Sida 1 av 1

förgasar fel efter cylinder byte ! HJÄLP

Postat: 4 juli 2009, 18:31
av Robiin937
tjena
har nyligen bytt från mk handmade 70 cc till airsal sport 70 cc.
cylindern är rätt monterad och är helt ny.
problemet är att förgasaren inte reagerar på tomgång och luftskruven.
den går att köra men ingen tomgång finns + att den går dåligt.
han som bytte cylindern sa att luftburken är ihoptryckt, den är nästan helt ihoptryckt o släpper nästan inte igenom ngn luft och de kan vara problemet sa han plus att han rekommendera ett sportluftfilter till min 19 mm blackedition.
Den gick igång lättare efter att vi tog bort luftpluggen och tryckte dit en trasa så de höll mer tätt, kunde varva den mer då också. Ngn aning?

airsal 70 sport
mk sp rör
19mm black
trim insug och trim membran.

har bytt munstycke till 95 och den går bäst med det. Luftpluggen är borta. Vi har fått lägga trasa över där luftpluggsstrypningen ska sitta för den går bättre så, kvittar hur vi vrider på förgasar skruvarna för den reagerar inte i vilket fall.


stort tack till den som hjälper mig !

Postat: 4 juli 2009, 18:32
av Derbisendafille
jag ser att du är en noob har du satt på cc:n än :P?

Postat: 4 juli 2009, 19:11
av Bremler141
Derbisendafille skrev:jag ser att du är en noob har du satt på cc:n än :P?

va snackar du om? :roll: fattar inte ett ord av du mennar :lol:

Postat: 4 juli 2009, 20:10
av Robiin937
Bremler141 skrev:
Derbisendafille skrev:jag ser att du är en noob har du satt på cc:n än :P?

va snackar du om? :roll: fattar inte ett ord av du mennar :lol:
Vet inte heller va han snackar eller vem de är. Har märkt att den kille alltid varit lite yr på detta forumet :lol:

MEN HJÄLP MIG

Postat: 5 juli 2009, 15:05
av Robiin937
bump, hjäääääälp mig :(

Postat: 5 juli 2009, 15:21
av Bremler141
Kopplat bensin o kylning 100 korrekt? :roll:

Postat: 5 juli 2009, 15:25
av Robiin937
Bremler141 skrev:Kopplat bensin o kylning 100 korrekt? :roll:
Jepp, det är rätt kopplat. Den startar osså, kan varva på bra o den känns helt okej när man kör MED trasa istället för luftplugg men går den under ca 3000 rpm dör den

Postat: 5 juli 2009, 15:48
av TobbaN
Mja, om den inte får luft för att burken är ihop tryckt, så är det nog inte konstigt :P
Testa ta bort hela burken, så det kommer in luft.
Så kan du se om det löser sig då, för om det gör det. Så vet du vad som är fel :P

Postat: 5 juli 2009, 15:58
av Robiin937
TobbaN skrev:Mja, om den inte får luft för att burken är ihop tryckt, så är det nog inte konstigt :P
Testa ta bort hela burken, så det kommer in luft.
Så kan du se om det löser sig då, för om det gör det. Så vet du vad som är fel :P
Har testat tatt bort den :P då går den inte igång alls :P Den får antagligen för mkt då :P

När den går som absolut bäst är den som nu :P trasa på luftstrypnigen för den går inte igång mend luftpluggen heller. Men den reagerar som sagt inte på luft eller tomgångss skruven. Det är de som är konstigt :P För hade den reagerat på de hade vi fått rätt på tomgången ju :P

hjälpp

Postat: 5 juli 2009, 21:50
av Robiin937
har fått rätt på allt nu , tråden kan låsas

Postat: 5 juli 2009, 23:21
av Bremler141
vad vare då? :wink:

Postat: 6 juli 2009, 10:21
av Robiin937
Bremler141 skrev:vad vare då? :wink:
Att den inte reagera på förgasar skruvarna var för att flottören hade hakat upp sig men nu är de fixat :) :wink: