Sida 2 av 2

Postat: 25 september 2008, 19:24
av VP
den kanske får för mkt olia?

Postat: 25 september 2008, 20:43
av Frullen_91
Holma_ skrev:Härligt att du har lyckats med 3 dubbelpostar, en trippelpost och en "quadruppelpost"....
Är tändstiftet vitt?
testa byta upp dig i munstycke och höjj nålen.
//Holma
Man ska hällst inte pilla på nålen alls, i princip bara vid lite värre trimning för att få sakerna att gå helt rätt. Det räcker nog med att du går ner lite i munnstyckestorlek , låter som att tändstiftet har svårt för att förbränna all soppa som kommer in till cylindern

Postat: 25 september 2008, 23:11
av bupppppen
[quote="Bredmar"]
Nja, min polare vet vad han gör, han har jobbat på moped verkstad i typ 6 år... men iaf, han tror de e typ packboxen eller nått, eftersom det kommer knistor från ramen ovanför kylarkåpan och ovanför cylindern typ :S

Ingen annan som har nån ide?[/quote]

gnistorna beror ju på att den är ej jordad rätt.

o avgassmällar har oftast nåt med tändningen och göra.

och det med dö kan ev vara fel bestyckad förgasare och ev. får du slut på avgassmällar om du får rätt bestyckning i förgasaren.

Postat: 26 september 2008, 00:11
av Bredmar
aja tack grabbar... ett helvete å plocka tillbaka skiten... just nu så ligger hela motorn isärplockad... kolven var lite repig O.o har kört in den som man man skulle jävla stage6 70cc streetrace cylinder skit! :'( kolvringarna e fina konstigt nog :S

dock inga repor i cylindern... domma reporna måste ha kommit nyligen för förra gången ja demonterade cylinder + kolv så var skiten fint... :S:S ingen nära växjö som kan komma å hjälpa mig? :D haha

Postat: 26 september 2008, 13:24
av Frullen_91
Kommer det gnistor från ramen? haha då sitter nog inte din tändspole riktigt fast på ramen :P då kan de bildas gnistor vill ja lova!!

Postat: 26 september 2008, 15:42
av Dz2
Bredmar skrev:Får panik... Idag så petade vi lite på tändplattan... den ville iallafall tända något bättre när vi ändrade på den. Iallafall, är det någon som har någon aning om vad som det sitter mellan vikterna och kugghjulen? Det är typ en slags bricka(inte brickan som håller koll på vikterna) men ja har ingen aning vad den gör... vill gärna veta för det typ ramlade bort 3 spiraler och 3 andra små järn! pluttar från den!??

Nån som har nån aning om vad de e?
Det är till startmotorn =)
Om det inte ligger riktigt rätt där är det möjligt att packboxen "läcker" har hänt mig en gång.
Tog 1månad innan jag märkte att det var packboxen som det var "glapp i".
Kolla så det är tätt runt veven där :)

Postat: 28 september 2008, 10:19
av robin93
så var dte med min kompis aerox då var det hans trottel som hade spruckit kolla den :lol:

Postat: 28 september 2008, 17:29
av Bredmar
asså ja bryr mig inte om startmotorn, ja har aldrig använt den, går det inte att få igång skiten om ja inte fixar de dära med startmotorn?

Asså ja har tagit en bild på en sladd som är av... sladden ska typ sitta till en dosa bakom cdi boxen tror jag... eller någon anna box... Hur lägger man upp bilder i inlägget? Jag kan ju lägga upp bilden i denna tråden...

Postat: 29 september 2008, 14:19
av Bredmar
Ja vill me ha en bra moppe :'(

Postat: 30 september 2008, 22:23
av Bredmar
Chattade med en kompis igår, han tror att packboxarna sitter fel eller nått... men hur många packboxar är det då? Jag ser bara en sån svart sak på den sidan där variatorn ska sitta typ vikterna å de. På andra sidan mot tändplattan så är det bara kullager skall det vara det?

Postat: 1 oktober 2008, 16:43
av Bredmar
synd att de inte går å göra mera... får ta å köpa ny motor då :'(

Postat: 5 oktober 2008, 21:47
av Andreas34
fixa alla kablarna, brukar gnistra mycket om det är nåt som inte står rätt till :lol:

Postat: 3 november 2008, 19:10
av Bredmar
de kommer gnista men asså den tänder inte bensingasen :S den har varit död ganska länge nu! :'(

Postat: 4 november 2008, 00:20
av KinaPuffsen
börjar undra varför du inte fått igång den än? :o ingen glapp i nån kabel, kollat så det är bensin i den... :P det va det jag glömde när jag bytet munstycke då ran det ut cirka 1 dl kankse och det va typ allt det jag hade kvar i tanken (ran från slangen) och då stog moppen i 2 dagar och jag hade försökt starta den... fy fan va sur jag va när jag såg att det va slut i tanken bara.. :oops: :oops: :oops: men kankse inte det som är ditt fel... :roll:

Postat: 4 november 2008, 00:28
av Bredmar
Frullen_91 skrev:Kommer det gnistor från ramen? haha då sitter nog inte din tändspole riktigt fast på ramen :P då kan de bildas gnistor vill ja lova!!
Jag skall uppdatera problemet lite granna nu. Vi klöv motorn, och nu vill den inte ens starta :S vad kan vara felet att den inte ens vill starta? den får fin bensin, lagom mycket, och de kommer skit fin gnista...

Och innan så var det gnsitor precis mellan vattenpumps-kåpan och där vid avgasröret :S

Någon som har elschema på aprilia sr50? eller nån som har något tips på hur man bygger eget elsystem?

Postat: 4 november 2008, 02:11
av Bredmar
KinaPuffsen skrev:börjar undra varför du inte fått igång den än? :o ingen glapp i nån kabel, kollat så det är bensin i den... :P det va det jag glömde när jag bytet munstycke då ran det ut cirka 1 dl kankse och det va typ allt det jag hade kvar i tanken (ran från slangen) och då stog moppen i 2 dagar och jag hade försökt starta den... fy fan va sur jag va när jag såg att det va slut i tanken bara.. :oops: :oops: :oops: men kankse inte det som är ditt fel... :roll:
nej asså, de e fin bensin å så, de kommer gnista och så, men hur ser man om packboxarna sitter fel? Hur ser dom ut? är den svarta saken runt veven?

Postat: 4 november 2008, 09:18
av track_666
jappp de e den svarta saken runt veven :P bara pilla försiktigt med en skruvmejsel på den å se om den rör sej ... :P

rör den sej så e det åt helvetet för löst :P för den ska sitta väldigt tajt xD

Postat: 4 november 2008, 09:41
av Soet
testa och byt tändstift och tändkabel samt tändhatten, det kan ju vara så att den inte riktigt tänder rätt, som dom flesta säger, men gör så att du byter ut det och kollar verkligen så att alla sladdar sitter som det ska och att inget är slitet eller av!
men byt det, och om inte det funkar så kanske jag säger verkligen kanske du ska byta tändning eller iaf kolla på den om du inte kollat den!

Postat: 6 november 2008, 21:11
av robin93
frullen_91 han ska inte gå ner i munstycke om tändstiftet är helt vitt då ska han gå upp ffs