Sida 1 av 1
Sota ur?
Postat: 31 januari 2009, 22:39
av Debianbil
Hej har en fråga,Hur fungerar de om man sak sota ur röret:D`?? jag ahr en Derbi Senda 05 extrem ?
Re: Sota ur?
Postat: 31 januari 2009, 22:50
av stunt_pojken^^
Debianbil skrev:Hej har en fråga,Hur fungerar de om man sak sota ur röret:D`?? jag ahr en Derbi Senda 05 extrem ?
häll i lite bensin släp ner en tändsticka och blåst funkar för mig och sen knacka med en gummi klubba lite försigtigt samtidigt som det är eld innuti
Postat: 31 januari 2009, 22:52
av Debianbil
?:P
ärlsigt?? sorry e helt noob men de värkar fna helt fucko äre värkligen rätt:P?
Postat: 31 januari 2009, 22:55
av meanzick
Funkar väll helt okej att hälla ner en del avfettning, låta det lösa upp å sen skölja ur eller ?

Postat: 31 januari 2009, 23:00
av Debianbil
Okej, några mer förslag?:D
Postat: 31 januari 2009, 23:04
av Cpi Driver
Debianbil skrev:Okej, några mer förslag?:D
varför

det är bäst att göra som dt_pojken säger
Postat: 31 januari 2009, 23:05
av Johanssons
Finns guide för detta.
Men du har redan fått reda på två exempel.
Postat: 31 januari 2009, 23:09
av Debianbil
OK aja

tack för hjälpen

Postat: 31 januari 2009, 23:17
av bensinskalle
man ska knappt sota ur originalsystemet för de sitter katt i de, o massa dämpull. Häller man i avfettning så blir de gegga av allt, o häller man i bensin så eldar man upp all dämpull och allt annat
Tycker ja iaf

Postat: 31 januari 2009, 23:18
av Debianbil
ok så om allt brinner upp blire vell ganska högt ljud? ( värkar lite fucko

Postat: 1 februari 2009, 00:23
av meanzick
bensinskalle skrev:man ska knappt sota ur originalsystemet för de sitter katt i de, o massa dämpull. Häller man i avfettning så blir de gegga av allt, o häller man i bensin så eldar man upp all dämpull och allt annat
Tycker ja iaf

så hur gör man då ?

Postat: 1 februari 2009, 00:31
av wildhorse
original avgasrören sotas aldrig igen!
Postat: 1 februari 2009, 15:13
av mtpower
wildhorse skrev:original avgasrören sotas aldrig igen!
Tror icke att en motor bryr sig om vad det är för rör den sotar igen.
Sitter det givare som känner av att det är ett effektrör och gör så att den helt plötsligt börjar sota eller vadå?
Nå?....
Postat: 1 februari 2009, 15:14
av wildhorse
egr och katalysator....
Postat: 1 februari 2009, 15:34
av stunt_pojken^^
bensinskalle skrev:man ska knappt sota ur originalsystemet för de sitter katt i de, o massa dämpull. Häller man i avfettning så blir de gegga av allt, o häller man i bensin så eldar man upp all dämpull och allt annat
Tycker ja iaf

okej inte så inne på Derbi men man kan väll ta bort ljuddämparen kan man iaf på dom cross/sm moppar jag sett och finns det katt på dom ??? nu verkar jag lite noob

Postat: 1 februari 2009, 17:48
av mtpower
wildhorse skrev:egr och katalysator....
EGR är för att inte massa oförbränd bensin ska komma ut i naturen om jag minns rätt.
Och katten renar bara avgaserna från skadliga partiklar.
Det sotar likförbannat, det är tvåtakt för sjutton!
Postat: 1 februari 2009, 20:03
av Riejumrx
bensin och tändsticka all the way

sen knackar du ut resten bara !
Postat: 1 februari 2009, 20:04
av kallepalle
orginalrör sotar också men långt ifrån lika mkt. och dt pojkej, katt är en förkortning av katalysator. och ja man kan ta loss ljuddämparn. men de sitter dämpull i kröken också
Postat: 1 februari 2009, 20:07
av Riejumrx
kallepalle skrev:orginalrör sotar också men långt ifrån lika mkt. och dt pojkej, katt är en förkortning av katalysator. och ja man kan ta loss ljuddämparn. men de sitter dämpull i kröken också
den dämpullen har jag isåfall bränt bort för länge sen
kört rätt mycket med bensin-metoden, och jag tycker den fungerar utmärkt !
Postat: 1 februari 2009, 20:15
av stunt_pojken^^
kallepalle skrev:orginalrör sotar också men långt ifrån lika mkt. och dt pojkej, katt är en förkortning av katalysator. och ja man kan ta loss ljuddämparn. men de sitter dämpull i kröken också
jag vet att katt e förkortning för katalysator

men jag visste inte att det fanns på dom