bättre acc?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Mrmako
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 15 februari 2011, 15:37

bättre acc?

Inlägg av Mrmako »

Har en aerox vad kan man göra för att få bättre acc ? :)
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

du kan ju alltid trimma den :wink: tillexempel med 70 cc och en annan förgasare och rör och du får ett jävla drag kan jag lova dig :wink:
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

trimma den..
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

PoWeRKinG skrev:trimma den..
Bra svar.. Gärna lite mer utförligt istället för att bara posta något självklart nästa gång ;)

TS: Får du trimma? Vad har du för budget? Hur pass mycket bättre axx vill du ha? Vilken toppfart? Var realistisk nu och inga drömsiffor så ska du se att du får den hjälp du behöver =) Gärna en lite vettigare rubrik också
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Vill du ha bättre axx? Bara sådär?
Tryck då ner några fina vita eller bruna hästar i motorn så ska du se att den kommer gå som faen, på grund av hästkrafterna då va :roll:
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

SickRazer skrev:Vill du ha bättre axx? Bara sådär?
Tryck då ner några fina vita eller bruna hästar i motorn så ska du se att den kommer gå som faen, på grund av hästkrafterna då va :roll:
hahahahaha bara tagga in på solvalla och plocka några då :wink:
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

om du vill ha bättre acc. köp trim.

för det ultimata accet så fins det motorer att köpa för en rikgigt stor summa pengar. man kan även bygga själv.

funkar även att ta bort en kåpa så vikten minskas men det blir ju ingen STOR skillnad.

sen kan man göra allt där imellan :D


men allvarligt. budget? får du trimma?
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 22 januari 2011, 19:13

Inlägg av levvan »

hahaha! alltid lika roligt att se hur powerking briljerar med sina enorma kunskaper...
***
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 6 mars 2011, 21:07

Inlägg av *** »

Beror ju på om du bryr dig om ifall det syns eller hörs. Rädd för polisen osv.

Är man rädd för polisen, kan man dra v-ringen, byta ner till 5grammare, sätta i lite hårdare kopplingsfjädrar, en lättare kopplingsklocka, ett litet större munstycke, sedan slänga på en blackbox och sätta den så den klipper runt 48-49.

Men är du inte rädd, så ska du ju fortfarande dra v-ringen, men sedan slänga på en 70cc, följt av ett effektrör, större förgasare (bestyckad givetvis), sedan fixa variatorn, med en lite slit tåligare rem, en lättare kopplingsklocka, variator vikter, kopplingsfjädrar och tryckfjäder. Det kan även vara bra då att ta bort luftbox strypningen och ersätta filtret i det med t.ex. ett S6 dubbellager.
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 22 januari 2011, 19:13

Inlägg av levvan »

*** skrev:Beror ju på om du bryr dig om ifall det syns eller hörs. Rädd för polisen osv.

Är man rädd för polisen, kan man dra v-ringen, byta ner till 5grammare, sätta i lite hårdare kopplingsfjädrar, en lättare kopplingsklocka, ett litet större munstycke, sedan slänga på en blackbox och sätta den så den klipper runt 48-49.

Men är du inte rädd, så ska du ju fortfarande dra v-ringen, men sedan slänga på en 70cc, följt av ett effektrör, större förgasare (bestyckad givetvis), sedan fixa variatorn, med en lite slit tåligare rem, en lättare kopplingsklocka, variator vikter, kopplingsfjädrar och tryckfjäder. Det kan även vara bra då att ta bort luftbox strypningen och ersätta filtret i det med t.ex. ett S6 dubbellager.
bra sagt:)
Låst