Cylinderfoten: Packning ilr Packningsmassa?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Cylinderfoten: Packning ilr Packningsmassa?

Inlägg av jarken »

Hoj.

Tänkte fråga er som kan detta, vad är för/nackdelen med dessa båda?

Kör man med Packningsmassa så blir det ju kortare mellan cylindern o motorblocket, då borde kompen höjas? hur blir det med squish osv? Har kört med det förut, men har ny "original" packning istället. Kan inte säga direkt såhär att den går bättre ilr sämre.

Men om kompet är lägre med vanlig packning, då borde hojen orka varva mer, men är inte lika mycket drag som om det vore högre komp?

Skulle vara nice om någon hade större koll.

MvH
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Saxat från Svenska Scooterklubben;

"Högre komp = mindre förtänding. Lägre komp = högre förtändning.
Högt varv = mindre förtänding. Lågt varv = högre förtändning. "
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Och vad har tändningsinställning med frågan att göra? :?:

Du bör ha packning där. Ibland används olika tjocka packningar för att justera squish och/eller portarnas durationer.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar