Hej jag har en dtr -00 (AM6) set up:
urpluggat (orgrör)
ostrypt cdi
dragot bort "snabeln" på luftburken.
drev 11/52
org munstycke (bra färg på stiftet)
gör väl kanske 70-75 ärliga tror jag, mätarn är pajj.
Skulle vilja ha bättre axx Rör är inget alternativ då pappa låter mej bara trimma om det inte låter och syns tydligt. finns det något jag kan göra för att få bättre axx. Får inte kosta för mkt heller max 500.
Senast redigerad av rickee7 den 3 juli 2009, 16:06, redigerad totalt 1 gånger.
alltså det lär då bara dåligt eftersom du kör med org munstycke du måste byta upp du kör urpluggat och urpluggad luftburk men förgasare ger inte mkt effekt om inte man har större förgasare du kan köpa effektrör det ger mest effekt om jag vore du skulle det bli effktrör
Edit: Lågvarvig såklart
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
12/52 ska den lätt kunna varva ur. då har du fel förgasarinställningar.
att köra med orginalmunstycket när man trimmar är likadant som att hälla ner grus i tanken. man vill liksom att den ska skära. för om du har dragit pluggen, luftpluggen så går den på tok för snålt nu. alternativt alldeles för fett orginal.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:att köra med orginalmunstycket när man trimmar är likadant som att hälla ner grus i tanken. man vill liksom att den ska skära. för om du har dragit pluggen, luftpluggen så går den på tok för snålt nu. alternativt alldeles för fett orginal.
jag skulle köpt ett effekt rör å satt på kröken men kört med orginaldämparen.. sen om man vill ha mer effekt så köper man ett 70cc å större förgasare pluggar ur luftburken.. Röret kan du lakera svart så de ser ut som orginal och cylindern med... kommer inte låta så hemst mkt heller med dom grejerna på om du använder orginal dämpare å luftburk.. annars om du bara vill ha en liten effekt ökning kan du köpa en sport 50cc å en 17,5 mm förgasare å köra med orginal röret.. elr orgianl rör på 70cc men en lite större förgasare finns hur mkt som helst du kan göra utan att det kåter elr syns så mkt...
TK_DRAC skrev:jag skulle köpt ett effekt rör å satt på kröken men kört med orginaldämparen.. sen om man vill ha mer effekt så köper man ett 70cc å större förgasare pluggar ur luftburken.. Röret kan du lakera svart så de ser ut som orginal och cylindern med... kommer inte låta så hemst mkt heller med dom grejerna på om du använder orginal dämpare å luftburk.. annars om du bara vill ha en liten effekt ökning kan du köpa en sport 50cc å en 17,5 mm förgasare å köra med orginal röret.. elr orgianl rör på 70cc men en lite större förgasare finns hur mkt som helst du kan göra utan att det kåter elr syns så mkt...
Jadu hade jag haft den ekonomin. sluta säga sånt nu kommer jag drömma drömar om 70cc och Hebo rör tyvär har jag 1200 kr och jag måste fixa datan för typ 500:( Men som jag skrev ska pilla lite och byta muns typ
TK_DRAC skrev:haha okej då vare värre.. plugga ur luft burken å röret sen en 17,5 förgasare då sen om du får mer pengar en sport 50cc elr 70cc skulle jag kört på...
Har pluggat ur luftburken kommer kanske köpa ny fögg om jag får pengarna att räcka till
ofan... min gammla monark med sachs motor på brukade stegra över i friläge.. helt sjukt sen sänkt jag tomgången så den gjorde bara 170.. farsan brukade köra den till jobbet..