Sida 1 av 1
honda cr80 83
Postat: 14 februari 2009, 17:15
av senda99
tja jag har in handlat en cr 80 83 års modell tänkte kolla om någon vet vad man kan styla dom med och trimma lite den är luft kyld
Postat: 14 februari 2009, 17:23
av DraceN^
styling är väll inte så svårt, men trimm tycker jag känns onödigt för dem går ju redan sjukt orginal så

Postat: 14 februari 2009, 18:03
av senda99
vad tycker ni jag ska lacka ramen och kåporn i för färg
jag tankte köpa vforce 3 membran eller kolfiber reeds
Postat: 14 februari 2009, 18:05
av senda99
finns det något företag som säljer delar till gamlla honda cr
Re: honda cr80 83
Postat: 14 februari 2009, 18:08
av SuzukiMan
senda99 skrev:tja jag har in handlat en cr 80 83 års modell tänkte kolla om någon vet vad man kan styla dom med och trimma lite den är luft kyld
KOMIGEN!!! den e ju skit ful!

Postat: 14 februari 2009, 18:17
av furia FFS
släng på 12:a

trimm till sånna e överskattat, går sjukt bra, lacka i röd

Postat: 14 februari 2009, 18:18
av senda99
vet men allt nästan allt kan man göra fint
Postat: 14 februari 2009, 18:23
av beckvall
du kan ju plana toppen och cylindern. du får kolla hur mkt som går att plana. jacka kolven. där har du ca 4hp
Postat: 14 februari 2009, 18:26
av senda99
får man 4hk så fall är det ju bra som fan
Postat: 14 februari 2009, 20:29
av senda99
ingen som vet var man kan köpa resev delar till honda cr 80 på nätet
Postat: 15 februari 2009, 23:44
av senda99
bring
up
my
post
Postat: 16 februari 2009, 00:04
av riejumannen
senda99 skrev:ingen som vet var man kan köpa resev delar till honda cr 80 på nätet
kanske hos honda åf

Postat: 16 februari 2009, 00:07
av senda99
hur planar man en cylinder
Postat: 16 februari 2009, 17:51
av Riejumrx
trippelposta inte -.-
edit :
snygga till kåporna, byt styre, släng på snygga dekaler, lacka om ramen mm

Postat: 16 februari 2009, 17:52
av riejumannen
senda99 skrev:hur planar man en cylinder
det är toppen du planar och cylindern portar du

Postat: 16 februari 2009, 18:32
av beckvall
ta en glas skiva för dom är plana. och sen lägger du ett sandpapper på den och börja gnugga. och du måste kolla hur mkt du har ner till kolven från cylindern. och var noggran! tippa inte cylindern/kolven för då blir det lekage!
Postat: 16 februari 2009, 18:52
av mtpower
beckvall skrev:du kan ju plana toppen och cylindern. du får kolla hur mkt som går att plana. jacka kolven. där har du ca 4hp
Haha, jo precis. 4 hästar för att plana toppen, isåfall har jag väl 6 hästar på min mt med nästan orörd orgcylle...
beckvall skrev:ta en glas skiva för dom är plana. och sen lägger du ett sandpapper på den och börja gnugga. och du måste kolla hur mkt du har ner till kolven från cylindern. och var noggran! tippa inte cylindern/kolven för då blir det lekage!
Eller så gör man det ordentligt och svarvar den.
Postat: 16 februari 2009, 19:14
av bensinskalle
man svarvar eller slipar inte topplock, man frääääääser
hehe sätter man upp ett sånt topplock i en svarv så kommer den typ explodera
Men de beror lite på hur din topp ser ut.. Har du O-ringspackningar som topplockspackning så är de svårt, för planar man så försvinner spåren... Är de vanlig packning så är de bara att köra på

Men är de spår i antingen toppen eller cylindern så kan man fräsa av på den där de inte är spår för O-ringen
Kirra avstämt rör borde ju vara ett bra sätt att få kusar, om röret som sitter på inte är avstämt redan...
Postat: 16 februari 2009, 19:19
av mtpower
bensinskalle skrev:man svarvar eller slipar inte topplock, man frääääääser
Roffe på vrm verkar ju svarva några toppar iaf..
Postat: 17 februari 2009, 11:49
av senda99
jag har svarvat mitt toplock på Senda men det blev ingen effekt sjilnad men det gick bra