Sida 1 av 1
Derbi Senda går ojämnt![FILM]
Postat: 3 september 2011, 15:36
av xMattanx
Tjena, min moppe har bråkat med mig länge nu! Den går ojämnt som ni kan höra på filmen som är länkad längre ner, vet inte om jag ska byta upp elr ner i munstycke eller om det kan vara något annat som brukar? Kör med strlk 95 i munstycka, har testat 98 och 102 också men då gick den också dåligt. Den kommer också max upp i max 15 km/h.... väldigt drygt..
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=kU6Zk1HqidE[/youtube]
Jävligt tacksam för seriösa svar för jag börjar bli riktigt less på skiten...
Re: Derbi Senda går ojämnt![FILM]
Postat: 3 september 2011, 15:48
av Roxxen96
xMattanx skrev:Tjena, min moppe har bråkat med mig länge nu! Den går ojämnt som ni kan höra på filmen som är länkad längre ner, vet inte om jag ska byta upp elr ner i munstycke eller om det kan vara något annat som brukar? Kör med strlk 95 i munstycka, har testat 98 och 102 också men då gick den också dåligt. Den kommer också max upp i max 15 km/h.... väldigt drygt..
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=kU6Zk1HqidE[/youtube]
Jävligt tacksam för seriösa svar för jag börjar bli riktigt less på skiten...
Drar den tjuvluft så kan den gå dåligt, spruta startgas på förgasaren / insuget när den är igång, om den går upp i varv är det tjuvluft. Det kan du testa till att börja med
Mvh / Roxxen96. Tycker inte det låter som tjuvluft men testa. Du kan också testa att göra rent förgasaren, lägga den i ett litet bensin bad. Gör rent membranet osv!
Re: Derbi Senda går ojämnt![FILM]
Postat: 3 september 2011, 15:53
av xMattanx
Roxxen96 skrev:Drar den tjuvluft så kan den gå dåligt, spruta startgas på förgasaren / insuget när den är igång, om den går upp i varv är det tjuvluft. Det kan du testa till att börja med
Mvh / Roxxen96. Tycker inte det låter som tjuvluft men testa. Du kan också testa att göra rent förgasaren, lägga den i ett litet bensin bad. Gör rent membranet osv!
Har redan gjort det flera gånger men inget resultat. Kan ta loss förgasare igen och membran och lägga det i bensin, tack för snabbt svar!
Re: Derbi Senda går ojämnt![FILM]
Postat: 3 september 2011, 15:54
av Roxxen96
xMattanx skrev:Roxxen96 skrev:Drar den tjuvluft så kan den gå dåligt, spruta startgas på förgasaren / insuget när den är igång, om den går upp i varv är det tjuvluft. Det kan du testa till att börja med
Mvh / Roxxen96. Tycker inte det låter som tjuvluft men testa. Du kan också testa att göra rent förgasaren, lägga den i ett litet bensin bad. Gör rent membranet osv!
Har redan gjort det flera gånger men inget resultat. Kan ta loss förgasare igen och membran och lägga det i bensin, tack för snabbt svar!
Såliteså! Är öppen för alla frågor osv, gillar att hjälpa till!
/ Roxxen96
Postat: 3 september 2011, 16:29
av Smolle94
kolla så att luftfiltret inte är blött,
Postat: 3 september 2011, 16:49
av wille95
låter som för stort munstycke :O
Postat: 3 september 2011, 16:53
av xMattanx
wille95 skrev:låter som för stort munstycke :O
Så ska jag byta ner mer då eller? Lite rädd om den nya cylindern eftersom den är ny.
Postat: 3 september 2011, 16:54
av wille95
xMattanx skrev:wille95 skrev:låter som för stort munstycke :O
Så ska jag byta ner mer då eller? Lite rädd om den nya cylindern eftersom den är ny.
kolla stiftet först, om det är oboy brunt så äre tjuvluft är det svart är det förstort munstycke
Postat: 3 september 2011, 16:56
av xMattanx
det är svart men det har alltid varit svart. tror det är min olja som gör det, men ska testa byta ner till 92 och se

Postat: 3 september 2011, 17:04
av CaToXXo
Exakt sådär gick min när min cdi-box hade fuckat up... Du har ingen kompis som du kan låna en cdi av och testa?
Postat: 3 september 2011, 17:39
av willemedDERBIN
eller så vill du kanske köra in han först innan du trimmar han till top effekten !
men ja testa byt ner lite ..
Postat: 3 september 2011, 17:55
av xMattanx
willemedDERBIN skrev:eller så vill du kanske köra in han först innan du trimmar han till top effekten !
men ja testa byt ner lite ..
Jo men det är alu, la han på tomgång så han blev varm några gånger och sen började jag varva lite mer, ska inte behövas så mkt mer, men ska testa en annan CDI och byta ner!

tack för svaar!!

Postat: 3 september 2011, 18:04
av xMattanx
Sry för dubbelpoost!
Va ute och testade 92 och då gick den ännu lite bättre, ska jag fortsätta sänka? känns som det blir för litet snart
Postat: 3 september 2011, 18:14
av Jontee
xMattanx skrev:Sry för dubbelpoost!
Va ute och testade 92 och då gick den ännu lite bättre, ska jag fortsätta sänka? känns som det blir för litet snart
Ja det ska du. för den går alldels för fett nu!
Bytt ner till den går bra...
Postat: 3 september 2011, 18:15
av LiuZen
nej det blir inte litet, testa runt 80, du kan höja nålen ett snäpp med.
Postat: 3 september 2011, 19:45
av willemedDERBIN
jag har 78 på gianelli och resten orginal
hade typ 84 på min airsal ... ( OJOJ vilken kvalite !! )
Postat: 3 september 2011, 20:50
av xMattanx
willemedDERBIN skrev:jag har 78 på gianelli och resten orginal
hade typ 84 på min airsal ... ( OJOJ vilken kvalite !! )
Nu har jag 82 på och den går okej men kommer inte upp i toppfart och ganska klen och dåligt axx? men nu orkar den typ varva ur 1:an iallafall

Postat: 3 september 2011, 21:35
av willemedDERBIN
bluddrar han på fullgas ?
btw vilken förgasare haru?
Postat: 3 september 2011, 21:36
av xMattanx
willemedDERBIN skrev:bluddrar han på fullgas ?
btw vilken förgasare haru?
Nja kanske lite, har Delorto 14 mm

Postat: 4 september 2011, 10:17
av xMattanx
sry för dubbelpost men det kan inte vara CDI'n som spökar? Isåfall kanske jag borde testa min kompis för att se om det är den?
Postat: 4 september 2011, 10:25
av Riejuman
xMattanx skrev:sry för dubbelpost men det kan inte vara CDI'n som spökar? Isåfall kanske jag borde testa min kompis för att se om det är den?
klart det kan vara, testa så vet du iaf att det inte är det som spökar

Postat: 4 september 2011, 10:56
av Axel
Precis såhär gick min när CDI'n spökade, bytte, o den gick perfekt!

låna av en kompis, o se ifall de blir bättre.

Postat: 4 september 2011, 11:12
av 2stroke
Om du precis har monterat cylinderkittet så kan du ha satt kolven åt fel håll
Postat: 4 september 2011, 11:13
av xMattanx
2stroke skrev:Om du precis har monterat cylinderkittet så kan du ha satt kolven åt fel håll
Nix det vart rätt håll, kontrolerade det innan jag satte på cylindern

Postat: 5 september 2011, 17:06
av xMattanx
Sry för dubbelpost, Nu har jag 78 i och den går bättre men nu känns det verkligen som för litet, han på mopedverkstaden trodde runt 85-90 i munstcyke

kan det ha och göra med nålen eller någonting annat än just munstycket?
Postat: 5 september 2011, 18:13
av Axel
Snälla snälla snälla... Jag grejade me munstycke o skit i säkert 2 veckor innan jag bytte cdi, den gick EXAKT sådär , enligt filmen. Snälla, byt me din kompis o testa, sen skriver du här igen. Ha typ 90 munstycke i den, så stiftet nt blir vitt o ett jävla ras... been there done that

Postat: 5 september 2011, 18:28
av xMattanx
Men testade min cdi på en kompis moppe o den gick bra så ska inte vara det, nu går den heller inte lika som på videon, den går mycket bättre men har fortfarande ingen kraft och varvar inte ut alla växlar..
Postat: 5 september 2011, 18:30
av Axel
Testa HANS cdi på DIN moped... Btw, svår att kicka igång?
Postat: 5 september 2011, 18:34
av xMattanx
nej, första kicken, aja ska testa det med, tack för svaren!
Postat: 5 september 2011, 18:42
av yamaha2pwn
jag tror de är ett förgasar relaterat problem, eftersom din cdi fungerade på din kompis moped så borde de inte vara fel på den tkr man...
har du ställt in förgasaren efter färgen på tändstiftet ordentligt nu?
Postat: 5 september 2011, 20:05
av xMattanx
ja jag håller på att gå ner mer i munstycke och det blir mer brunt än svart men börjar snart gå ner mot munstycket den skar på så funderar på om det kan ha och göra med nålen eller någonting?
Postat: 5 september 2011, 20:11
av yamaha2pwn
kör in den med något svart färg på stiftet, inte för svart bara , spekulera sen.
kan hända att du behöver justera nålen men man brukar inte behöva de.
kolla så du inte ha tjuvluft heller.
Postat: 5 september 2011, 20:29
av xMattanx
men har nog redan kört in den typ, har varvat en del men inte för mkt i början så jag kan nog börja ställa in men ävan ifall den är inställd så kan ju cylindern skära.
Postat: 14 september 2011, 21:37
av 94-11-23
har fått exakt lika problem har bytt munstuke ochgjort rent förgasaren fattar inte vad det kan vara:-O