gör lite som den vill.
Postat: 28 april 2012, 00:09
av Ztraand
bensinskalle skrev:Rusning på tomgång beror antingen på att man har för spänd vajer eller tunn bränsleblandning.
Testa justera in luftskruven eller se över bestyckningen. Kan va skit i lågfartsmunstycke etc...
Tjuvluft kan också spela in förstås men de brukar ge en mer oförutsägbar motor som gör lite som den vill.
Min drog tjuvluft innan, halva förgasaren satt löst från insugsgummit. Men grejjen var ju att förgasaren var ju inställd efter det, hade ju inte märkt nåt.. så när ja fixade det senare, så va jag ju tvungen att ställa in förgasaren på nytt. Den har bra tomgång nu och rusar nästan aldrig, bara ibland. Men det är oftast på 4-5-6:ans växlar. Spelar verkligen luftskruven nån roll då?
Hur blir jag av med det? :)
Har riktigt fin blandning om man kollar på tändstiftet :)
Postat: 28 april 2012, 00:18
av bensinskalle
Du har säkert fin färg på stiftet. Man kan köra med svart stift men ändå ha mager blandning på lågvarv. Man har liksom nålhöjd, nålsort, lågfartsmunstycke och luft/blandskruv att justera in också flrutom huvudmunstycket, finns ett par grejer till också...
Postat: 28 april 2012, 10:21
av Ztraand
bensinskalle skrev:Du har säkert fin färg på stiftet. Man kan köra med svart stift men ändå ha mager blandning på lågvarv. Man har liksom nålhöjd, nålsort, lågfartsmunstycke och luft/blandskruv att justera in också flrutom huvudmunstycket, finns ett par grejer till också...
Joo de förstår jag, men den rusar nästan aldrig på låga varv, endast höga varv.