Sida 1 av 1

Yamaha slider Troligt tändproblem.

Postat: 13 oktober 2011, 19:43
av Nutbreaker
Hejsan, idag när jag satte på mitt sportluftfilter mötte jag på stora problem men det jag har nu är att när man gasar 3/4 gas så går den skit bra, sen när man gasar full (4/4) så saktar den ner och börjar lixom hacka och till slut ligger man i typ 10 km/h och då hoppar den till och kommer upp i 50, vad kan det vara? min pappa tror att det är något med tändningen för den böar inte så mkt och ibland när man kommer upp i ca 40 så hackar den

Postat: 13 oktober 2011, 19:51
av AndersoNN
sätt på luftburken o se om de blir bra? :)
Då kan du ju utesluta tändningen :)

Postat: 13 oktober 2011, 20:02
av Nutbreaker
ja, funderar på det men vad är det som gör at det inte funkar med sportluftfilter? :O vill fan ha det då de låter gött och jag ska ändå dra på värre cylinder senare!

Postat: 13 oktober 2011, 20:06
av Victorh
större munstycke? kollat tändstiftet?

Postat: 13 oktober 2011, 20:12
av CaToXXo
Byt upp munstycket ;)

Postat: 13 oktober 2011, 20:35
av lamer
Skruva in luftskruven nåt halvvarv. Möjligtvis ett par storlekar större munstycke.
Sätt tillbaka originalburken, du vinner 0km/h på en original mopedmotor i effekt. Den axxar inte snabbare heller.... även om man vill tro det eftersom man betalat för det.

Postat: 13 oktober 2011, 21:17
av littlebennyboi
Hade exakt samma problem när jag bytte för att det inte tätade ordentligt runt så den tog för mycket luft och då gick den skit :(

Postat: 13 oktober 2011, 21:31
av antonpg94
jag citerar bensinskalle: En motor kan inte få för mycket luft!! utan man måste bestycka förgasaren för den luftmängd motorn får!

Postat: 13 oktober 2011, 22:02
av lamer
En 2T är jäkligt känslig på förhållandet bränsle/luft. Visst kan man köra med öppet filter och ett stort munstycke, men du vinner ingenting på det om inte cylindern hinner tillgodose sig bränslet. Den går bara fett och törstigt, samt slöare än om man trimmat in förhållandet munstycke(bränsle)-luft.

Många glömmer att justera blandningen, och byter en massa munstycken till ingen nytta. Men vad vet jag.... :wink:

Postat: 14 oktober 2011, 16:42
av Nutbreaker
jag har testat upp till 102 och jag kör 90 med orginalburk urpluggad, och jag vet att man inte vinner nån effekt coahb att den dricker mer , de kanske jag skulle skrivit i topicen men frågan var inte om jag skulle ha det eller inte utan mitt problem i topicen, men väntar med sportluft då till jag har skaffat värre cylinder osv men tack för alla svar!