Sida 1 av 1

axxhjäp behövs!?

Postat: 3 juli 2009, 15:47
av rickee7
Hej jag har en dtr -00 (AM6) set up:
urpluggat (orgrör)
ostrypt cdi
dragot bort "snabeln" på luftburken.
drev 11/52
org munstycke (bra färg på stiftet)
gör väl kanske 70-75 ärliga tror jag, mätarn är pajj.
Skulle vilja ha bättre axx Rör är inget alternativ då pappa låter mej bara trimma om det inte låter och syns tydligt. finns det något jag kan göra för att få bättre axx. Får inte kosta för mkt heller max 500.

Postat: 3 juli 2009, 15:55
av alexanderkarlsson
större förgasare hadde ja satsat på.

Postat: 3 juli 2009, 15:57
av rickee7
Visst borde 19 räcka??

Postat: 3 juli 2009, 16:04
av Derbisendafille
andra drev onödigt meed förgasare om man inte har 70-80cc :=)

Postat: 3 juli 2009, 16:06
av rickee7
Derbisendafille skrev:andra drev onödigt meed förgasare om man inte har 70-80cc :=)
Förlåt jag skrev fel jag har 11/52 och den varvar lätt ur 6:an

Postat: 3 juli 2009, 16:29
av eggi
alltså det lär då bara dåligt eftersom du kör med org munstycke du måste byta upp du kör urpluggat och urpluggad luftburk men förgasare ger inte mkt effekt om inte man har större förgasare du kan köpa effektrör det ger mest effekt om jag vore du skulle det bli effktrör

Edit: Lågvarvig såklart

Postat: 3 juli 2009, 16:50
av LudiX
köp 12,13 drev.

Postat: 3 juli 2009, 17:26
av rickee7
Hade 12drev org och då gick det förjävligt orkade inte varvaur 5:an och när man väckslade till 6:an tappade den fart.

Postat: 3 juli 2009, 17:29
av LudiX
rickee7 skrev:Hade 12drev org och då gick det förjävligt orkade inte varvaur 5:an och när man väckslade till 6:an tappade den fart.
konstigt eftersom du sa att den varvade ur 6:an lätt, så borde den ju orka varva ur 6:an med en kugg större!

Postat: 3 juli 2009, 18:11
av bombmannen
Större muckstycke och ett Metrakit thrower rör kostar inte all mkt .

Postat: 3 juli 2009, 21:22
av bensinskalle
Enda sättet att få mer acc är genom mer effekt eller lättare utväxling

Har du rensat röret helt eller bara pluggat ur de? Rensar du de helt kommer du få ett rejält skjut i motorn :P

Lättare drevning ger dig mer acc, men de kommer ju påverka toppen...

Postat: 3 juli 2009, 21:25
av kallepalle
12/52 ska den lätt kunna varva ur. då har du fel förgasarinställningar.

att köra med orginalmunstycket när man trimmar är likadant som att hälla ner grus i tanken. man vill liksom att den ska skära. för om du har dragit pluggen, luftpluggen så går den på tok för snålt nu. alternativt alldeles för fett orginal.

Postat: 3 juli 2009, 21:39
av derbi_senda93
kallepalle skrev:att köra med orginalmunstycket när man trimmar är likadant som att hälla ner grus i tanken. man vill liksom att den ska skära. för om du har dragit pluggen, luftpluggen så går den på tok för snålt nu. alternativt alldeles för fett orginal.

Postat: 3 juli 2009, 22:29
av rickee7
ska pilla lite imorgon och se om jag kan få någon förbättring ska även pallra mej till eson och köpa mej ett nytt muns.

Postat: 3 juli 2009, 22:31
av LudiX
rickee7 skrev:ska pilla lite imorgon och se om jag kan få någon förbättring ska även pallra mej till eson och köpa mej ett nytt muns.
köp en munssats för optimal anpassat!

Postat: 3 juli 2009, 23:08
av TK_DRAC
jag skulle köpt ett effekt rör å satt på kröken men kört med orginaldämparen.. sen om man vill ha mer effekt så köper man ett 70cc å större förgasare pluggar ur luftburken.. Röret kan du lakera svart så de ser ut som orginal och cylindern med... kommer inte låta så hemst mkt heller med dom grejerna på om du använder orginal dämpare å luftburk.. annars om du bara vill ha en liten effekt ökning kan du köpa en sport 50cc å en 17,5 mm förgasare å köra med orginal röret.. elr orgianl rör på 70cc men en lite större förgasare finns hur mkt som helst du kan göra utan att det kåter elr syns så mkt...

Postat: 3 juli 2009, 23:12
av rickee7
TK_DRAC skrev:jag skulle köpt ett effekt rör å satt på kröken men kört med orginaldämparen.. sen om man vill ha mer effekt så köper man ett 70cc å större förgasare pluggar ur luftburken.. Röret kan du lakera svart så de ser ut som orginal och cylindern med... kommer inte låta så hemst mkt heller med dom grejerna på om du använder orginal dämpare å luftburk.. annars om du bara vill ha en liten effekt ökning kan du köpa en sport 50cc å en 17,5 mm förgasare å köra med orginal röret.. elr orgianl rör på 70cc men en lite större förgasare finns hur mkt som helst du kan göra utan att det kåter elr syns så mkt...
Jadu hade jag haft den ekonomin. sluta säga sånt nu kommer jag drömma drömar om 70cc och Hebo rör :D tyvär har jag 1200 kr och jag måste fixa datan för typ 500:( Men som jag skrev ska pilla lite och byta muns typ :D

Postat: 3 juli 2009, 23:15
av rickee7
LudiX skrev:
rickee7 skrev:ska pilla lite imorgon och se om jag kan få någon förbättring ska även pallra mej till eson och köpa mej ett nytt muns.
köp en munssats för optimal anpassat!
Okej men har jag 5 eller 6 mm jag har org fögg kan du länka ett som passar tack. (kina årkar inte betala 600 kr :D)

Postat: 3 juli 2009, 23:15
av TK_DRAC
haha okej då vare värre.. plugga ur luft burken å röret sen en 17,5 förgasare då sen om du får mer pengar en sport 50cc elr 70cc skulle jag kört på...

Postat: 3 juli 2009, 23:16
av rickee7
TK_DRAC skrev:haha okej då vare värre.. plugga ur luft burken å röret sen en 17,5 förgasare då sen om du får mer pengar en sport 50cc elr 70cc skulle jag kört på...
Har pluggat ur luftburken kommer kanske köpa ny fögg om jag får pengarna att räcka till

Postat: 3 juli 2009, 23:17
av TK_DRAC
okej okej.. nästan hyper då ju ;)

Postat: 3 juli 2009, 23:19
av rickee7
TK_DRAC skrev:okej okej.. nästan hyper då ju ;)
hahaha aa :D den går ju mins 210 på ettan och gasres på friläget :D

Postat: 3 juli 2009, 23:21
av TK_DRAC
ofan... min gammla monark med sachs motor på brukade stegra över i friläge.. helt sjukt sen sänkt jag tomgången så den gjorde bara 170.. farsan brukade köra den till jobbet.. ;)

Postat: 3 juli 2009, 23:21
av DraceN^
du ska ha 96 i munstycke om du vill att det ska gå bättre och lira bra


Stäng tråden nu!

Postat: 3 juli 2009, 23:23
av rickee7
DraceN^ skrev:du ska ha 96 i munstycke om du vill att det ska gå bättre och lira bra


Stäng tråden nu!
Okej för ditt raka svar :D 5 eller 6 mm då??

Postat: 3 juli 2009, 23:32
av wertyuiopq
6mm

Postat: 3 juli 2009, 23:38
av rickee7
wertyuiopq skrev:6mm
Okej tack alla som har skrivigt om ingen har något att tillägga kan tråden stängas har fått ala svar jag behöver :D