Sida 1 av 1
PWK skruv?
Postat: 2 november 2009, 18:14
av beckvall
på pwk förgasarna sitter de en slang på filtersidan som går till toppen på förgasaren och där de också sitter en skruv va är de för skruv?
http://www.motorkit.com/catalog/images/pwk2x.jpg den rosa slangen som syns där va är de?
Re: PWK skruv?
Postat: 2 november 2009, 18:25
av fax110
beckvall skrev:på pwk förgasarna sitter de en slang på filtersidan som går till toppen på förgasaren och där de också sitter en skruv va är de för skruv?
det ska va en skruv som passar i toppen och en slang nippel på andra sidan ;P nämen jag vet inte exakt vad de skall vara tyvär.
men du kan ju prova skruva i en vanlig skruv och kolla om du hittar nån som passar sen leta en sånt med slangnippel på om du behöver en.
Re: PWK skruv?
Postat: 2 november 2009, 19:22
av beckvall
fax110 skrev:beckvall skrev:på pwk förgasarna sitter de en slang på filtersidan som går till toppen på förgasaren och där de också sitter en skruv va är de för skruv?
det ska va en skruv som passar i toppen och en slang nippel på andra sidan ;P nämen jag vet inte exakt vad de skall vara tyvär.
men du kan ju prova skruva i en vanlig skruv och kolla om du hittar nån som passar sen leta en sånt med slangnippel på om du behöver en.
men kolla på bilden så kanske du förstår

Postat: 2 november 2009, 19:25
av klurrs_derbi_drd_racing
Följdfråga
vad är den slangen bra för?

Postat: 2 november 2009, 19:39
av beckvall
klurrs_Derbi_drd_racing skrev:Följdfråga
vad är den slangen bra för?

ja de är de jag undrar med XD
Postat: 2 november 2009, 20:12
av Daanne
Det är powerjet. Blir svårt att ställa in förgasaren om du inte pluggar igen skiten.
Postat: 2 november 2009, 20:34
av beckvall
okej men de är typ som insprutning då? och då måste man väll köra med mindre munstycke va?
Re: PWK skruv?
Postat: 2 november 2009, 20:54
av fax110
beckvall skrev:fax110 skrev:beckvall skrev:på pwk förgasarna sitter de en slang på filtersidan som går till toppen på förgasaren och där de också sitter en skruv va är de för skruv?
det ska va en skruv som passar i toppen och en slang nippel på andra sidan ;P nämen jag vet inte exakt vad de skall vara tyvär.
men du kan ju prova skruva i en vanlig skruv och kolla om du hittar nån som passar sen leta en sånt med slangnippel på om du behöver en.
men kolla på bilden så kanske du förstår

aha nu förstår jag det fanns ingen bild där först eller missade jag den :O ? vet faktiskt inte vad de är sorry :/ men om du måste köra med mindre munstycke osv beror ju på setupen bara kolla färgen på tändstifte s¨å ska he gå fint
Postat: 3 november 2009, 01:00
av Daanne
Sätt något iför där och testa dig fram med munstycket. När du väl pluggat igen powerjet grejen så kommer du märka skillnad.
Postat: 3 november 2009, 05:35
av hypersenda
plugga inte power jeten är bra att ha. den gör så den får mera bensin på full gas.köp hellre ett mindre munstycke till power jet en så går den bra

Postat: 3 november 2009, 08:53
av Daanne
hypersenda skrev:plugga inte power jeten är bra att ha. den gör så den får mera bensin på full gas.köp hellre ett mindre munstycke till power jet en så går den bra

Därför vi som kör hypers pluggar igen våra Powerjets?
Lättare att ställa in utan den.
Postat: 3 november 2009, 12:13
av aerox_pojken
Daanne skrev:Det är powerjet. Blir svårt att ställa in förgasaren om du inte pluggar igen skiten.
nae inte om man kan ställa in det sitter ju ej där för skojs skull
