Postat: 16 augusti 2011, 19:00
TSRieju_rrx_glenn skrev:hej!
Någon som vet var man kan köpa höjningsats till en Rieju rrx 06![]()
![]()
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
TSRieju_rrx_glenn skrev:hej!
Någon som vet var man kan köpa höjningsats till en Rieju rrx 06![]()
![]()
okej tackSwe2FX skrev:Du kan göra en själv det är enkelt ta bara två starka järnbitar och borra hål i dom och sätt dit dom det finns guider =)
BYT MUNSTYCKE INNAN SKITEN SKÄR!Riejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP
Setup:
Airsal 50cc
dellorto 12mm
10/52
polini sportfilter
leovince v6
Edit: böt inte munstycket då jag köpte röret och luftfilter. så org munstycke är på![]()
![]()
Gör rent förgasaren smuts kanske har satt igen munstycket sen byt upp dig i munstyckeRiejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP
Setup:
Airsal 50cc
dellorto 12mm
10/52
polini sportfilter
leovince v6
Edit: böt inte munstycket då jag köpte röret och luftfilter. så org munstycke är på![]()
![]()
byt upp munstycke!Riejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP
Setup:
Airsal 50cc
dellorto 12mm
10/52
polini sportfilter
leovince v6
Edit: böt inte munstycket då jag köpte röret och luftfilter. så org munstycke är på![]()
![]()
jappRiejuman skrev:väntar nog då. men kan kolven och cylindern ha tagit skada?
tycker ni att jag skall byta cylindern och kolven elr går det bara att byta kolven? eftersom skulle inte vilja byta cylindern eftersom den kostar så mycketwillemedDERBIN skrev:jappRiejuman skrev:väntar nog då. men kan kolven och cylindern ha tagit skada?
och troligen har den det också!
I dellorto 12mm ska du väl ha 6mm gängdiameter, inte 5mm som du länkat därRiejuman skrev:tror ni att detta set passar? eller måste det vara tex 80-100? http://www.mc-scatter.com/suutinlajitel ... 46059.html
Setup:
leovince urpluggat
polini sportfilter
dellorto 12mm
airsal 50cc
jag vet att det är på finska men ni fattar säkert ändå
Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt. men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter felP3kkl skrev:Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt. men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Det kallas blowback...det har nästan alla två-taktare...mer eller mindre...du får gärna googla på det då jag inte är helt hundra på området.Riejuman skrev:men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter felP3kkl skrev:Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt. men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Öppna det locket iallafall och titta så att allt sitter rätt.Riejuman skrev:men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter felP3kkl skrev:Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt. men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inutiRiejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)?
man brukar alltid plocka isär allt !P3kkl skrev:det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inutiRiejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)?för jag hade problem med min förgasare en gång och då hade flottörskiten gått sönder. och då läckte moppen olja och bensin överallt ifrån förgasaren
hade gjort det för någon dag sedan, men felet blev efter jag bytte upp mig i munstycke från 98 till 108willemedDERBIN skrev:man brukar alltid plocka isär allt !P3kkl skrev:det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inutiRiejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)?för jag hade problem med min förgasare en gång och då hade flottörskiten gått sönder. och då läckte moppen olja och bensin överallt ifrån förgasaren
sen tryckluft
första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inteSwe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte
Ah okej surtRiejuman skrev:första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inteSwe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte
jepp skall göra detSwe2FX skrev:Ah okej surtRiejuman skrev:första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inteSwe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla
nästan helt säkert att det är något i flottörenRiejuman skrev:jepp skall göra detSwe2FX skrev:Ah okej surtRiejuman skrev: första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inte
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla
japp det var det ocksåP3kkl skrev:nästan helt säkert att det är något i flottörenRiejuman skrev:jepp skall göra detSwe2FX skrev: Ah okej surt
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla
HärligtTrinity skrev:Köpte mig en MRX 07 idag, inte kört så mycket, men nöjd hitils