Sida 1 av 1

satt på nytt insug och ny förgasare nu startar den inte

Postat: 13 oktober 2010, 20:11
av gilera_stalker
har byt till nytt insug ett original på min stalker och en ny förgasare
en dellorto 17.5 den gamla förgasaren som satt på var med en dellorto 17,5 men inte i bra skick.
det skiljer i munstycken på den nya,
när jag ställde ner den i garaget så funkade den men efter jag bytt till nya så vägrar den starta.

vad tror ni kan vara fel. jag har tagit av den gamla förgasaren flera gånger
och satt dit den utan att ha några problem efter montering.
måste man göra något med den nya förgasaren innan man sätter på den?

Postat: 13 oktober 2010, 20:23
av Sockan
Testat samma munstycken? (står du har olika)

Annars kan du testa ha så fet blandning som möjligt (skruva in luftblandningsskruven)

Postat: 13 oktober 2010, 20:50
av gilera_stalker
ja men fan den borde ju tända händer inget,

blir väll skruva av och på igen puuu

Postat: 13 oktober 2010, 20:59
av Sockan
Så den får ingen gnista?

Isf, testa byt tändstift för att utesluta det lättaste! :)

Postat: 14 oktober 2010, 11:45
av gilera_stalker
kommer på nu när jag tog bort insuget så hade jag inget membran under ska det inte sitta under insuget.

Postat: 14 oktober 2010, 11:46
av JOhan1
Får den bensin?
Har du sugit i vacumslangen så att bensinflödet har satts igång?
Kicka några gånger. Plocka sedan av tändstiftet och kolla om det är blött. Om det är blött så får den bensin och då kan du utesluta det problemet!

Har den gnista?

Skruva av tändstiftet, men ta inte av den från tändhatten. Håll tändstiftet sedan lite mot tex ramen och kicka. Om det kommer gnistor så har den gnista!

Sen förmodar jag att förgasarn är ren eftersom den är ny ^^

Postat: 14 oktober 2010, 12:01
av gilera_stalker
JOhan1 skrev:Får den bensin?
Har du sugit i vacumslangen så att bensinflödet har satts igång?
Kicka några gånger. Plocka sedan av tändstiftet och kolla om det är blött. Om det är blött så får den bensin och då kan du utesluta det problemet!

Har den gnista?

Skruva av tändstiftet, men ta inte av den från tändhatten. Håll tändstiftet sedan lite mot tex ramen och kicka. Om det kommer gnistor så har den gnista!

Sen förmodar jag att förgasarn är ren eftersom den är ny ^^
ja förgasaren den är ny, ska köpa nytt stift i kväll och kolla
men varför hade jag inget membran för under insuget. satt ingen packning på det gamla insuget heller.

vad ska man köpa för membran orginal eller något annat.

Postat: 14 oktober 2010, 13:03
av -TeddaN-
du behöver inte köpa ett dyrt membram (gör ingen skillnad på orginal mopeder) så du kan i princip ta det billigaste du hittar :)

Postat: 14 oktober 2010, 13:17
av gilera_stalker
okej jag beställde ett orginal.
hur funkar det utan membran. för den funkade innan jag byte förgasare
och insug.
ska luftfiltret lukta mycket bensin, eller kännas fuktigt

Postat: 14 oktober 2010, 16:47
av Sockan
Luktar luftfiltret bensin så får motorn blowback (det slår ut bensin ibland, vanligt på 2stroke) Men känns som att det kanske kommer för mycket bensin? :)

Vad är munstycket på nu? (hvuud, sitter under flottören)

Postat: 14 oktober 2010, 17:49
av gilera_stalker
Sockan skrev:Luktar luftfiltret bensin så får motorn blowback (det slår ut bensin ibland, vanligt på 2stroke) Men känns som att det kanske kommer för mycket bensin? :)

Vad är munstycket på nu? (hvuud, sitter under flottören)
nu är det 65 tror jag det var som orginal på den ny förgasaren
53 va det på den gammla , men jag har en bunt munstycket att pröva med sen ,,
men nu ska jag luska ut varför jag inte har något membran under insuget

Postat: 15 oktober 2010, 13:44
av gilera_stalker
fixat det var tjuvluft hade inte dragit åt ena insugs skruven riktigt den gick så trögt så jag ville inte dra mer, men nu är den åtdragen

tack för all hjälp och förslag

Postat: 15 oktober 2010, 13:45
av gilera_stalker
fixat det var tjuvluft hade inte dragit åt ena insugs skruven riktigt den gick så trögt så jag ville inte dra mer, men nu är den åtdragen

tack för all hjälp och förslag

Postat: 15 oktober 2010, 13:47
av gilera_stalker
fixat det var tjuvluft hade inte dragit åt ena insugs skruven riktigt den gick så trögt så jag ville inte dra mer, men nu är den åtdragen

tack för all hjälp och förslag

Postat: 15 oktober 2010, 13:51
av Sockan
Schysst fyrdubbel post,

Men grattis till fixandet. :)

Postat: 15 oktober 2010, 15:14
av gilera_stalker
Sockan skrev:Schysst fyrdubbel post,

Men grattis till fixandet. :)
Haha fan såg det nu sorryyy :D