Sida 1 av 1
mrx problem
Postat: 4 juni 2009, 20:26
av eggi
Tja nu har jag monterat 70 kubben och skulle justera förgassarn hade 98 i munstycke sen tog jag 102 ocyh då så blev motorn sur och startade ej :/ kickade som en galning har bytit tändstiftet setup: airsal 70 urpluggat org rör 16 mm förgasare kan det va att den får fö mkt bensin?
Postat: 4 juni 2009, 20:34
av bensinskalle
Frågan är nästan om du skulle tagit frågan i munstycketråden, men vi kör på
Alltså, med originalrör och originalförgasare så har ja svårt o tro att du ska behöva ha så stort munstycke... Har du sportfilter eller original burken?
Va va de för färg på stiftet?
Du får testa o gå neråt o se om de hjälper...
Postat: 4 juni 2009, 20:39
av eggi
jo här kommer de glömde o säga att det var Hebo luftfilter också och sen ska flotören liksom bara flöd över med soppa?
Edit: den var oboybrun
Postat: 4 juni 2009, 20:59
av bensinskalle
hmm okej, är stiftet rätt färgat så verkar de mysko...
Men gick motorn bra med 98 då eller?
Om du har lyckats köra motorn under en lång stund med nåt av munstyckena och stiftet blir oboybrunt, då är de bra. Men om de blir oboybrunt direkt kan ja tänka mig att de går fett för oftast så dröjer de en stund innan stiftet får färg...
Hur menar du med att fottören flödar över med bensin?
Rinner de ut genom överflödaren eller är de bara mycke bensin i flottörskålen? Är de bara mycke bensin där i så är de helt naturligt, rinner de ut så är de nåt som är fel...
Postat: 4 juni 2009, 21:14
av eggi
joo men det gick bäst med lite midre tycke jag iaf men jag var rädd att den gick för tort för den är ju ny cylinder och sen hoppar moppen i gång närman chokar men bara ibland :/ man kan springa igång den men då blöddrar den så de är nog förstort munstycke
Postat: 4 juni 2009, 21:34
av Riejumrx
har du 98 munstycke på 70 och hela fadderullan
jag kör på 95 urpluggat !
Postat: 4 juni 2009, 21:49
av MKRider
lol, tkr med det är lite konstigt jag kör på 92-95 med MK Thrower

Postat: 4 juni 2009, 21:59
av eggi
lol med 95 tycker jag att den blöddrar
Postat: 4 juni 2009, 23:34
av RANKi
kolla om flottören har hakat sig testa sedan att byt upp dig i munstycke 98 låter lite på en mrx med orginal förgasare, sportluft och 70cc
Postat: 5 juni 2009, 05:30
av bensinskalle
jo men han har originalrör, vilket ger betydligt sämre flöde också.....
Testa att sätt i ett lite mindre och se om du får igång motorn, den nyper inte bara hur som helst på en gång

Den måste bli överhettad så kolven expanderar för att de ska nypa och då måste motorn bli riktigt varm
När du väl får igång motorn så kan du kolla stiftet o se färgen när du har kört ett tag
Postat: 5 juni 2009, 12:46
av RANKi
ja men man kör ju med 95-98 helt orginal med 50cc och urpluggat rör