Hejsan, idag när jag satte på mitt sportluftfilter mötte jag på stora problem men det jag har nu är att när man gasar 3/4 gas så går den skit bra, sen när man gasar full (4/4) så saktar den ner och börjar lixom hacka och till slut ligger man i typ 10 km/h och då hoppar den till och kommer upp i 50, vad kan det vara? min pappa tror att det är något med tändningen för den böar inte så mkt och ibland när man kommer upp i ca 40 så hackar den
ja, funderar på det men vad är det som gör at det inte funkar med sportluftfilter? :O vill fan ha det då de låter gött och jag ska ändå dra på värre cylinder senare!
Skruva in luftskruven nåt halvvarv. Möjligtvis ett par storlekar större munstycke.
Sätt tillbaka originalburken, du vinner 0km/h på en original mopedmotor i effekt. Den axxar inte snabbare heller.... även om man vill tro det eftersom man betalat för det.
En 2T är jäkligt känslig på förhållandet bränsle/luft. Visst kan man köra med öppet filter och ett stort munstycke, men du vinner ingenting på det om inte cylindern hinner tillgodose sig bränslet. Den går bara fett och törstigt, samt slöare än om man trimmat in förhållandet munstycke(bränsle)-luft.
Många glömmer att justera blandningen, och byter en massa munstycken till ingen nytta. Men vad vet jag....
jag har testat upp till 102 och jag kör 90 med orginalburk urpluggad, och jag vet att man inte vinner nån effekt coahb att den dricker mer , de kanske jag skulle skrivit i topicen men frågan var inte om jag skulle ha det eller inte utan mitt problem i topicen, men väntar med sportluft då till jag har skaffat värre cylinder osv men tack för alla svar!