Sida 1 av 1

Cylinderfoten: Packning ilr Packningsmassa?

Postat: 26 maj 2011, 15:26
av jarken
Hoj.

Tänkte fråga er som kan detta, vad är för/nackdelen med dessa båda?

Kör man med Packningsmassa så blir det ju kortare mellan cylindern o motorblocket, då borde kompen höjas? hur blir det med squish osv? Har kört med det förut, men har ny "original" packning istället. Kan inte säga direkt såhär att den går bättre ilr sämre.

Men om kompet är lägre med vanlig packning, då borde hojen orka varva mer, men är inte lika mycket drag som om det vore högre komp?

Skulle vara nice om någon hade större koll.

MvH

Postat: 26 maj 2011, 15:50
av 2stroke
Saxat från Svenska Scooterklubben;

"Högre komp = mindre förtänding. Lägre komp = högre förtändning.
Högt varv = mindre förtänding. Lågt varv = högre förtändning. "

Postat: 27 maj 2011, 14:42
av G-son
Och vad har tändningsinställning med frågan att göra? :?:

Du bör ha packning där. Ibland används olika tjocka packningar för att justera squish och/eller portarnas durationer.