Sida 13 av 18

Postat: 16 augusti 2011, 19:00
av Ekman
Rieju_rrx_glenn skrev:hej!
Någon som vet var man kan köpa höjningsats till en Rieju rrx 06 :?: :?: :D
TS

Postat: 16 augusti 2011, 19:03
av rieju_rrx_glenn
Har kollat men hittar inte kan du länka ?? :D

Postat: 16 augusti 2011, 19:16
av Swe2FX
Du kan göra en själv det är enkelt ta bara två starka järnbitar och borra hål i dom och sätt dit dom det finns guider =)

Postat: 16 augusti 2011, 19:16
av Riejuman
problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP

Setup:
Airsal 50cc
dellorto 12mm
10/52
polini sportfilter
leovince v6

Edit: böt inte munstycket då jag köpte röret och luftfilter. så org munstycke är på :x :x :x

Postat: 16 augusti 2011, 19:19
av rieju_rrx_glenn
Swe2FX skrev:Du kan göra en själv det är enkelt ta bara två starka järnbitar och borra hål i dom och sätt dit dom det finns guider =)
okej tack :D

Postat: 16 augusti 2011, 19:20
av P3kkl
Riejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP

Setup:
Airsal 50cc
dellorto 12mm
10/52
polini sportfilter
leovince v6

Edit: böt inte munstycket då jag köpte röret och luftfilter. så org munstycke är på :x :x :x
BYT MUNSTYCKE INNAN SKITEN SKÄR!

Postat: 16 augusti 2011, 19:21
av Swe2FX
Riejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP

Setup:
Airsal 50cc
dellorto 12mm
10/52
polini sportfilter
leovince v6

Edit: böt inte munstycket då jag köpte röret och luftfilter. så org munstycke är på :x :x :x
Gör rent förgasaren smuts kanske har satt igen munstycket sen byt upp dig i munstycke :wink:

Postat: 16 augusti 2011, 19:21
av Ekman
Riejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP

Setup:
Airsal 50cc
dellorto 12mm
10/52
polini sportfilter
leovince v6

Edit: böt inte munstycket då jag köpte röret och luftfilter. så org munstycke är på :x :x :x
byt upp munstycke!

Postat: 16 augusti 2011, 19:26
av Riejuman
förgasaren har jag rengjort nyligen. men undrar att tror ni att jag kan köra med moppen som den är några dagar till innan jag får hem munstycken elr? kan den skära då? är detta ett tecken på att den håller på att skära?

Postat: 16 augusti 2011, 19:27
av P3kkl
kör inte innan du bytt munstycke är mitt tips.

Postat: 16 augusti 2011, 19:28
av ValoPallo
Om han blandar i lite mer olja och kör med choken på så borde det väl hålla några dagar i alla fall?

Vill du vara säker så ska du vänta

Postat: 16 augusti 2011, 19:57
av Riejuman
väntar nog då. men kan kolven och cylindern ha tagit skada?

Postat: 16 augusti 2011, 20:28
av willemedDERBIN
Riejuman skrev:väntar nog då. men kan kolven och cylindern ha tagit skada?
japp
och troligen har den det också!

Postat: 16 augusti 2011, 20:30
av Riejuman
willemedDERBIN skrev:
Riejuman skrev:väntar nog då. men kan kolven och cylindern ha tagit skada?
japp
och troligen har den det också!
tycker ni att jag skall byta cylindern och kolven elr går det bara att byta kolven? eftersom skulle inte vilja byta cylindern eftersom den kostar så mycket

Postat: 16 augusti 2011, 20:36
av Riejuman
tror ni att detta set passar? eller måste det vara tex 80-100? http://www.mc-scatter.com/suutinlajitel ... 46059.html

Setup:
leovince urpluggat
polini sportfilter
dellorto 12mm
airsal 50cc

jag vet att det är på finska men ni fattar säkert ändå

Postat: 16 augusti 2011, 20:43
av CaToXXo
Riejuman skrev:tror ni att detta set passar? eller måste det vara tex 80-100? http://www.mc-scatter.com/suutinlajitel ... 46059.html

Setup:
leovince urpluggat
polini sportfilter
dellorto 12mm
airsal 50cc

jag vet att det är på finska men ni fattar säkert ändå
I dellorto 12mm ska du väl ha 6mm gängdiameter, inte 5mm som du länkat där :P

Postat: 16 augusti 2011, 21:00
av Riejuman
storleken då? gärna en länk på easyparts :D

Postat: 17 augusti 2011, 18:11
av Riejuman
idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt :) . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte

Postat: 17 augusti 2011, 18:13
av P3kkl
Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt :) . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.

Postat: 17 augusti 2011, 18:39
av Riejuman
P3kkl skrev:
Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt :) . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.
men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter fel :)

Postat: 17 augusti 2011, 19:13
av jarken
Riejuman skrev:
P3kkl skrev:
Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt :) . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.
men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter fel :)
Det kallas blowback...det har nästan alla två-taktare...mer eller mindre...du får gärna googla på det då jag inte är helt hundra på området. :)

Postat: 17 augusti 2011, 19:51
av P3kkl
Riejuman skrev:
P3kkl skrev:
Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt :) . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.
men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter fel :)
Öppna det locket iallafall och titta så att allt sitter rätt.

Postat: 17 augusti 2011, 20:24
av Riejuman
har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)? :)

Postat: 17 augusti 2011, 20:26
av P3kkl
Riejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)? :)
det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inuti :) för jag hade problem med min förgasare en gång och då hade flottörskiten gått sönder. och då läckte moppen olja och bensin överallt ifrån förgasaren :)

Postat: 17 augusti 2011, 20:36
av willemedDERBIN
P3kkl skrev:
Riejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)? :)
det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inuti :) för jag hade problem med min förgasare en gång och då hade flottörskiten gått sönder. och då läckte moppen olja och bensin överallt ifrån förgasaren :)
man brukar alltid plocka isär allt !
sen tryckluft ;)

Postat: 17 augusti 2011, 20:42
av Riejuman
willemedDERBIN skrev:
P3kkl skrev:
Riejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)? :)
det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inuti :) för jag hade problem med min förgasare en gång och då hade flottörskiten gått sönder. och då läckte moppen olja och bensin överallt ifrån förgasaren :)
man brukar alltid plocka isär allt !
sen tryckluft ;)
hade gjort det för någon dag sedan, men felet blev efter jag bytte upp mig i munstycke från 98 till 108

Postat: 17 augusti 2011, 21:29
av Swe2FX
det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte :P

Postat: 17 augusti 2011, 21:33
av Riejuman
Swe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte :P
första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inte :evil:

Postat: 17 augusti 2011, 21:37
av Swe2FX
Riejuman skrev:
Swe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte :P
första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inte :evil:
Ah okej surt
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla :P

Postat: 17 augusti 2011, 21:42
av Riejuman
Swe2FX skrev:
Riejuman skrev:
Swe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte :P
första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inte :evil:
Ah okej surt
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla :P
jepp skall göra det :)

Postat: 17 augusti 2011, 21:43
av P3kkl
Riejuman skrev:
Swe2FX skrev:
Riejuman skrev: första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inte :evil:
Ah okej surt
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla :P
jepp skall göra det :)
nästan helt säkert att det är något i flottören

Postat: 18 augusti 2011, 20:25
av Riejuman
P3kkl skrev:
Riejuman skrev:
Swe2FX skrev: Ah okej surt
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla :P
jepp skall göra det :)
nästan helt säkert att det är något i flottören
japp det var det också :D
tack för hjälpen alla. nu funkar den perfekt

Postat: 27 augusti 2011, 23:01
av Trinity
Köpte mig en MRX 07 idag, inte kört så mycket, men nöjd hitils

Postat: 28 augusti 2011, 20:37
av Swe2FX
Trinity skrev:Köpte mig en MRX 07 idag, inte kört så mycket, men nöjd hitils
Härligt :) vad köpte du den för?

Postat: 28 augusti 2011, 20:50
av streamjr
min mrx -07 börjar hacka när man kommer upp i ca 50km/h, men det konstiga är att jag kan varva den lika mycket i lägre hastigheter. den är helt original och aldrig varit trimmad.