Byta vev blir effektökningen stor?
Postat: 9 maj 2011, 18:31
Jag har alltid undrat... Om jag byter min orginal vev mot en såkallad "trim" vev får jag ur mer effekt med en Airsal 70 sport? :S
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
De jag tänkte på också. Och man kan inte säga att en 70 sport varvar hemskt mycket :Ssome guy skrev:nepp.motorn kommer bara hålla långre och vibrera mindre (rätta mig om jag har fel)
Hur menar du nu?Mura skrev:tror den går sämre för den väger ju mer?
har hört det iaf och om den väger mer så krävs det mer kraft för att den ska gå runt junajkan skrev:Hur menar du nu?Mura skrev:tror den går sämre för den väger ju mer?
nej men de blir ju större påfrestningar i.o.m de ökade vridet i den större cyllindern jämfört med orginal.najkan skrev:De jag tänkte på också. Och man kan inte säga att en 70 sport varvar hemskt mycket :Ssome guy skrev:nepp.motorn kommer bara hålla långre och vibrera mindre (rätta mig om jag har fel)
om mopeden har gått långt så kan det vara bra att byta vevlager men dock inte veven..SickRazer skrev:mer effekt får du inte men det är säkrare med en starkare vev när du trimmar då originalveven inte klarar av lika mycket påfrestning och varv.
Men en Airsal 70cc Sport klarar originalveven av utan problem så länge cylindern är oportad.
Att byta vev är slöseri med pengar och tid på den setupen, så gör inte det. Originalveven funkar fint.
Vivven skrev:om mopeden har gått långt så kan det vara bra att byta vevlager men dock inte veven..SickRazer skrev:mer effekt får du inte men det är säkrare med en starkare vev när du trimmar då originalveven inte klarar av lika mycket påfrestning och varv.
Men en Airsal 70cc Sport klarar originalveven av utan problem så länge cylindern är oportad.
Att byta vev är slöseri med pengar och tid på den setupen, så gör inte det. Originalveven funkar fint.
för på tex kymco så sticker det upp lite där så man måste slipa/fräsa ner eller ´köper man den bara.najkan skrev:Har en till fråga till er alla :S hittade denna på twostroke http://twostroke.se/product.asp?product=23114 förstår inte riktigt den ser exakt ut som orginal så hur kan den vara avstrypt? :S
Aha okejMura skrev:för på tex kymco så sticker det upp lite där så man måste slipa/fräsa ner eller ´köper man den bara.najkan skrev:Har en till fråga till er alla :S hittade denna på twostroke http://twostroke.se/product.asp?product=23114 förstår inte riktigt den ser exakt ut som orginal så hur kan den vara avstrypt? :S
Det är lite fel, eftersom staken blir ju tyngre om den är grövre, men eftersom det sitter en typ av vikt på vevens båda sidor, då kan man bara göra dom lättare så är båda lika lätta.Mura skrev:har hört det iaf och om den väger mer så krävs det mer kraft för att den ska gå runt junajkan skrev:Hur menar du nu?Mura skrev:tror den går sämre för den väger ju mer?