Köra in ett cylinderkit ??
Postat: 25 mars 2012, 18:38
Nån som kan ett bra sett att köra in en ny cylinder ??




Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Kör med 3/4 gas och inte köra på förstora uppförsbackar, hela tiden !joo-nas skrev:Nån som kan ett bra sett att köra in en ny cylinder ??![]()
![]()
+1ValoPallo skrev:Finns 1500 olika guider, leta lite ffs
Google är ett jävligt bra verktyg...
Inga +1.. Räknas som posthunting.antonbrag skrev:+1ValoPallo skrev:Finns 1500 olika guider, leta lite ffs
Google är ett jävligt bra verktyg...
+1Roxxen96 skrev:Inga +1.. Räknas som posthunting.antonbrag skrev:+1ValoPallo skrev:Finns 1500 olika guider, leta lite ffs
Google är ett jävligt bra verktyg...
+1Gröngöling skrev:+1Roxxen96 skrev:Inga +1.. Räknas som posthunting.antonbrag skrev: +1
[spoiler][spoiler][spoiler]Skämtar med dig rox <3[/spoiler][/spoiler][/spoiler]
Du borde förtjäna en varning för det där, sjukt onödigt.potog skrev:+1Gröngöling skrev:+1Roxxen96 skrev: Inga +1.. Räknas som posthunting.
[spoiler][spoiler][spoiler]Skämtar med dig rox <3[/spoiler][/spoiler][/spoiler]
fan va nice då
va? behöver man inte typ köra 15mil med en aluminium cylinder och ännu längre med gjutjärn?Perra.S skrev:Varmkör och sen kör du precis som vanligt med den, du kan gasa hur mycket du vill.
Nej.anton96 skrev:va? behöver man inte typ köra 15mil med en aluminium cylinder och ännu längre med gjutjärn?Perra.S skrev:Varmkör och sen kör du precis som vanligt med den, du kan gasa hur mycket du vill.
jaha, köpt en beta med 74cc och den är använd men moppen är i delar nu, är det bara att sätta dit o köra då den redan är inkörd eller måste jag göra om det?bensinskalle skrev:Nej.anton96 skrev:va? behöver man inte typ köra 15mil med en aluminium cylinder och ännu längre med gjutjärn?Perra.S skrev:Varmkör och sen kör du precis som vanligt med den, du kan gasa hur mycket du vill.
Varmkör ordentligt, kolla så allt är tätt och fungerar. Ibland stängar man av och låter svalna, sedan varmkör igen och sen ut och gasa.
Ju hårdare man kör desto bättre sliter kolvringarna in sig, så de värsta man kan göra är att ligga och fisköra. Men man ska inte vrålköra för det, inte överbelasta, överhetta, överanstränga eller segdra de första milen i alla fall.
Potog är en halv millimeter från varning p.g.a. extremt onödigt inlägg, gröngöling kommer inte långt efter
Varmkör och sen drar du fullt som vanligt.anton96 skrev:jaha, köpt en beta med 74cc och den är använd men moppen är i delar nu, är det bara att sätta dit o köra då den redan är inkörd eller måste jag göra om det?bensinskalle skrev:Nej.anton96 skrev: va? behöver man inte typ köra 15mil med en aluminium cylinder och ännu längre med gjutjärn?
Varmkör ordentligt, kolla så allt är tätt och fungerar. Ibland stängar man av och låter svalna, sedan varmkör igen och sen ut och gasa.
Ju hårdare man kör desto bättre sliter kolvringarna in sig, så de värsta man kan göra är att ligga och fisköra. Men man ska inte vrålköra för det, inte överbelasta, överhetta, överanstränga eller segdra de första milen i alla fall.
Potog är en halv millimeter från varning p.g.a. extremt onödigt inlägg, gröngöling kommer inte långt efter
nej det är bättre att posthunta om att folk posthuntar sen är det ultimata att posthunta om att folk posthuntar att folk posthuntarRoxxen96 skrev:Inga +1.. Räknas som posthunting.antonbrag skrev:+1ValoPallo skrev:Finns 1500 olika guider, leta lite ffs
Google är ett jävligt bra verktyg...
Eh, har du läst det som skrivits ovan?Fredd_e skrev:börja med att stå på tomgång, i typ 10 min sen kör med lite gas och sen mer och mer och mer men ge aldrig max gas dirr
axxa sakta
och rama inte och kör inte i uppförsbakar...
Jo, det är ju ett av problemen. Därför är det viktigt att du har fet blandning, och inte tunn, när du startar upp den första gången och provar. Men har man byggt om med ny cylinder osv så går det inte att få en bra inkörning. Egentligen får du offra en uppsättning kolvringar och ställa in motorn riktigt bra, sedan får du plocka isär, hona upp cylindern en aning och sedan ha i nya kolvringar och därefter fokusera på inkörningen.okej, tar den inte mycket skada ifall man inte kan ställa in den innan?
[/spoiler]bensinskalle skrev:Eh, har du läst det som skrivits ovan?Fredd_e skrev:börja med att stå på tomgång, i typ 10 min sen kör med lite gas och sen mer och mer och mer men ge aldrig max gas dirr
axxa sakta
och rama inte och kör inte i uppförsbakar...
Jo, det är ju ett av problemen. Därför är det viktigt att du har fet blandning, och inte tunn, när du startar upp den första gången och provar. Men har man byggt om med ny cylinder osv så går det inte att få en bra inkörning. Egentligen får du offra en uppsättning kolvringar och ställa in motorn riktigt bra, sedan får du plocka isär, hona upp cylindern en aning och sedan ha i nya kolvringar och därefter fokusera på inkörningen.okej, tar den inte mycket skada ifall man inte kan ställa in den innan?
man kör ju in för att slita in cylindern lite lätt så att inte kolv ringarna går sönder så vist finns det en anledning att köra inbensinskalle skrev:Då finns det ingen anledning att "köra in" sakerna, men däremot kan det vara bra att ändå undvika segdragning etc i början så sakerna får sätta sig först.