mrx problem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 429
Blev medlem: 6 mars 2009, 13:03

mrx problem

Inlägg av eggi »

Tja nu har jag monterat 70 kubben och skulle justera förgassarn hade 98 i munstycke sen tog jag 102 ocyh då så blev motorn sur och startade ej :/ kickade som en galning har bytit tändstiftet setup: airsal 70 urpluggat org rör 16 mm förgasare kan det va att den får fö mkt bensin?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Frågan är nästan om du skulle tagit frågan i munstycketråden, men vi kör på ;)

Alltså, med originalrör och originalförgasare så har ja svårt o tro att du ska behöva ha så stort munstycke... Har du sportfilter eller original burken?

Va va de för färg på stiftet?

Du får testa o gå neråt o se om de hjälper...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 429
Blev medlem: 6 mars 2009, 13:03

Inlägg av eggi »

jo här kommer de glömde o säga att det var Hebo luftfilter också och sen ska flotören liksom bara flöd över med soppa?
Edit: den var oboybrun
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

hmm okej, är stiftet rätt färgat så verkar de mysko...

Men gick motorn bra med 98 då eller?

Om du har lyckats köra motorn under en lång stund med nåt av munstyckena och stiftet blir oboybrunt, då är de bra. Men om de blir oboybrunt direkt kan ja tänka mig att de går fett för oftast så dröjer de en stund innan stiftet får färg...


Hur menar du med att fottören flödar över med bensin?

Rinner de ut genom överflödaren eller är de bara mycke bensin i flottörskålen? Är de bara mycke bensin där i så är de helt naturligt, rinner de ut så är de nåt som är fel...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 429
Blev medlem: 6 mars 2009, 13:03

Inlägg av eggi »

joo men det gick bäst med lite midre tycke jag iaf men jag var rädd att den gick för tort för den är ju ny cylinder och sen hoppar moppen i gång närman chokar men bara ibland :/ man kan springa igång den men då blöddrar den så de är nog förstort munstycke
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

har du 98 munstycke på 70 och hela fadderullan :shock:
jag kör på 95 urpluggat !
Nyxorzz
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 374
Blev medlem: 13 maj 2009, 21:53
Ort: Osby

Inlägg av MKRider »

lol, tkr med det är lite konstigt jag kör på 92-95 med MK Thrower :?
Bild
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 429
Blev medlem: 6 mars 2009, 13:03

Inlägg av eggi »

lol med 95 tycker jag att den blöddrar
RANKi
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 februari 2009, 20:47

Inlägg av RANKi »

kolla om flottören har hakat sig testa sedan att byt upp dig i munstycke 98 låter lite på en mrx med orginal förgasare, sportluft och 70cc
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

jo men han har originalrör, vilket ger betydligt sämre flöde också.....

Testa att sätt i ett lite mindre och se om du får igång motorn, den nyper inte bara hur som helst på en gång ;) Den måste bli överhettad så kolven expanderar för att de ska nypa och då måste motorn bli riktigt varm ;)

När du väl får igång motorn så kan du kolla stiftet o se färgen när du har kört ett tag
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
RANKi
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 februari 2009, 20:47

Inlägg av RANKi »

ja men man kör ju med 95-98 helt orginal med 50cc och urpluggat rör
Låst