Sida 3 av 11

Postat: 8 december 2007, 21:28
av Henry
Varför fortsätter ni skriva när en moderator redan bekräftat att jag har rätt?

Skippa OT nu.

Postat: 8 december 2007, 21:36
av bensinskalle
visst henry du har så rätt, men i verkligheten: nej.....

Nu har ja en CDI fråga!!!!:

Nån som vet om de sitter nån form av strypning på cdi:n på en drd pro 06??

Postat: 8 december 2007, 21:40
av Henry
bensinskalle skrev:visst henry du har så rätt, men i verkligheten: nej.....

Har jag inte rätt?



hohoho

Postat: 8 december 2007, 21:51
av bensinskalle
nej för ja ä ganska säker på att de finns moppar som går snabbare än 120. finns tyskar som stressat upp en 50 cc i 140 :D . Jag har väldigt svårt att tro att de inte finns nån ^^ , för min polare åker me airsal och toppar 115 enligt honom.... men kan du bevisa motsatsen så säg gärn till :D

Postat: 8 december 2007, 21:54
av chifen
har för mig att drd 06 kan du koppla ur strypningen men på vanliga Senda 06 är det strypt. och henry spelar det någon roll om det är en moderator som säger att du har rätt om denne inte vet mer? om ägaren till sidan skulle vara en 8åring med minnesförlöst och aldrig ens rört en moped skulle säga att du har rätt skulle du ha mer rätt då än om någon som verkligen vet vad denne pratar om säger det? spela roll.. mopeder får toppa vadfan dom vill sålänge det axxar braxD

Postat: 8 december 2007, 21:54
av Henry
bensinskalle skrev:nej för ja ä ganska säker på att de finns moppar som går snabbare än 120. finns tyskar som stressat upp en 50 cc i 140 :D . Jag har väldigt svårt att tro att de inte finns nån ^^ , för min polare åker me airsal och toppar 115 enligt honom.... men kan du bevisa motsatsen så säg gärn till :D


ja ge mig en biljet till dit du bor samt fixa en GPS så kan ajg fixa fram motsatsen.

Postat: 8 december 2007, 21:57
av bensinskalle
chifen skrev:har för mig att drd 06 kan du koppla ur strypningen men på vanliga Senda 06 är det strypt. och henry spelar det någon roll om det är en moderator som säger att du har rätt om denne inte vet mer? om ägaren till sidan skulle vara en 8åring med minnesförlöst och aldrig ens rört en moped skulle säga att du har rätt skulle du ha mer rätt då än om någon som verkligen vet vad denne pratar om säger det? spela roll.. mopeder får toppa vadfan dom vill sålänge det axxar braxD
Ja har ju "ostrypt" cdi på den, de sitter ju original, men ja tkr att den går trögt på högvarven..... Därför ja undrar.. ja har liksom testat olika rör men det är hela tiden lite segt.. förgasaren har ja optimerat 1000 ggr också ^^

Postat: 8 december 2007, 21:58
av bensinskalle
Henry skrev:
bensinskalle skrev:nej för ja ä ganska säker på att de finns moppar som går snabbare än 120. finns tyskar som stressat upp en 50 cc i 140 :D . Jag har väldigt svårt att tro att de inte finns nån ^^ , för min polare åker me airsal och toppar 115 enligt honom.... men kan du bevisa motsatsen så säg gärn till :D


ja ge mig en biljet till dit du bor samt fixa en GPS så kan ajg fixa fram motsatsen.
vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD

Postat: 8 december 2007, 22:08
av chifen
bensinskalle skrev:
chifen skrev:har för mig att drd 06 kan du koppla ur strypningen men på vanliga Senda 06 är det strypt. och henry spelar det någon roll om det är en moderator som säger att du har rätt om denne inte vet mer? om ägaren till sidan skulle vara en 8åring med minnesförlöst och aldrig ens rört en moped skulle säga att du har rätt skulle du ha mer rätt då än om någon som verkligen vet vad denne pratar om säger det? spela roll.. mopeder får toppa vadfan dom vill sålänge det axxar braxD
Ja har ju "ostrypt" cdi på den, de sitter ju original, men ja tkr att den går trögt på högvarven..... Därför ja undrar.. ja har liksom testat olika rör men det är hela tiden lite segt.. förgasaren har ja optimerat 1000 ggr också ^^
vad kör du på för drevning? vad har du för rör? och vid vilka varv börjar den slacka

Postat: 9 december 2007, 00:12
av bensinskalle
ja har org drev, 11/53, körde me malossi mhr supermoto förut, men har nu bytt till underliggande giannelli. förgasaren bestyckad med 86 munstycke, väl inställd, har satt på stage 6 boost bottle ( blev hur bra som helst ) ...

Men dedär me varven: Ja har ingen jä..a aning om vilka varv. Jag vet inte hur man tolkar derbis digitala mätare :evil: Fick bara en manual till x-treme, o dom har ju analog :?

Men ja gissa på typ att den slackar på ca 10000 varv, tror mätaren går till 12... De är som ett hack, på varven under så går den hur piggt som helst, men sen så kommer ett hack, på lågväxlar så drar ja förbi, men på högväxlarna så blir den jävligt trögaccad... Nu går de bättre än vad den har gjort dock :? ..... Men ja är fortfarande inte nöjd.. Den toppar 85 ++.., men då får man varva som f.n...
'
Funderar på att byta upp drev en aning, men accen är ju sådär som den ä nu....

Postat: 9 december 2007, 14:05
av chifen
hata digital vartalsmätare :P men de ska nog inte vara något.. men du skulle ju kunna lämna in den och säga till dem på verkstaden att de får kolla om det är någon störning i cdi boxen...

Postat: 9 december 2007, 14:16
av bensinskalle
chifen skrev:hata digital vartalsmätare :P men de ska nog inte vara något.. men du skulle ju kunna lämna in den och säga till dem på verkstaden att de får kolla om det är någon störning i cdi boxen...
den har varit inne på mätning ^^, och de konstaterades att värdena var "alldeles för höga", men de skulle inte vara något problem....

Men ja tror de ä nåt me tändningen som ä mysko, skulle inte förvåna mig om de va cdi:n som spökar, för de har hänt andra också xD

Postat: 9 december 2007, 15:13
av Henry
bensinskalle skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev:nej för ja ä ganska säker på att de finns moppar som går snabbare än 120. finns tyskar som stressat upp en 50 cc i 140 :D . Jag har väldigt svårt att tro att de inte finns nån ^^ , för min polare åker me airsal och toppar 115 enligt honom.... men kan du bevisa motsatsen så säg gärn till :D


ja ge mig en biljet till dit du bor samt fixa en GPS så kan ajg fixa fram motsatsen.
vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD



Nej, snarae åka runt till alla fuckos och bevisa motsatsen och det inkluderar du.

Postat: 9 december 2007, 16:47
av chifen
Henry skrev:
bensinskalle skrev:
Henry skrev:

ja ge mig en biljet till dit du bor samt fixa en GPS så kan ajg fixa fram motsatsen.
vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD



Nej, snarae åka runt till alla fuckos och bevisa motsatsen och det inkluderar du.
Sendor med sp-kit gör ca 115km/h slutsnackat.. moppejäveln gör iaf 45 original huvudsaken är att skiten gör 80+ och axxardit upp som en skållad råtta

Postat: 9 december 2007, 17:04
av Fredde92
chifen skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev: vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD



Nej, snarae åka runt till alla fuckos och bevisa motsatsen och det inkluderar du.
Sendor med sp-kit gör ca 115km/h slutsnackat.. moppejäveln gör iaf 45 original huvudsaken är att skiten gör 80+ och axxardit upp som en skållad råtta
precis, får hoppas det var slutsnackat om den saken nu. :)

Postat: 9 december 2007, 17:32
av bensinskalle
Henry skrev:
bensinskalle skrev:
Henry skrev:

ja ge mig en biljet till dit du bor samt fixa en GPS så kan ajg fixa fram motsatsen.
vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD



Nej, snarae åka runt till alla fuckos och bevisa motsatsen och det inkluderar du.
vem vare som snacka om att sköt sig i forumet???

fucko kan du va själv, du har hittills en som håller me dej, resten säger motsatsen. Ja vet att de står i världens stora lexikon att du ska ha rätt, men nu är de inte så, acceptera

Postat: 9 december 2007, 18:29
av Henry
bensinskalle skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev: vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD



Nej, snarae åka runt till alla fuckos och bevisa motsatsen och det inkluderar du.
vem vare som snacka om att sköt sig i forumet???

fucko kan du va själv, du har hittills en som håller me dej, resten säger motsatsen. Ja vet att de står i världens stora lexikon att du ska ha rätt, men nu är de inte så, acceptera


Du är sorlig grabben.

Du käftar emot någon hur mycket som helst när du sitter på fakta som är grundat av personer osm inte vet vad du pratar om.

Det ska bli kul om ca 1 år när du har lite mer vett i skallen och verkligen fattar att du hade fel, eller det kanske inte kommer hända?

Men i era ögon så går ju säkert en Bidalot Senda i 300.

Postat: 9 december 2007, 18:31
av bensinskalle
verkligheten kallas de, men den har du inte fått känna på

Postat: 9 december 2007, 18:33
av Henry
bensinskalle skrev:verkligheten kallas de, men den har du inte fått känna på

Nej, jag har ju inte kört någon vass moped i mitt liv, nej verkligen inte.

Och jag har inte klockat dom med GPS och sett att dom inte gör 300 som ni säger, nej verkligen inte.


Väx upp grabben, väx upp.

Postat: 9 december 2007, 18:53
av chifen
sluta tjöta då.. en sp kittad Senda gör ca 115km/h även om du inte vill tro det. kom tillbaka när du kört irl

Postat: 9 december 2007, 18:54
av Henry
chifen skrev:sluta tjöta då.. en sp kittad Senda gör ca 115km/h även om du inte vill tro det. kom tillbaka när du kört irl




JAg vet mycket väl att en SP Senda KAN göra 115 ärliga.

Men jag vet också MYCKET väl att en org Airsal inte gör några 115 blås.

Postat: 9 december 2007, 19:00
av chifen
orginal arisal? du får nog ändra dedär lite xD

Postat: 9 december 2007, 19:01
av Henry
chifen skrev:orginal arisal? du får nog ändra dedär lite xD

Varför skulle jag göra det?

Postat: 9 december 2007, 19:04
av chifen
men vafan då original arisal? arisal är ett märke? en arisal t6 maxima ger upp till 18häst vilket är typ lika mycket som en sp cylinder... så den kan nog göra upp mot 115km/h du kan nog pressa upp båda i 120 med rätt drevning

Postat: 9 december 2007, 19:06
av Henry
chifen skrev:men vafan då original arisal? arisal är ett märke? en arisal t6 maxima ger upp till 18häst vilket är typ lika mycket som en sp cylinder... så den kan nog göra upp mot 115km/h du kan nog pressa upp båda i 120 med rätt drevning


ORIGINAL AIRSAL = INTE PORTAD





HERREGUUUUUUUUUUUUUUUD!

Postat: 9 december 2007, 19:07
av chifen
men suck... beror ju på vilken jävla arisalcylle du snackar om... t6 maxima ger upp till 18häst.. någon till med riktig portning

Postat: 9 december 2007, 19:08
av Henry
chifen skrev:men suck... beror ju på vilken jävla arisalcylle du snackar om... t6 maxima ger upp till 18häst.. någon till med riktig portning

"Ger upp till 18häst"




Tro itne på allt du läser grabben.


Kataloghästar, kataloghästar.

Postat: 9 december 2007, 19:11
av chifen
upp till 18häst (upp till) troligtvis landar det på ca 16.. men sedan ger inte sp 19 heller.. utan landar på ca 17. den går ungefär som sp vilket som? OK?

Postat: 9 december 2007, 19:22
av Fredde92
okej, om vi ska börja snacka hästkrafter så kan vi juh börja med att bekräfta att en airsal ger då aldrig ifrån sig några 18 hk. hästkrafter som står på pappret stämmer ALDRIG! (står på vissa webshoppar att en Hebo manston cylinder skulle lämna 28 hk? nej tror inte det va?)
en komplett PRORACEkittad motor lämnar ca 20hk i bänk!


Mvh

Postat: 9 december 2007, 19:25
av chifen
i bänk ja? det är hästar på drivhjulet.. skillnad det.. med 20hästar på hjulet kanske 25hästar på veven.. vet inte riktigt hur mycket drivlineförluster det är på den lådan... förstår du?

Postat: 9 december 2007, 19:27
av Henry
Fredde92 skrev:okej, om vi ska börja snacka hästkrafter så kan vi juh börja med att bekräfta att en airsal ger då aldrig ifrån sig några 18 hk. hästkrafter som står på pappret stämmer ALDRIG! (står på vissa webshoppar att en Hebo manston cylinder skulle lämna 28 hk? nej tror inte det va?)
en komplett PRORACEkittad motor lämnar ca 20hk i bänk!


Mvh

Gött, du verkar förstå iaf.



Vad spelar det för roll om vad man har på veven? helt onödigt.

Det är vad motorn kan leverera på bakhjulet som är intressant.

Postat: 9 december 2007, 19:28
av chifen
haha jo :P men ni verkar inte förstå att det är motorhästar som de skriver på hemsidor osv..

Postat: 9 december 2007, 19:29
av Henry
chifen skrev:haha jo :P men ni verkar inte förstå att det är motorhästar som de skriver på hemsidor osv..

Kataloghästar skriver dom.


Vilket är fantasi siffror, ungefär som dina som säger att en moped med effekt gör 105 blås.

Postat: 9 december 2007, 19:30
av chifen
min gör inte 105km/h? har jag aldrig sagt heller? de skriver uppskattade motorhästar.. men i bänk visas bakhjulshästar vilket inte alls är lika mycket som i motorn..

Postat: 9 december 2007, 19:32
av Henry
chifen skrev:min gör inte 105km/h? har jag aldrig sagt heller? de skriver uppskattade motorhästar.. men i bänk visas bakhjulshästar vilket inte alls är lika mycket som i motorn..
Det kanske var din allmänbildade vän Bensinkalle som sa det.


No shit det säger du?

Dom skriver HÖGA effektsiffor för sånna som du ska gå på det och säga "KOLLA KOLLA MIN AIRSAL HAR 18HK".