Sida 1 av 1

bättre acc?

Postat: 8 mars 2011, 20:01
av Mrmako
Har en aerox vad kan man göra för att få bättre acc ? :)

Postat: 8 mars 2011, 20:02
av adddam
du kan ju alltid trimma den :wink: tillexempel med 70 cc och en annan förgasare och rör och du får ett jävla drag kan jag lova dig :wink:

Postat: 8 mars 2011, 20:02
av PK
trimma den..

Postat: 8 mars 2011, 20:13
av chifen
PoWeRKinG skrev:trimma den..
Bra svar.. Gärna lite mer utförligt istället för att bara posta något självklart nästa gång ;)

TS: Får du trimma? Vad har du för budget? Hur pass mycket bättre axx vill du ha? Vilken toppfart? Var realistisk nu och inga drömsiffor så ska du se att du får den hjälp du behöver =) Gärna en lite vettigare rubrik också

Postat: 8 mars 2011, 20:17
av SickRazer
Vill du ha bättre axx? Bara sådär?
Tryck då ner några fina vita eller bruna hästar i motorn så ska du se att den kommer gå som faen, på grund av hästkrafterna då va :roll:

Postat: 8 mars 2011, 20:21
av adddam
SickRazer skrev:Vill du ha bättre axx? Bara sådär?
Tryck då ner några fina vita eller bruna hästar i motorn så ska du se att den kommer gå som faen, på grund av hästkrafterna då va :roll:
hahahahaha bara tagga in på solvalla och plocka några då :wink:

Postat: 8 mars 2011, 20:26
av PK
om du vill ha bättre acc. köp trim.

för det ultimata accet så fins det motorer att köpa för en rikgigt stor summa pengar. man kan även bygga själv.

funkar även att ta bort en kåpa så vikten minskas men det blir ju ingen STOR skillnad.

sen kan man göra allt där imellan :D


men allvarligt. budget? får du trimma?

Postat: 8 mars 2011, 20:31
av levvan
hahaha! alltid lika roligt att se hur powerking briljerar med sina enorma kunskaper...

Postat: 8 mars 2011, 20:38
av ***
Beror ju på om du bryr dig om ifall det syns eller hörs. Rädd för polisen osv.

Är man rädd för polisen, kan man dra v-ringen, byta ner till 5grammare, sätta i lite hårdare kopplingsfjädrar, en lättare kopplingsklocka, ett litet större munstycke, sedan slänga på en blackbox och sätta den så den klipper runt 48-49.

Men är du inte rädd, så ska du ju fortfarande dra v-ringen, men sedan slänga på en 70cc, följt av ett effektrör, större förgasare (bestyckad givetvis), sedan fixa variatorn, med en lite slit tåligare rem, en lättare kopplingsklocka, variator vikter, kopplingsfjädrar och tryckfjäder. Det kan även vara bra då att ta bort luftbox strypningen och ersätta filtret i det med t.ex. ett S6 dubbellager.

Postat: 8 mars 2011, 20:55
av levvan
*** skrev:Beror ju på om du bryr dig om ifall det syns eller hörs. Rädd för polisen osv.

Är man rädd för polisen, kan man dra v-ringen, byta ner till 5grammare, sätta i lite hårdare kopplingsfjädrar, en lättare kopplingsklocka, ett litet större munstycke, sedan slänga på en blackbox och sätta den så den klipper runt 48-49.

Men är du inte rädd, så ska du ju fortfarande dra v-ringen, men sedan slänga på en 70cc, följt av ett effektrör, större förgasare (bestyckad givetvis), sedan fixa variatorn, med en lite slit tåligare rem, en lättare kopplingsklocka, variator vikter, kopplingsfjädrar och tryckfjäder. Det kan även vara bra då att ta bort luftbox strypningen och ersätta filtret i det med t.ex. ett S6 dubbellager.
bra sagt:)